La Fabrique du Vivant

„La Fabrique du Vivant” i przyszłe formy inteligencji przestrzennej

Marzec 10 | Technology, TEMAT DNIA

Wystawa „La Fabrique du Vivant” [Tkanina życia] w Centre Pompidou w Paryżu (20 lutego – 15 kwietnia 2019 r.) próbuje odtworzyć i zestawić archeologię życia z życiem wytworzonym laboratoryjnie. Stanowi ona część serii Mutations-Créations, a jej kuratorem jest Marie-Ange Brayer i Olivier Zeitoun.

Opowieść o nowych relacjach

W erze cyfrowej pojawia się nowa interakcja między twórczością a dziedzinami nauk przyrodniczych, neuronauką i biologią syntetyczną. Pojęcie „życia” nabiera nowej formy, nowego wymiaru, który przenika cały globalny aparat współczesnych miast. Tutaj miniaturyzacja, dystrybucja i inteligencja stworzonych przez człowieka sieci miejskich osiągnęły złożoność niemal ludzką. Wszystko to powoduje ewolucję procesów syntetycznego życia na Ziemi.

ecoLogicStudio w Centre Pompidou

Claudia Pasquero i Marco Poletto, założyciele ecoLogicStudio i ich partnerzy naukowi: Urban Morphogenesis Lab w The Bartlett UCL, Synthetic Landscape Lab na Uniwersytecie w Innsbrucku oraz Wasp Hub na Uniwersytecie Południowej Danii, biorą udział w paryskiej wystawie.

W tym kontekście multidyscyplinarny zespół kierowany przez architektów Claudę Pasquero i Marco Poletto stworzył „ludzkie ogrody”, dwie rzeźby 3D wydrukowane z myślą o życiu ludzkim i nieludzkim. Te części konfrontują się z ludzką racjonalnością z efektami bliskości względem bio-sztucznej inteligencji. Obie rzeźby zostały opracowane w ramach „współpracy” z żywymi organizmami, w szczególności z koloniami fotosyntetycznych sinic – H.O.R.T.U.S. XL Astaxanthin.g oraz kolektywu azjatyckich Fawn Tarantulas – XenoDerma. Ich w wygląd opracowany został przez artystów podczas studiowania biologicznych modeli endosymbiozy. Struktury te są algorytmicznie projektowane i wytwarzane za pomocą technologii druku 3D o dużych rozmiarach i wysokiej rozdzielczości.

Pin It

Zobacz także

« »