Drodzy Czytelnicy,
„Życie codzienne, jakie znaliśmy, zdecydowanie się zmieniło. To jest czas, bardziej niż kiedykolwiek, aby połączyć się z naszym wewnętrznym ja, co nieumyślnie wymagało dużej introspekcji, pewnego rodzaju samooceny, zenitu świadomości. Ta nowo odkryta ścieżka do introspekcji i refleksji zaczyna się od rozpoznania i przyznania, że nasz poprzedni modus vivendi, nasze rytuały pracy lub nasze przypadkowe wyścigi po całej planecie nie są już dłużej trwałe”, mówi Vincent Van Duysen w komentarzu do tegorocznego Supersalone w Mediolanie i nowych kierunków designu zbudowanych na pandemicznych podwalinach.
Gdzie zatem zmierzamy obecnie? – Moim zdaniem w stronę prawdziwej celebracji życia, opartej o prawdziwe wartości, pełnej uważności i troski o każdy aspekt codzienności.
Zajrzeliśmy do wnętrz odkrywając siebie samych. Teraz chcemy podzielić się tym odkryciem ze światem, wybierając za sposób komunikacji jedyny w swoim rodzaju kod, złożony z form, kolorów, materii, smaków i zapachów.
Dlatego jesienno-zimowe wydanie Point of Design pełne jest wyjątkowego designu, balansującego na granicy sztuki i wzornictwa użytkowego. Designu zrodzonego nie z pobudek marketingowych, ale odzwierciedlającego wnętrza tworzących je designerów i artystów.
Zagłębiamy się w opowieść o rzemiośle i sztuce mediolańskiego duetu projektowego Draga&Aurel, rozmawiając o ich korzeniach i fascynacjach, które złożyły się na współczesny obraz sygnowanych przez nich projektów.
Przedstawiamy nieco chropowaty, brutalistyczny design legendarnego designera mody Ricka Owensa w nowej kolekcji prezentowanej w Galerie Philia oraz szereg młodych artystów i designerów, których śmiało można określić jako „game changers”.
Sięgamy wstecz do legendarnych obiektów architektury Olivettiego – przemysłowca, który pozostawił po sobie nie tylko kultową maszynę do pisania, ale także perły modernizmu włoskiego, na które patrzymy przez obiektyw Gianluca Giordano.
W podobnym okresie do kształtowania się tkanki miejskiej Ivrea Olivettiego, światło dzienne ujrzały inne kultowe obiekty designu, jak lampa Parentesi, zaprojektowana dla Flos przez Castiglioniego i Manzu, niezwykła kolekcja mebli Pontiego i Gampera, czy wyjątkowe prace Aldo Rossiego przedstawione niedawno w surrealistycznej oprawie Rona Gilada w instalacji dla marki Molteni.
One wszystkie niezmiennie windują standardy oczekiwań względem designu. Dlatego z ogromu tegorocznych nowości produktowych ponownie przygotowaliśmy selekcję tych, które w naszych oczach zasługują na szczególne uznanie. Jest oczywiście wiele więcej, dlatego wiedzę o nich będziemy dawkować stopniowo, w kolejnych odsłonach Design News online.
I na koniec, zapraszam w piękną podróż do czterech różnych wnętrz, z których każde na inny sposób wabi swym urokiem, dostosowanym do miejsca i okoliczności – bo jakże inaczej.
Miłej lektury!