Wydanie – jesień/zima 2015

Point of Design jesień/zima 2015

W jesienno-zimowym wydaniu Point of Design smakujemy różne formy artystycznej ekspresji. Balansujemy między luksusem i modą, awangardą i abstrakcją, by uchwycić wielość sposobów wyrażania piękna.

Prowokujemy, sięgając po ekscentryzm i aurę skandalu. To w kontekście surrealizmu – nurtu sztuki pławiącej się w otchłaniach absurdu i nonsensu. Intelektualnej prowokacji odbiorcy, a współcześnie ważnej artystycznej inspiracji.

Wraz z Jeanem Cocteau przenosimy się w zwariowane lata 20. i 30., kiedy sztuka była snobistyczna i salonowa, a jej twórcy potrafili nie tylko cieszyć się życiem, ale także włączyć w poważny dialog postaw i poglądów burzliwej historii XX wieku.

Stulecia ze wszech miar ważnego i inspirującego, pełnego przełomowych zdarzeń i innowacji technologicznych. Do niektórych podchodzimy z sentymentem, inne niezmiennie od kilkudziesięciu lat stanowią ikony designu i pozostają w sferze niekończącej się mody. Rewitalizujemy historię Syreny – ikony szos PRL-u, i opowiadamy o początkach designu MINI – auta stulecia.

Point of Design to jednak przede wszystkim świat luksusu najwyższej próby. Czym jest luksus w wymiarze globalnym, a także z perspektywy piramidy naszych codziennych potrzeb i możliwości, przeczytacie w dziale Adapt.

W tym kontekście zaprezentujemy dziesięć największych domów mody i ich wkład w sferę interior designu. Nowy trend, zwany designers’ lifestyle, jest manifestacją głębokiej lojalności wobec estetyki proponowanej przez konkretnych fashion designerów. Totalna wizja piękna, a w niej antykryzysowa strategia biznesowa domów mody, wydają się tworzyć sytuację win-win. Wygrywają nie tylko producenci, ale także klienci kreujący jednolity wizerunek samego siebie i najbliższego otoczenia. Jasny przekaz, jasne wartości.

W ekskluzywnej sesji Karla Lagerfelda, którą prezentujemy Wam jako jedyni w Polsce, przemycamy najnowsze trendy modowe na najbliższy sezon. Przejaskrawiona wizja paryskiego mieszczaństwa to motyw przewodni jesienno-zimowej kolekcji Chanel. Trochę romantycznej, trochę androgenicznej, ale przede wszystkim bardzo metropolitalnej…

Na zakończenie prezentujemy dwa wyjątkowe wywiady. Daniel Libeskind opowiada o architekturze emocjonalnej i żywej. Budowle jako nośniki istotnych społecznie komunikatów, betonowe manifestacje zmian i wartości skłaniają do refleksji i spojrzenia na otaczający świat bardziej przychylnym i wyrozumiałym okiem.

Zachęcamy także do spojrzenia z przymrużeniem oka i dużą dawką poczucia humoru, jak czynią to nasi rozmówcy Maciej „Max” Łubieński i Michał Walczak – twórcy fenomenu inteligencko-snobistycznego – teatru Pożar w Burdelu.

Zapraszamy do lektury, bo to jedynie przedsmak naszego point of design.

 

Write a response

Dodaj komentarz

Close
© Copyrights by Point of Design
Close