Point of Design jesień/zima 2018

Magazyn Point of Design jesień/zima 2018

Listopad 29 | Guide to metropolitan living magazine

Dwie ostatnie dekady przyniosły znaczące zmiany na rynku dóbr luksusowych. Obecnie, nowe ekonomiczne trendy, błyskawiczna transformacja cyfrowa oraz ewolujące preferencje i gusta klientów kreują zupełnie nowy krajobraz rynku de luxe.

Historycznie, komunikacja luksusowych marek zawsze opierała się na aspekcie ograniczonej dostępności, prestiżu, wyjątkowej jakości obsłudze zachowującej dystyngowany dystans wobec klientów. Jednak analizując ostatnie wydarzenia i najnowsze tendencje w modzie i wzornictwie wyraźnie widać coraz bliższą więź z klientem i koncentrację na jego indywidualnych potrzebach. Dostojeństwo zapisane w kodach DNA wielu światowych potentatów luksusu bynajmniej na tym nie cierpi, jest to zwyczajnie nowa droga jaką należy obrać by sięgnąć po nowy potencjał finansowy w postaci Milenialsów i Generacji Z.

Sezonowe kolekcje marek takich jak Prada, Louis Vuitton czy Chanel wyraźnie młodnieją i stają się coraz bardziej dopasowane do miejskiego stylu życia pokolenia oscylującego wokół 30.

Równolegle z odświeżaniem wizerunków obserwujemy zaskakujące nowe trendy technologiczne. Postępująca od kilku lat autonomizacja transportu wychodzi naprzeciw nomadycznemu stylowi życia metropolitalnych mieszkańców. Człowiek w ruchu – to koncepcja XXI wieku, z którą mierzą się współcześni designerzy nie tylko samochodów, ale także mobilnych mebli, przestrzeni mieszkalnych i sprzętów użytkowych.

Zmierzamy w stronę minimalizmu, ale takiego, który gwarantuje nam komfort i nieograniczoną swobodę przemieszczania się.

Minimalizm skłania do podejmowania lepszych wyborów konsumenckich, sięgania po produkty wysokiej jakości (to także jeden z czynników wpływających na dynamiczny rozwój rynku dóbr luksusowych), powstałych w procesach zrównoważonej produkcji, jak również „ubranych” w formę, która pozostaje wiecznie en vogue.

Zagadnienie eko-produktu jest niezwykle bliskie filozofii życiowej Stelli McCartney, która w wywiadzie dla magazynu opowiada o własnej wizji uzdrowienia branży fashion.

Swoisty dekalog tworzenia ponadczasowych form, także w rozmowie z redakcją, prezentuje Michael Anastassiades – utytułowany designer cypryjskiego pochodzenia.

Oscylując wokół najnowszych mega trendów kierujemy swą uwagę na zagadnienie obowiązującego kanonu piękna. Jako tło do rozważań nad decorum ludzkiego ciała sięgamy po przykłady ze sztuki od czasów antycznych, by wreszcie przejść do roli chirurgii plastycznej jako sztuki konceptualnej XXI wieku.

Zapraszam do lektury jesienno-zimowego wydania, którą z pewnością umilą artystyczne zdjęcia architektonicznych realizacji światowych projektantów i tchną nowe pomysły do prywatnej sfery projektowania bardziej przyjaznego otoczenia.

 

 

 

 

 

 

Pin It

Zobacz także

« »