Search

Pokaz Prada Resort 2018 w Mediolanie

SHOW 2008

Tegoroczny pokaz mody Prada Resort show odbył się w słynnej mediolańskiej Vittorio Emanuele II, jednej z pierwszych galerii handlowych na świecie. Galeria ta to połączenie dwóch pieszych alei, przykrytych szklanym dachem. Konstrukcja, projektu włoskiego architekta Giuseppe Mengoni, została wzniesiona w 1877 roku. W jej centralnym punkcie, pod szklaną kopułą, podłogi pokryte są misternie wykonaną, przepiękną mozaiką. Tuż po otwarciu, galeria stała się ulubionym domem handlowym mediolańskiej burżuazji. Nic więc dziwnego, że z roku na rok otwierało się tu coraz więcej sklepów oferujących luksusowy towar. To samo uczynił Mario Prada, który w 1913 roku otworzył tu rodzinny sklep z eleganckimi, skórzanymi walizkami.

Z biegiem lat marka powiększyła swój asortyment. Sklep w galerii Vittorio Emanuele II został rozbudowany, a kilka lat temu tuż obok otwarto sklep z modą męską oraz trzecią, elegancką, kawiarnię Marchesi (Pierwsza została otwarta w 1824 roku).

Pokaz odbył się na piątym i szóstym piętrze galerii, w Osservatorio, przestrzeni wystawienniczej, należącej do Fundacji Prady, dedykowanej głównie wystawom fotografii. W miejscu pokazu, zostały ustawione specjalne plansze, przedstawiające zdjęcia galerii oraz detale, pochodzące z kolekcji Prady. Wszystkie dekoracje zostały utrzymane w pastelowych kolorach. W głównym pomieszczeniu, z wielkimi oknami z widokiem na szklaną kopułę galerii, dodatkowo ustawiono kolumny z mlecznego szkła w kolorze brudnego różu. Ławki dla publiczności, pokryte satyną umieszczone zostały po obu stronach wybiegu.

Kolekcja Prady przy dźwiękach Straussa

Pokaz odbywał się przy dźwiękach skomponowanego przez Johanna Straussa utworu „Nad pięknym modrym Dunajem”, który notabene powstał w roku ukończenia budowy galerii. Kolejną kompozycją, umilającą pokaz, był walc Malcolma McLaren i The Bootzilla Orchestra z 1989 roku.

Dobór muzyki otwierającej pokaz nie był przypadkowy. Kolekcja sama w sobie nawiązuje do tamtej epoki. Projektanci Prady odświeżyli projekty domu z 2007 i 2008 roku i dodali im trochę XIX-wiecznej elegancji. W kolekcji znalazły się kipiące kolorami plisowane suknie z obniżonym stanem, nieco stonowane kurtki oraz wyraziste torby.

Wśród dodatków wchodzących w skład kolekcji pojawiły się także zakolanówki z wzorami art deco, noszone z butami na rzepy, z których zasłynęła Prada, w późnych latach 90-tych.

Zobacz także:

Prada i modowe zamieszanie na S/S 2017

Fondazione Prada wspomina The New American Cinema Torino 1967

 

Write a response

Dodaj komentarz

Close
© Copyrights by Point of Design
Close