Producent filmowy, który odpowiadał między innymi za powstanie American Psycho, postawił wspornikowy, lustrzany dom. Architektura Los Angeles zyskała tym samym bryłę zaprojektowaną niczym nowojorski drapacz chmur. Jednak ten linearny obiekt powstał nieopodal Parku Narodowego Joshua Tree.
Właściciel, Chris Hanley, wybrał lokalizację na dom Invisible House za radą brytyjskiego architekta Davida Adjaye. Działka leży zaledwie 10 minut jazdy od centrum Joshua Tree w Kalifornii. Jednak inwestor nie miał na celu tu zamieszkać, ponieważ obiekt dedykowano innym celom. To miejsce może wynająć każdy, kto chciałby kręcić tu film, urządzić sesję zdjęciową lub zorganizować wydarzenie.
Kolejny krok to współpraca właściciela z architektem Tomasem Osińskim, dzięki której powstał projekt, wyjątkowy zarówno pod względem formy jak i funkcji. Razem opracowali długą i smukłą bryłę o szkielecie ze stalowej ramy, obłożonej lustrzanym, hartowanym szkłem. Zabieg ten wprost odzwierciedla zasady architektury opracowane przez Meisa van Der Rohe, zwykle stosowane w wieżowcach. Cały budynek unosi się nad ziemią wsparty na cylindrycznych betonowych kolumnach. Natomiast stalowa konstrukcja pozwoliła wyciągnąć jeden z jego końców daleko w wolną przestrzeń.
Architektura Los Angeles i kino
Wewnątrz także panuje, znana z kina, wielkomiejska architektura Los Angeles i Nowego Jorku. Lustrzane szklane ściany oferują rozległy widok na kalifornijską przyrodę prywatnej, 90-akrowej działki. Natomiast metalowa konstrukcja pozostaje odsłonięta na suficie, podkreślając w ten sposób konstrukcję bryły.
Dom o powierzchni ponad 450 mkw odzwierciedla projekt jednej, długiej i ciągłej przestrzeni dedykowanej rozrywce. Jego linearny charakter organizuje przede wszystkim dominujący, umieszczony centralnie kryty basen o długości 30 metrów.
Wokół basenu, na betonowej podłodze, rozmieszczono salon i jadalnię, które obejmują różne konfiguracje sof i krzeseł. Od strony zachodniej dużą cześć ściany tworzą przesuwne szklane drzwi. Dzięki nim wnętrza otwierają się na zewnątrz.
Kolejny filmowy akcent znajduje się na końcu basenu, gdzie biała ściana stanowi jednocześnie ekran do projekcji filmów. Natomiast z drugiej strony długiego basenu znajduje się kuchnia zaprojektowana z myślą o wydarzeniach obejmujących poczęstunek.
Pozostałe obszary, w tym cztery sypialnie i łazienki, od otwartej części, oddzielają białe ścianki, które jednocześnie nie umniejszają widoku na pustynię. Wyposażenie wnętrz stanowi kontynuację estetyki domu, włączając także szklaną ramę łóżka i odsłonięty szklany prysznic.
Zobacz także:
amerykanski-modernizm-w-xxi-wieku
rezydencja-na-wzgorzach-hollywood
renowacja-posiadlosci-z-lat-60-xx-wieku