Search

Showroom Egg Collective prezentuje kobiece wzornictwo

egg

Od pewnego czasu, a dokładniej od lat 90-tych, widoczny jest pewien trend, który znajduje co raz więcej wielbicieli. Jest w nim trochę odważnego buntu, ale i swoistej subtelności. Mowa oczywiście o Girl Power. Podkreślenie kobiecej niezależności, pewności siebie, a także umocnienie pozycji kobiet w wielu aspektach, znalazło swoje odzwierciedlenie także w sztuce. Nie dziwi nas więc także fakt, że najnowszy showroom Egg Collective, w nowojorskiej dzielnicy Soho także emanuje kobiecością. Właścicielki, będące również założycielkami studio projektowego Egg Collective zdecydowały się na odważny krok, umieszczając w swoim sklepie produkty tylko i wyłącznie zaprojektowane przez kobiety.

Egg Collective łączy kobiety

Stephanie Beamer, Crystal Ellis oraz Hilary Petrie sprowadziły do Wielkiego Jabłka cały arsenał produktów, które są prawdziwymi perełkami kobiecego, wzorniczego talentu. Oświetlenie zaprojektowane przez Bec Brittain oraz Lindsey Adelman elegancko komponuje się z ceramiką Object and Totem i tkaninami Hiroko Takedy oraz tapetą Callidus Guild. W centralnym miejscu zaprezentowana jest kolekcja mebli Egg Collective. Znajdują się tu także prace Anny Karlin, Moving Mountains, Kinder Modern oraz Ensemble Studio. Łącznie wystawione są tu produkty szesnastu różnych projektantek.

„Zwróciłyśmy się do projektantek, które znamy osobiście, jak również do tych, z którymi nigdy wcześniej nie współpracowałyśmy.”, mówi Petrie. „Podziwiamy prace tych kobiet, dlatego chciałyśmy, by zostały wystawione w naszym showroomie. Zależało nam na pokazaniu ich prac w sposób niebanalny. Każda z tych kobiet jest na innym etapie swojej kariery. Wszystkie natomiast mają niesamowitą siłę przekazu oraz doskonale wyważone poczucie estetyki. Nie nalegałyśmy, by dziewczyny stworzyły coś nowego, specjalnie do naszego showroomu. Byłyśmy pod wielkim wrażeniem, gdy okazało się, że większość z nich postanowiła wykazać się jeszcze większą kreatywnością i stworzyć zupełnie nowe projekty.”

Podczas trwania fesitwalu NYCxDesign, prace z ekspozycji sklepu dostępne były w sprzedaży online. Wszystkie egzemplarze można także zobaczyć w galerii zdjęć na stronie internetowej. Co najciekawsze: 20% ze sprzedaży zostanie przekazane Girls Inc NYC, fundacji działającej na rzecz zachęcania młodych kobiet, pochodzących z różnych środowisk do bycia silnymi i niezależnymi.

Zobacz także:

Stylowy debiut SPo1- nowy concept store „Over/Under” w NYC

Najnowszy showroom Roche Bobois, New Dehli

Write a response

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Close
© Copyrights by Point of Design
Close