Poliform jest dziś jedną z najważniejszych firm przemysłowych w międzynarodowym sektorze meblowym. Firma, będąca protagonistą niezwykle udanej przygody przedsiębiorczej, nieustannie poszukuje wysokiej jakości, odnawiając swoje propozycje, aby zawsze lepiej interpretować najnowszy styl życia i trendy.
Kolekcja Poliform jest zorganizowana jako szeroki i zróżnicowany wybór, obejmuje systemy i akcesoria meblowe do każdego obszaru domu: regały, pojemniki, szafy, łóżka, kuchnie i meble tapicerowane.
Typologicznie kompletna produkcja, która niesie ze sobą koncepcję projektu „domu Poliform”, spójną stylistycznie we wszystkich jego komponentach.
Jest to „globalny projekt”, który podejmuje się każdej sytuacji architektonicznej dzięki wyjątkowej wszechstronności systemów modułowych.
Ewolucja rzemieślnicza Poliform
Firma Poliform została założona w 1970 roku jako ewolucja firmy rzemieślniczej urodzonej w 1942 roku. Od samego początku firma wyraża silną koncepcję przemysłową: jej celem jest pełne wykorzystanie potencjału produkcji seryjnej i inżynieryjnej, przy ciągłej uwadze przekształcenia rynku, które stają się coraz bardziej globalne.
Przez lata zakres propozycji Poliform utrzymuje ścisły związek z bieżącymi trendami jako wyróżniający się element, wykazując głęboką umiejętność zrozumienia potrzeb i upodobań zróżnicowanej i międzynarodowej opinii publicznej oraz przewidywania i interpretowania stylu życia.
Kolekcja Poliform obejmuje systemy i akcesoria meblowe do każdego obszaru domu: regały, pojemniki, szafy i łóżka. W 1996 roku marka Varenna została dodana do struktury firmy, poświęconej wyłącznie produkcji kuchni. Rok 2006 to rok prezentacji pierwszej tapicerowanej kolekcji firmy. Począwszy od 2018 r., nazwę działu kuchni marki Varenna zmieniono na Poliform, jako demonstrację precyzyjnego dążenia do zapewnienia jeszcze bardziej zdecydowanej jednolitej tożsamości korporacyjnej.
Rodzinna tożsamość firmy Poliform
Historia Poliform to historia firmy, która osiągając międzynarodowy wymiar, zdołała zachować rodzinną tożsamość. Poliform staje się promotorom zmian. Alberto Spinelli, Aldo Spinelli i Giovanni Anzani wciąż są na czele firmy, to właśnie im udało się połączyć specyficzną wiedzę techniczną i kulturę „know-how” z przedsiębiorczą wizją harmonizującą zmiany społeczne i gospodarcze.
Trzej partnerzy obejmują różne i uzupełniające się obszary odpowiedzialności w firmie. Celem firmy jest zapewnienie, że Poliform zachowa swój wymiar rodzinny również w przyszłości, dzięki czemu będzie wyrazem ludzi, których więź z firmą nigdy nie jest oddzielona od ich życia, pasji i aspiracji.
Filozofia labolatorium Poliformu
Poliform Lab to nowa koncepcja jednostki produkcyjnej. Fabryka, z której nie wychodzą przedmioty projektowe, a jedynie pomysły. Cykl produkcyjny, który rozpoczyna się od unikalnego surowca: świata. Obserwatorium trendów międzynarodowych, okno na ciągle zmieniające się trendy. Inspiracje pochodzą z każdego miejsca, swobodnie płyną i stają się rozwiązaniami komunikacyjnymi, które kształtują się w czasie rzeczywistym: obrazy, stoiska wystawowe, klipy wideo, wydarzenia, interpretacje stylów.
Pomiędzy technologią, eksperymentami i konkretnością badany jest każdy wymiar „czucia”, aby przekształcić wizerunek firmy w prawdziwie wspólną tożsamość. Dzięki dialogowi między różnymi profesjonalistami w Poliform Lab rodzą się nowe pomysły i nowe wyraziste języki.
W Poliform Lab znajduje się przestrzeń całkowicie poświęcona koncepcji i realizacji wizerunku firmy, studio fotograficzne, w którym filozofia Poliform budzi się do życia, a produkty stają się prawdziwymi bohaterami.
Materiały w produkcji Poliform
Poliform przywiązuje dużą wagę do wyboru najlepszych materiałów do przedstawienia swoich propozycji. Jakość zastosowanych surowców decyduje o wysokim stopniu estetyki, który wyróżnia kolekcję, z wyborem najlepszych esencji do fornirów, najszerszej gamy kolorów dla powierzchni lakierowanych i najmodniejszych tkanin do mebli tapicerowanych.
Poszukiwanie jakości materiałów skupia się jednocześnie na ich charakterystyce niezawodności i trwałości. Do tego Poliform używa tylko certyfikowanych farb wolnych od metali ciężkich. Wszystkie szkła są hartowane, do 5 razy mocniejsze niż zwykłe szkło. Blaty kuchni Poliform wykonane są z laminatu wysokociśnieniowego o bardzo wysokiej odporności na zużycie, zarysowania, ciepło i wodę.
Projekt – sedno koncepcji Poliform
Projektowanie zawsze było częścią kultury produkcji Poliform. Mając stały cel zaspokajania potrzeb klienta końcowego, firma zawsze koncentrowała swoje badania stylistyczne i technologiczne na wysoce konkretnych projektach mających na celu zagwarantowanie najwyższej jakości. Badania stylistyczne są ciągłe i zawsze mają na celu jak najlepszą interpretację najnowocześniejszych trendów życia i zapewnienie maksymalnej swobody kombinacji różnych propozycji.
Poszukiwanie innowacji jest dla Poliform doskonałym testem, w ramach którego badane są projekty i rozwiązania projektowe, a następnie przekładane na jakość często niewidoczną w „standardowych” propozycjach. Na przykład systemy modułowe są wynikiem ciągłych badań technologicznych i typologicznych: propozycji, które można dowolnie zmieniać, wzbogacać, przyjmować nowe rozwiązania, ale zawsze utrzymywać sprawdzoną niezawodność.
Projektanci Poliform
Jednym z podstawowych elementów, który pozwolił na wzrost i sukces Poliform jest kreatywny wkład wielu prestiżowych architektów, którzy współpracowali z firmą. Architektów o międzynarodowej renomie, takich jak Rodolfo Dordoni, Jean-Marie Massaud, Marcel Wanders , Carlo Colombo, Vincent Van Duysen, Paolo Piva, Paola Navone, Studio Kairos, Roberto Barbieri czy Roberto Lazzeroni.
JEAN-MARIE MASSAUD
Jean-Marie Massaud szuka syntezy, redukcji i lekkości. Uwzględnia różne aspekty projektowania: od mebli po produkty przemysłowe i sprzęt. W 2000 roku stworzył Studio Massaud i rozszerzył swoją działalność o architekturę i strategie rozwoju. Współpracuje z kilkoma prestiżowymi firmami, takimi jak B&B Italia, Axor Hansgrohe, Dior, Poltrona Frau, Lancôme i Renault, stawiając człowieka i jego środowisko naturalne w centrum swoich dzieł. Ten nieograniczony twórca przyjmuje zaangażowany i polityczny sposób postępowania, stara się przekształcić każdy projekt w doświadczenie życiowe i scenariusz ekonomiczny, który godzi pragnienie i odpowiedzialność.
RODOLFO DORDONI
Rodolfo Dordoni jest architektem i projektantem mediolańskiego pochodzenia. Przez lata był odpowiedzialny za kierownictwo artystyczne Artemide (kolekcja szkła), Cappellini (od 1979 do 1989), FontanaArte (kolekcja mebli), Foscarini, Minotti (od 1997 do dziś) i Roda (od 2006). Projektuje produkty dla różnych firm, w tym: Artemide, Cappellini, Cassina, Ceramica Flaminia, Ceramiche Mutina, Dada, Dornbracht, Driade, Emu, Ernestomeda, Fantini, Fiam Italia, Flos, Flou, FontanaArte, Foscarini, Jab, Kartell, Kettal, knIndustrie, MatteoGrassi , Minotti, Molteni & C, Moroso, Olivari, Pamar, Poliform, Poltrona Frau, Roda, RB Rossana, Salvatori, Sambonet, Serralunga, Tecno, The Rug Company, Venini. Dordoni Architetti – studio założone w Mediolanie przez Rodolfo Dordoniego, Lucę Zaniboni i Alessandro Acerbi, pracuje w dziedzinie architektury i projektowania wnętrz w obszarach mieszkalnych, komercyjnych i wystawowych, opracowując projekty willi i domów prywatnych, przestrzeni przemysłowych i handlowych, dbając o realizację salonów, stoisk wystawowych, restauracji, hoteli.
MARCEL WANDERS
Urodził się w Holandii w 1963 r., Dorastał w Boxtel, a ukończył z wyróżnieniem w Arnhem School of Arts w 1988 r. Swoją sławę rozpoczął od kultowego Krzesła Knot, które zaprojektował dla Droog Design w 1996 r. Obecnie pracuje dla najważniejszych europejskich firm zajmujące się współczesnym projektowaniem. W 2000 roku założył Moooi – markę, która zyskała międzynarodową renomę. Pracuje także nad projektami z zakresu architektury i wyposażenia wnętrz, a ostatnio także wkroczył w świat akcesoriów domowych.
DANIEL LIBESKIND
Jest architektem i projektantem znanym na całym świecie. Jego ciągłe badania mające na celu poszerzenie granic architektury odzwierciedlają jego głębokie zainteresowanie i zaangażowanie w filozofię, sztukę, literaturę i muzykę. Podstawą podejścia Libeskinda jest idea, że architektura ewoluuje dzięki wiedzy człowieka i że konsekwentnie odnosi się do szerokiego kontekstu kulturowego, w którym się mieści. W 1989 r. Libeskind otworzył swoje studio w Berlinie po zwycięstwie w konkursie na Muzeum Żydowskie JMB. W lutym 2003 roku studio przeniosło się do Nowego Jorku, gdzie Libeskind został wybrany do opracowania masterplanu Ground Zero. Obecnie Daniel Libeskind jest zaangażowany w rozwój wielu międzynarodowych projektów o charakterze kulturalnym i komercyjnym. Rozszerzeniem działalności nowojorskiego studio Studio Daniel Libeskind jest studio Architekt Daniel Libeskind w Zurychu oraz Libeskind Architettura i Libeskind Design w Mediolanie.
W 2013 roku Libeskind zainaugurował rozwój kompleksu CityLife, będącego częścią przebudowy obszaru historycznych targów w Mediolanie oraz Kö-Bogen, kompleksu budynków komercyjnych i wykonawczych w Düsseldorfie. Przez lata Daniel Libeskind miał okazję współpracować z kilkoma międzynarodowymi firmami z branży projektowej w celu opracowania szeregu produktów, a także niestandardowych mebli i wnętrz. Stworzone przez niego produkty odzwierciedlają głębokie zainteresowanie Libeskinda przedmiotami codziennymi i opowiadanymi przez nich historiami.
EMMANUEL GALLINA
Aby opisać swoją pracę projektową, Emmanuel Gallina często cytuje Constantina Brancusiego: „Prostota jako rozwiązana złożoność”.
Elegancja, trzeźwość i prostota to wytyczne charakteryzujące twórczość Emmanuela Galliny. Jego twórcza etyka pozostaje autentyczna i konsekwentna w każdym projekcie, a dbałość o szczegóły jest stałym priorytetem w liniach, formach i funkcjach wszystkich jego dzieł. Ukończył ENAD w Limoges i IAV w Orleanie, Emmanuel Gallina przeniósł się do Mediolanu, aby pogłębić swój trening na Politechnice, gdzie ukończył z tytułem magistra projektowania i zarządzania. Współpracuje od 7 lat z Antonio Citterio, zajmując się projektami dla najbardziej znanych marek międzynarodowego designu, a obecnie pracuje dla własnego studia, pracując głównie między Włochami i Francją, otwierając nowe kontakty z bardzo współczesnymi międzynarodowymi markami, takimi jak Poliform, Cartier, Panasonic, Accor, Ampm La Redoute, Burov.
CARLO COLOMBO
W 1993 roku ukończył architekturę na politechnice w Mediolanie, ale już w 1991 roku nawiązał kontakt z Giulio Cappellini, dla którego zaprojektował swój pierwszy projekt w 1992 roku: łóżko Kioto, zaprezentowane na Salone del Mobile w Mediolanie w tym samym roku. Od tego momentu działalność Colombo w branży projektowej zaowocowała setkami projektów wynikających ze współpracy z najważniejszymi firmami w branży: Antonio Lupi, Arflex, Artemide, BYografia, Cappellini, DePadova, Emmemobili, EMU, F. lli Guzzini, Flou, Franke, Fusital, iGuzzini, MKOl, Paola Lenti, Levi’s, Mood-Flexform, Moroso, Nube, Oluce, Penta, Poliform, Poltrona Frau, Riva 1920, Rugiano, Sabattini, Serralunga, Tecno, Teuco, Varenna, Zanotta.
Oprócz projektowania mebli, Colombo jest dedykowany firmom do strategii i marketingu, projektuje projekty graficzne i kuratoruje wystawy, pracuje jako konsultant i dyrektor artystyczny (od 2006 dla Arflex i od 2008 dla Stratex). Przedsiębiorcy są jednymi z pierwszych klientów jego projektów mieszkaniowych, ale także zlecają mu projektowanie przestrzeni poświęconych wystawie, sprzedaży i produkcji, takich firm jak Poliform Lab zainaugurowany w 2011 roku w sercu Brianzy.
Działalność projektowa Colombo, początkowo skoncentrowana na projektowaniu wnętrz i planowaniu, stopniowo rozszerzyła się na sektor budowlany we Włoszech i za granicą. W 2009 roku architekt wygrał międzynarodowy konkurs na projekt dwóch wież wielofunkcyjnych w Abu Zabi, a jego ponowne zainteresowanie architekturą znalazło odzwierciedlenie w działalności dydaktycznej w Chinach, gdzie od 2011 roku wykłada projektowanie w Akademii De Tao Masters w Pekin.
Showroom Poliform
Poliform Lab, zaprojektowany przez Carlo Colombo, o łącznej powierzchni ponad 13 000 m², mieści instytucjonalny salon wystawowy Poliform i łączy działania komunikacyjne: marketing, sesje zdjęciowe, towary wizualne, grafikę internetową i projektowanie przestrzeni wystawienniczej. Struktura Poliform Lab jest uzupełniana przez dział logistyki i dział kontraktów, dedykowany dużym dostawom międzynarodowym.
GARDEROBA POLIFORM SENZAFINE: MODUŁOWOŚĆ I DESIGN
Organizowanie przestrzeni w przejrzysty, płynny i dynamiczny sposób to cel systemu Senzafine. Wrażenie, które jest przekazywane przez przezroczystość podobne jest do zdumienia w kontakcie z nienagannym i skoordynowanym planem mebla. Z drugiej strony przezroczystość materiału takiego jak szkło – jest synonimem lekkości , czegoś, co od czasów starożytnych było niezbędne „do oderwania się od ziemi i zbliżenia do nieba”. Pojęcie przejrzystości ewoluowało następnie, przenosząc silnie dynamiczne poczucie przestrzeni, ale wciąż było kojarzone z ideą porządku.
„Stwórz porządek, czerpiąc go z desperackiego chaosu naszych czasów” – Mies van der Rohe
Nowoczesność ewoluowała poprzez kultywowanie tej koncepcji: od Jeremy’ego Benthama po Le Corbusiera, promotorów przejrzystości materiałów budowlanych, przepuszczalności przestrzeni oraz znaczenia powietrza, ruchu i światła. Dziś przejrzystość można zwielokrotnić ilościowo, szczególnie w meblach i systemach zaprojektowanych w celu poprawy naszej przestrzeni domowej i stanowić odpowiedź na coraz bardziej wyrafinowane potrzeby w zakresie komfortu, zarówno w części mieszkalnej, jak i sypialnej.
Lekkość i modułowość stanowią DNA szaf Poliformu. Tuż za nimi idzie solidność, którą można znaleźć również w historycznej garderobie stworzonej w 1989 roku przez Paolo Pivę: IO. Jest to produkt, który stanowi hymn do doskonałości, treści, sposobu pracy producentów mebli z przeszłości , być może trochę vintage w porównaniu z najnowszymi propozycjami Poliform, ale którego urok jest ponadczasowy, ponieważ mówi o objętości i treści zbudowanej z cennych materiałów.
SALONOWE ROZWIĄZANIA JEAN-MARIE MASSAUD
Lekkość zawsze była hasłem przewodnim pracy francuskiego projektanta Jean-Marie Massaud. Wybrany projektantem roku w 2009 roku, od kilku lat współpracuje z Poliform, podpisując projekty dla części dziennej i sypialnej, z których niektóre stały się prawdziwymi bestsellerami włoskiej marki. W ramach współpracy z Poliform powstały meble do części dziennej, jadalnej i sypialnej, w ilości 38 produktów.
Poliform to firma, która oferuje styl życia, ale daleki od modnych obecnie przepisów „total look / ready-to-use”. Celem i badaniem jest stworzenie scenariusza życia wcielonego w osobowość każdego z osobna dzięki pojedynczym utworom. Jeśli więc głównymi meblami lub na pierwszym planie są często sofy, łóżka …, naszym pragnieniem jest oferowanie akcesoriów i uzupełnienie towarzyskiej osobowości oraz wyjątkowego wyrafinowania, które pozwala komponować sceny z życia każdego klienta. Pomysł jest taki sam, jak w modzie: czarna sukienka jest wyposażona w ładny szalik, wyjątkowe okulary przeciwsłoneczne lub szczególny pasek, który nadaje całości smaku.
Chociaż eklektyzm jest w modzie, najbardziej palącym trendem jest całkowity wygląd, gotowość do użycia, komercyjnie jest to bardziej opłacalne rozwiązanie dla firm i prostsze podejście dla mniej wykształconych klientów.
Ze swojej strony pracujemy nad ideą lekkości i ponadczasowości, spełniając najwyższe wymagania dotyczące kompetencji, komfortu i wyrafinowania.
Bristol Sofa System: dzieło „bez projektu”, a jednocześnie na bardzo wysokim poziomie. System, w którym każda linia, proporcja jest ważna, aby zdefiniować ponadczasową i harmonijną ścieżkę życia.
Wallace: eksperyment mający na celu zwiększenie lekkości, rozjaśnienia i ekspresji. Fotel / szezlong zawieszony jak duże ravioli lub duża poduszka.
Krzesło Seattle: wykorzystanie kunsztu zapożyczonego z klasycznej produkcji obuwia, aby zdefiniować nową architekturę w skórze, tworząc radykalny, ale jednocześnie elegancki język.
Kolekcja Home Hotel oferuje ławki, akcesoria, podnóżki, …, łatwe do umieszczenia w garderobie, w sypialni, w salonie.
Kolekcja Nowy Jork ma to samo podejście, ale w tym przypadku mówimy o tapicerce.
Ilda to stolik kawowy, który przypomina klejnot, który może być centralnym punktem w sypialni lub salonie, i który przypomina wyrafinowanie kunsztu.
Próbą nie jest uczynienie z nich bohaterów, ale każdy utwór jest pomyślany jako słowa, które zabarwiają konkretną literaturę scenariusza życia.
PRZESTRZEŃ DZIENNA WEDŁUG MARCELA WANDERSA
Kolekcja Poliform Mad powstała w wyniku opracowania koncepcji, która ożywiła Mad Chair, zaprezentowane w 2013 roku w Salone del Mobile w Mediolanie. Oryginalny i rozpoznawalny design stał się bazą do stworzenia całej kolekcji do salonu. Tożsamość kolekcji Poliform Mad definiują diagonalne nogi powtórzone w różnych typach siedzeń oraz stolikach do jadalni i kawowych, stanowiąc wspólny wątek, który harmonijnie łączy wszystkie elementy linii.
Obok kultowego fotela Mad Chair zaproponowano także fotele Mad Queen z niższym i bardziej otaczającym siedziskiem oraz Mad King , bardziej smukły i charakteryzujący się wyrafinowaną asymetrią, dzięki możliwości wymiany jednego z podłokietników z cenną drewnianą tacą.
Asymetria kompozycyjna występuje również w projekcie Mad Chaise Longue , który ironizuje na temat najbardziej popowych i kultowych elementów nowoczesnego designu, tworząc kręte i eleganckie bryły zamknięte falistym profilem oparcia.
W kolekcji Mad, od 2015 roku jest również Mad Dining Table. Duży stół, w którym zaokrąglone linie wyróżniające kolekcję, są zestawione na zasadzie kontrastu między jasnym obrazem marmurowego blatu a solidnością ramy. Aby uzupełnić stół Mad, powstały eleganckie krzesła do jadalni.
Stoły Mad Coffee Oval i Round uzupełniają kolekcję, ponownie przedstawiając jej cechy stylistyczne. Są zaprojektowane z różnymi wysokościami, aby tworzyć harmonijne kombinacje z innymi elementami wyposażenia.
W 2016 roku kolekcja Mad została wzbogacona o nową „postać”: Mad Joker – fotel o wyrafinowanych liniach, ale z ironicznym akcentem, wyjątkowy dzięki wysokiemu i otaczającemu designowi oparcia. Zaprojektowany, aby dostosować się do środowisk o różnych rozmiarach, Mad Joker jest proponowany w dwóch rozwiązaniach konstrukcyjnych: z drewnianymi nóżkami i obrotową podstawą z odlewanego ciśnieniowo aluminium.
Cała Mad Collection Poliform została opracowana wokół dwóch materiałów konstrukcyjnych, elastycznego formowanego poliuretanu i drewna, które są połączone luksusowymi tkaninami, co jest wynikiem ciągłych badań firmy nad personalizacją i maksymalnym komfortem.
EMMANUEL GALLINA MIĘDZY SYPIALNIĄ A SALONEM
Zainspirowany atmosferą XVII-wiecznego buduaru, małego zacisznego pokoju, często umieszczonego między sypialnią a salonem, Emmanuel Gallina stworzył kolekcję Jane. Składa się ona z sof, foteli i ławek, aby umeblować najbardziej intymne i relaksujące miejsca z absolutnym wyrafinowaniem. Dostosowują się do różnych kontekstów, od luksusowych hoteli, biznesowych sal konferencyjnych po środowiska domowe. Kolekcja Jane Emmanuela Galliny została wzbogacana o nowe elementy, aby zapewnić jeszcze większy komfort. Gama foteli, puf i ławek, która urozmaica się, zapewniając coraz bardziej przyjazne wymiary i linie.
Jane Lounge to fotel charakteryzujący się wysokim oparciem, które może łączyć komfort z silną estetyką, podczas gdy Jane Large to fotel o dużych proporcjach, z niskim oparciem, które maksymalizuje miękkość objętości.
Biurko Mathieu o smukłej sylwetce jest mieszanką materiałów, skóry, drewna i metalu wzmocnionych własnym kontrastem. Nadaje się zarówno do salonu, jak i sypialni. Jest to wyrafinowane rozwiązanie projektowe, które nie rezygnuje z funkcjonalności, również dzięki ukrytej z dużą dyskrecją szufladzie.
Po słynnej Grace jest jej siostra Sophie, która oferuje siedzisko o zbalansowanych proporcjach i dużych wymiarach. Detal podłokietnika delikatnie podkreśla koncepcję gościnności, w przeciwieństwie do cienkich linii konstrukcji.
Kolekcja Kelly wprowadza nową wersję łóżka o drewnianej konstrukcji całkowicie pokrytej tkaniną lub skórą. Materiał poprawia miękkość linii i rzutuje nas w obszar poświęcony relaksowi.
Dzięki delikatnej i krętej konstrukcji stolik nocny stanowi idealną koordynację dla łóżka Kelly.
Zobacz także:
https://pointofdesign.pl/architektura/eden-architektoniczna-kraina-marcela-wandersa/
https://pointofdesign.pl/design/jean-marie-massaud-dla-mdf-italia/