„W Planetarium w Mediolanie geometria gwiazdozbiorów spotyka się z geometrią pajęczej sieci i sieci kosmicznej” – wyjaśnia artysta Tomás Saraceno.
Zgodnie z opisem urodzony w Argentynie berliński artysta wplata w swoją pracę naukę, technologię, design i filozofię. Jego praca, The Cosmic Web, była jedną z dwóch ekspozycji Bulgari. Marka powróciła na Milan Design Week po udanym debiucie w zeszłym roku. Druga instalacja celebruje także ewolucję znanego pierścienia Bulgari – B.zero1.
Tomás Saraceno stworzył skomplikowaną sieć, która obejmowała także długie kolejki odwiedzających przed miejskim planetarium Ulrico Hoepli. Natomiast w środku, zawieszone w ciemnej przestrzeni pajęczyny stawały się wyraźnym skupiskiem. Tak naprawdę złote sieci zbudowały dwa różne gatunki pajęczaków: Nephila Senegalensis i Cyrtophora Citricola. Dzięki wyświetlanym na ścianach systemom galaktyk, wyglądały na idealnie zadomowione we wnętrzu. Dodatkowo efekty dźwiękowe były także hipnotyzujące. Urządzenia opracowane przez studio Saraceno przekładają aktywność w sieci na dźwięki słyszalne dla ludzkiego ucha. Niczym fale grawitacyjne odbijały się w powietrzu.
W ogrodach otaczających planetarium Bulgari zorganizował drugą instalację, badając dualizm materiałów i technik. To w istocie synonim rzymskiego domu mody. Silvia Schwarzer, dyrektor ds. projektowania wnętrz Bulgari, wraz z zespołem objęła kuratelą tą wystawę. Przestrzeń to podróż przez szereg pomieszczeń. Każde z nich jest jaśniejsze od poprzedniego. Natomiast wszystkie odnoszą się do różnych etapów ewolucji pierścienia B.zero1. Ten klejnot obchodzi w tym roku 20-lecie istnienia.
Instalację zamknięto w intymnej przestrzeni teatralnej, stworzonej do organizacji serii wykładów i przedstawień. Przez cały tydzień tematyka spotkań była różnorodna, od muzyki i nauki, przez design i zrównoważony rozwój.