Search

Modne meble | ubranie dla domu

missoni home

Meble inspirowane modą to nowa dziedzina projektowania, która podbija światowe rynki premium. Branża fashion odważnie prezentuje swoje niepodważalne kompetencje w kategorii interior designu. „Designer lifestyle” stanowi całościowy obraz nowej religii estetycznej. Modne meble to zarówno kooperacje znanych marek meblowych z projektantami mody, a także linie mebli proponowanych przez znane domy mody.

Modne meble na salonach

Salone del Mobile dawno za nami, ale tegoroczne wydarzenie pozwoliło uświadomić kolejny rozwojowy trend określany jako „inwestycja w jakość” światowych domów mody. Coraz częściej marki kojarzone dotychczas jedynie z branżą fashion wkraczają do świata designu, wnosząc ze sobą uniwersalne piękno, wyjątkową jakość i własną tożsamość.

Trend jest reakcją na finansowy kryzys minionych lat. Właśnie wtedy firmy były zmuszone do poważnej refleksji nad efektywnymi sposobami wykorzystania własnej nazwy i logo. Do roku 2008 dostrzegalne były nadużycia w tym zakresie i zbyt szerokie rozciąganie marki. Wiele firm modowych kosztowało to fortuny, a część z nich zapłaciła nawet najwyższą cenę bankructwa.

Luksus wprost z największych domów mody

„Luksusowy styl życia” – pojęcie które pozwoliło stworzyć zupełnie nową przestrzeń dla obecności wielu marek modowych z kategorii premium. Ich strategie rozwojowe objęły bardzo szerokie spektrum kategorii produktowych. Od sprzętu sportowego, jak w przypadku Chanel, Bugatti czy Louis Vuitton, przez hotele pod auspicjami rozpoznawalnych na całym świecie marek (Bulgari, Versace), projekty apartamentów – z tych zasłynęła Bottega Veneta, po wyposażenie samochodów i łodzi (Ermenegildo Zegna, Armani) i wiele innych obszarów.

Najbardziej oczywista i logiczna ekspansja marek skupiła się jednak wokół mebli, tekstyliów i dekoracji wnętrz. Ta sfera wydaje się być mocną stroną modowych gigantów i modne meble z powodzeniem zdobywają rynek. Rzeczywiście z łatwością przenoszą swoje know-how w sferze materiałów i form na ekskluzywne projekty dedykowane wyrafinowanym wnętrzom.

Wspólny styl mody i mebli

Nie chodzi bynajmniej jedynie o opatrzenie zwykłego produktu wielkim logo. To proces kreowania unikalnego obrazu świata, w którym estetyka ulubionej marki odzieżowej wkracza do świata ujętego w przedmiotach codziennego użytku. Tak więc sukcesu udanego mariażu branży fashion i design należy upatrywać w spójności komunikatów i wspólnej wizji estetycznej firmy matki.

Seksowna moda napędza branżę meblową

Ze strony klientów to rodzaj manifestacji totalnej lojalności, w ramach której tzw. ”designer lifestyle” stanowi główny wyznacznik wszelkich wyborów natury estetycznej. To zjawisko coraz bardziej popularne i w związku z tym jego wschodzący trend wcale nie powinien dziwić.

Gros konsumentów kojarzy co najmniej kilka nazw światowych domów mody, nawet nie będąc ich bezpośrednimi klientami. Ich zasięg i rozpoznawalność rezonują znacznie szerzej niż świadomość marki jakiejkolwiek (może poza IKEA) firmy meblowej na świecie. Moda jest głośniejsza, bardziej seksowna i inspirująca.

Logo światowej marki fashion na obiciu sofy czy krzesła to nie tylko świadectwo wyjątkowej jakości. To przede wszystkim manifestacja określonego gustu czy wizji estetycznej własnego świata. Pamiętajmy jednak, że krzesło marki Armani i krzesło marki Versace choć równie luksusowe, opowiadają zupełnie inną historię.

10 linii home dècor sygnowanych marką fashion

  1. Armani Casa

armani casa
Armani Casa

Marka powstała w 2000 roku i od samego początku w swym portfolio produktowym zawiera niemal cały domowy niezbędnik. Od mebli, przez akcesoria, tkaniny, dekoracje, po oświetlenie, a nawet sypialnie i kompletne systemy kuchenne. Styl wzorniczy odzwierciedla wizję Giorgio Armaniego widoczną w propozycjach modowych. Utrzymane w wyrafinowanym tonie meble i dekoracje (w tym szkło Murano i jedwabne poduszki) pozwalają na kreowanie przestrzeni intymnej. Czyniąc to nie tylko wyjątkowy sposób, ale także wygodny i przytulny.

Rozbudowana sieć sklepów Armani Casa pozwala cieszyć się zakupami tej marki w 35 krajach na całym świecie. Niemniej ważnym elementem doświadczenia zakupowego pozostaje możliwość skorzystania z doradztwa współpracujących z marką architektów i projektantów wnętrz. Przenoszą oni wizję estetyczną marki do całego wszechświata swoich klientów. Zapewne ten czynnik ludzki przyczynia się do imponującego 22% wzrostu sprzedaży produktów z kategorii home decor, porównując rok do roku. Pełne spektrum możliwości projektowych odzwierciedlają Armani Hotels&Resorts zlokalizowane w największych światowych metropoliach, jak chociażby Mediolan czy Dubaj.

armani casa
Armani Casa

Więcej: armanicasa.com

  1. Donna Karan Home Collections

"<yoastmark

Donna Karan do projektowania elementów wyposażenia wnętrz podchodzi z wielkim namaszczeniem. Jej zdaniem sypialnia i łazienka to prywatne sanktuaria, w których zrzucamy sztuczną maskę i na powrót przeobrażamy się w ludzi którymi faktycznie jesteśmy. Stąd płynie jej fascynacja projektowaniem wyłącznie dla tych stref domu.

Marka Donna Karan Home i DKNY to dwie różne linie stylistyczne dedykowane łazience i sypialni. W ich ramach pojawiają się serie 100% przyjazne środowisku, wykonane z organicznej bawełny i naturalnych tworzyw. Karan współpracuje także z firmą Lenox – amerykańskim liderem pod względem jakości porcelany i zastawy stołowej, proponując sygnowane jej nazwiskiem dekoracje i przedmioty dedykowane jadalni.

modne meble01

Więcej: donnakaranhome.com

  1. Fendi Casa

Showroom Fendi Casa

Fendi to jedna z pierwszych luksusowych marek modowych, która wkroczyła w sferę wzornictwa meblowego. Marka istnieje już od 1989 roku, będąc dostępna w 60 krajach na świecie,  w tym także w Polsce.

Koncepcja wzornicza Fendi zakłada ubieranie wnętrz w takim samym stylu, jak klientek linii modowej. Dlatego luksusowe skóry i futra z wybiegów mody płynnie przechodzą do kolekcji wnętrzarskich nadając wyjątkowe poczucie szyku i stylu. Naturalne skóry lisów, norek, owiec i soboli z tłoczonym podwójnym F, takim jak w logotypie firmy-matki. To znak rozpoznawczy rzymskiego domu mody. Tu jakość materiałów spotyka się z klasycznym designem podkreślając wyrafinowanie w stylu „made in Italy”.

modne meble02
Showroom Fendi Casa

Więcej: fendi.com/casa

  1. Hermès La Maison

hermes la maison
Showroom Hermès La Maison

Hermès po raz pierwszy pokazała światu kolekcję La Maison podczas Salone del Mobile w 2011 roku. Modne meble zaprezentowano wtedy w spektakularnym wnętrzu pawilonu projektu Shigeru Bana i Jeana de Gastinesa – designerów Centrum Pompidou w Matz. To ważny punkt wyjściowy dla komunikacji całej koncepcji estetycznej nowej marki. Oferuje ona spojrzenia na siebie samego przez pryzmat lifestylu Hermès. Lifestyle nie byle jaki, bo autorstwa najznakomitszych współczesnych designerów: Enzo Mariego, Antonio Citterio czy RDAI Studio.

Kolekcja Hermès La Maison obejmuje ceramikę, tapety, tekstylia i drobne meble, w tym biurka, stoliki, krzesła. Łączy długą tradycję jakości domu mody z wysokiej próby designem ubranym w specjalną skórę z sygnaturą firmy czy drewno orzechowe Canaletto.

Więcej: hermes.com/house

  1. Missoni Home

modne meble 03

Missoni to kolejny dom mody z całkiem długą historią w dziedzinie interior designu. Od 1983 roku czaruje wnętrza feerią kolorowych zygzaków i kwiecistych tekstyliów pokrywających obicia kanap, puf, dywanów, tapet i wszelkich akcesoriów łazienkowych. Rodzina Missoni swoją drogę w dziedzinie projektowania dla domu rozpoczęła we współpracy ze znanym włoskim producentem tekstyliów T&J Vestor.

Styl Missoni Home stanowi właściwie dokładne odwzorowanie stylu linii fashion. Radosny, kolorowy, wnoszący optymizm i będący manifestacją swobodnego, nonszalanckiego stylu życia. Missoni Home to także rozbudowana sieć hoteli powstałych we współpracy z Rezidor Hotel Group. Swoje nieruchomości hotelowe posiada m.in. w Turcji, Brazylii i Mauritiusie.

modne meble 04

Więcej: missonihome.it

  1. Ralph Lauren Home

Ralph Lauren może poszczycić się tytułem pierwszej amerykańskiej marki, która przekroczyła próg interior designu. Ikoniczny już sklep Rhinelander przy nowojorskiej Madison Avenue od samego początku stanowił miejsce znacząco wyprzedzające swoje czasy. Od 1983 roku RL Home proponuje typowy amerykański styl oparty na neoklasycystycznych detalach, bogatych tkaninach i zdobionych meblach.

Dzisiejsza oferta marki Ralph Lauren daleko wykracza poza ówczesny zestaw proponowanych produktów. Ralph Lauren sygnuje swoim nazwiskiem nie tylko meble, oświetlenie, dywany, produkty sypialniane i nakrycia stołu, ale także korespondujące z nimi stylistycznie obrazy. To ucieleśnienie amerykańskiego snu o idealnym domu, z głęboko zakorzenioną stylistyką nowego kontynentu.

Więcej: ralphlaurenhome.com

  1. Versace Home

modne meble 06
Versace Home

Kolekcja domowa marki Versace lokowana jest wśród najbardziej ekstrawaganckich propozycji dedykowanych wnętrzom pałacowym. Istniejąca od 1992 roku, pierwotnie skupiona na produktach tekstylnych, ewoluowała w kierunku luksusowej porcelany produkowanej przez firmę Rosenthal. Ceramika utrzymana jest w stylu neoklasycystycznym, a każdy z elementów opatrzony logo firmy z wizerunkiem głowy Meduzy i złotymi elementami dekoracyjnymi.

Najbardziej znanym i jednocześnie spektakularnym obiektem sygnowanym znakiem Versace Home jest Palazzo Versace zlokalizowany na australijskim Złotym Wybrzeżu. Firma projektuje także wnętrza luksusowych prywatnych helikopterów i wchodzi w kooperację z branżą motoryzacyjną. Limitowana edycja Lamborghini Murciélago LP640 zyskała wnętrza w całości wyprodukowane przez Versace Design.

modne meble 06
Versace Home

Więcej: versacehome.com

  1. Trussardi Casa

modne meble 11
Trussardi Casa

Marka jest esencją Mediolanu, dlatego też jej wzornictwo uosabia dynamiczny, na wskroś nowoczesny styl życia. Kolekcja Trussardi, tworzona we współpracy z architektem Carlo Colombo, charakteryzuje się niewymuszoną elegancją i dyskretnym luksusem. Design marki definiują rygorystyczne geometryczne linie. Harmonijne połączenie różnorodnych materiałów i zbalansowana paleta kolorów równoważą dynamiczne, współczesne formy.

Firma sięga po rękodzieło i dawne sztuki rzemieślnicze, które w połączeniu z wyszukanymi materiałami (drewnem eukaliptusa, orzecha Canaletto, marmurem Emperador Dark i Carrara) czynią produkty unikalnymi, autentycznymi i bezwzględnie najwyższej jakości.

modne meble 07
Trussardi Casa

Więcej: experience.trussardi.com

  1. Emilio Pucci

modne meble 08
Emilio Pucci Home

Nie da się mówić o włoskiej modzie bez wymienienia marki Emilio Pucci. Od pewnego czasu kolorowa wizja Pucci także wkracza także w sferę designu. Łączy siły kooperując z rdzennie włoskim potentatem plastikowych mebli Kartellem czy wcześniej Capellini. Printy Pucciego od 1960 roku zachwycają kobiety na całym świecie pojawiając się na zwiewnych sukienkach czy jedwabnych szalach.

Najnowsza propozycja Pucciego dla wyrafinowanych wnętrz to ikoniczny już fotel Madame projektu Philippe Starcka. Modne meble i ich kolorowe obicia stanowią jednocześnie przewodnik po sklepach marki modowej, stworzone w ramach projektu „miasta świata”. Cztery modele wiodą nas na paryską Avenue Montaigne, rzymski Plas di Spagna, do ikonicznych drapaczy chmur Nowego Jorku czy dystyngowanych dzielnic Shanghaju. Mimo iż kolekcja World of Emilio Pucci jest jedynie limitowaną edycją firmy Kartell i powstała w celach promocji marki, to i tak stanowi świadectwo znakomitego rozumienia świata interior designu.

modne meble 09
Emilio Pucci Home

 

Więcej: kartell.com

  1. Louis Vuitton Objets Nomades

modne meble 10
Louis Vuitton Objets Nomades

Nowe terytorium do prezentacji długiej historii designu i spuścizny marki Louis Vuitton okazało się znakomitym polem do prezentacji multidyscyplinarnych kompetencji firmy. Po raz pierwszy modne meble, sygnowane najbardziej luksusowym logo branży fashion, zaprezentowano w 2012 roku pod hasłem Objets Nomades. Linia ta tworzona we współpracy ze światowej sławy designerami, jak chociażby: Patricia Urquiola, Maarten Baas, the Campana Brothers, Damien Langlois-Meurinne, Atelier Oï, Nendo, zaskakuje płynnością w łączeniu nowoczesnych form z tradycyjnym rzemiosłem.

To propozycja dla ludzi w ruchu, nieprzywiązanych do jednego miejsca, w ciągłej podróży. Wyważone proporcje, luksusowe materiały, skupienie na detalach to znaki rozpoznawcze marki. Estetyczny rygor, dążenie do innowacji i artystyczna specjalizacja za każdym razem przypominają o podstawowych wartościach Louis Vuitton. To rzeczywiście kolekcja na wskroś luksusowa, nie tylko ze względu na znakomitych designerów i logo producenta, ale także jej limitowaną edycję.

modne meble 10
Louis Vuitton Objets Nomades

Więcej: eu.louisvuitton.com

 

Write a response

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Close
© Copyrights by Point of Design
Close