Search

Lenny Kravitz projektuje dla Dom Pérignon

2019_dom-perignon-rose-2006_lenny-kravitz-edition_

Lenny Kravitz to niekwestionowana gwiazda rocka z czterema nagrodami Grammy i niezliczoną ilością innych nagród. W 2003 roku zdecydował, że nadszedł czas, aby zająć się swoją inną pasją, czyli projektowaniem.

Kravitz od początku chciał się całkowicie jej oddać, tworząc przedmioty, wnętrza i architekturę. Zachęcony przez ikonę francuskiego designu założył firmę o nazwie Kravitz Design. W ciągu następnych lat pracował nad różnorodnymi projektami. Od niestandardowej kolekcji dla Kartell, po tworzenie wnętrz. Można przytoczyć choćby jego metamorfozę Stanley House w Los Angeles. Jest to budynek ukończony w 1955 roku przez amerykańskiego architekta Austina Kelly.

Philippe Starck to właściwie główny powód, dla którego zajmuję się projektowaniem. Przyjechał do mojego domu w Paryżu, który jest w zasadzie showroomem moich prac. Wtedy powiedział:„ powinieneś to robić naprawdę!”. Wkrótce potem przedstawił mnie swoim partnerom biznesowym i pracowałem z nimi przez lata budując firmę.”

„Miałem już dość ciągłego przerabiania własnych mieszkań (…). Pomyślałem więc, dlaczego nie zakładam firmy, w której mogę to robić dla innych ludzi, przy większych projektach i współpracy”.

2019_dom-perignon-01 lenny kravitz -edition_

Lenny Kravitz Dom Pérignon

Z byłym szefem kuchni Dom Pérignon de Cave – Richardem Geoffroy, Kravitz przyjaźni się od dziesięcioleci. W 2018 roku Geoffroy poprosił go o dołączenie do marki na stanowisku dyrektora kreatywnego.

„Będąc blisko Richarda przez te wszystkie lata, nauczyłem się wiele o winiarstwie i kształciłem się na degustacjach. Spędzałem czas w winnicach Dom Pérignon. Poprosili mnie o realizację projektu w oparciu o moje zdjęcia i wcześniejsze prace projektowe. Pomyślałem jak pięknie i zaszczytnie będzie iść ramię w ramię z Richardem.”

Assemblage

Jednym z pierwszych projektów Kravtiza dla tej marki była seria zdjęć o nazwie Assemblage. Zaprezentował ją w 2018 roku na wystawie w nowojorskim Skylight Modern. Koncepcję oparł na zebraniu grupy postaci, które same w sobie miały „inspirujące, oryginalne i wyjątkowe osobowości”. Włączył w projekt modelkę Abbey Lee, Susan Sarandon, Alexandra Wanga i córkę Zoë Kravitz. W rezultacie powstała czarno-biała seria, na której każdy z gości popija szampana wyglądając jakby doskonale spędzał czas.

Seria fotografii okazała się ogromnym sukcesem, a muzyk, pełniąc funkcję dyrektora kreatywnego, podjął się realizacji kolejnego projektu. Zaowocował on serią obiektów –  świecznikiem, pudełkiem na prezenty, stołem barowym i butelką na zamówienie. Każdy przedmiot przepełnia osobisty styl Kravitza, jednocześnie pozostając wiernym charakterowi Dom Pérignon. Długotrwały związek Krawitza z marką oraz jego ogromna wiedza projektowa zaowocowały tą orzeźwiającą kolekcją.

2019_dom-perignon-02 lenny kravitz -edition_

Miłość do mebli i wnętrz

Wraz ze swoim zespołem Kravitz wymyślił luksusowy stolik kawowy z lakierowano na czarno powierzchnią i z wykończeniami ze szczotkowanego mosiądzu. Ponadto stół rozkłada się, ukazując przestrzeń do przechowywania butelek Dom Pérignon, szkła i wiaderka z lodem.

„Uwielbiam meble i uwielbiam wnętrza, więc chciałem stworzyć coś, co znajdzie swoje miejsce w domu. Pomyślałem, że wspaniale byłoby stworzyć stolik do kawy, wokół którego wszyscy będą się gromadzili. Wszystko i wszyscy są tutaj, więc nie musisz nigdzie iść ani nic robić.

mówi Kravitz, ponownie nawiązując do poczucia „wspólnoty” widocznej w jego wcześniejszej serii zdjęć. Kolekcję uzupełnia pudełko upominkowe w limitowanej edycji, które może służyć jako świecznik, zainspirowany miłością artysty do światła płomieni.

„W nocy robię wszystko w moim domu przy świecach.”

W pewnym sensie może to tłumaczyć jego podejście do wszystkiego czym zajmuje się Lenny Kravitz, zarówno do tworzenia muzyki jak i designu.

 

Write a response

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Close
© Copyrights by Point of Design
Close