Piękno to słowo o intensywnym, wieloaspektowym znaczeniu. Współczesne piękno opowiadane przez Visionnaire, poza wskazaniem na perspektywę pozytywnej energii i nadziei, jest podsumowaniem postawy tworzenia niezwykłych, niepowtarzalnych projektów i obiektów.
Wiele czynników wpływają na każdy produkt, czyniąc go wyjątkowym, niepowtarzalnym, ale powtarzalnym. To nieustanne badania technologiczne, eksperymenty z materiałami, zestawianie i mieszanie elementów. To także ręce rzemieślników, którzy testują, doskonalą i definiują nowe rozwiązanie materiałowe.
W tym roku Visionnaire rozszerza swoją ofertę Art Design, podchodząc do wielkiego wyzwania. Tak naprawdę chodzi o wprowadzenie kolekcji haute couture w scenariusz domowy. Wiąże się to naturalnie z angażowaniem projektantów o wyjątkowym talencie artystycznym, a Visionnaire dodatkowo z entuzjazmem zachęca ich do eksperymentowania z materiałami. Osobowości niemal „renesansowe” wzięły udział w tym projekcie, doglądając go od początku do końca. Od wnikliwych badań wstępnych, przez metodologię, po indywidualną pracę podczas realizacji ich dzieł w warsztacie.
Niezwykła inauguracja kolekcji Visionnaire Beauty 2020
Kurtyna poszła w górę w mediolańskim salonie flagowym Visionnaire 17, 18 i 19 czerwca. Podczas pokazu klienci i prasa mogli zapoznać się z nową kolekcją Beauty 2020. Nowością była decyzja o transmitowaniu wydarzenia na żywo, aby jednocześnie połączyć się ze światem w momencie, w którym podróżowanie wciąż stanowiło problem. W ten sposób Visionnaire zorganizował prawdziwą transmisję wideo, moderowaną przez wybitnego dziennikarza, zapraszającą gości z międzynarodowego świata designu i sztuki.
W salonie na Piazza Cavour powstała na tę okazję nowa konfiguracja, z dziewięcioma kompletnymi eksponowanymi aranżacjami. Projekt Alessandro La Spady obejmuje uderzająco prawdziwe pokoje, otoczone ściankami działowymi. W tej niemal teatralnej prezentacji przestrzenie mieszają się z dużymi ekranami projekcyjnymi, tworząc dynamiczną i wciągającą atmosferę.
Marc Ange
Tworzący pomost pomiędzy sztuką i designem, „Niezwykły świat” Marca Ange obraca się wokół projektowania obiektów, miejsc i mebli. Urodził się w Rzymie, a wychował w Paryżu. Może dlatego wszechświat i kreacje projektanta zawsze balansują między rzeczywistością a nierzeczywistością, doskonałością i błędem, harmonią i przypadkiem.
Pięknym wcieleniem jego podświadomości bez wątpienia jest kolekcja „Il Pavone”, która zadebiutowała w grudniu podczas Miami Art Basel. Wersja „haute couture throne” i „prêt-à-porter chair”, powracaja teraz do Mediolanu z ekskluzywnymi tkaninami w sześciu wariantach kolorystycznych. Krzesła i tron „Pavone”, umieszczone wewnątrz Wunderkammer, wyeksponowano wraz ze świetlną instalacją artystki Gupica, aby uzyskać prawdziwy efekt „zagubionego w raju”.
Alessandro La Spada
La Spada stworzył nowy stół – Arkady – z rzeźbiarskim dolnym blatem z artystycznego kamienia. Płytę z kamienia Crema Marfil wykonano ręcznie, aby zyskał wyjątkową, cenną wartość. Zawdzięcza to płaskorzeźbom, nieregularnym brzegom oraz zastosowaniu żywic artystycznych i soli himalajskiej. Nogi z metalu formowano z użyciem piasku, aby stworzyć trójwymiarowy wzór z efektem „młotkowania” z nieco zwierzęcym podtekstem. Natura przekształca się, by przyjąć postać hybrydy – wynik spotkania jej istoty z talentem artystycznym człowieka.
Natomiast Douglas to nowa sofa, którą także zaprojektował Alessandro La Spada. Wyraziste krawędzie zakrzywionego metalu z podstawy praktycznie przejmują część wyściółki podłokietnika. Sofę Douglas pokrywa skóra Nabuk, a jej poduszki obito jedną z nowych, puszystych tkanin Visionnaire – Banksy. W kolekcji Douglas znajdziemy również fotel, kanapę, pufę oraz niski stolik.
Fotel Petra prezentuje półokrągłą wyściełaną muszlę, tapicerowaną aksamitem Bansky z nowym efektem „pluszu”, w kolorze verde ramareggiato. Ciągłość krzywizny oparcia zostaje przerwana w części środkowej przez wstawienie pionowego metalowego elementu, co daje efekt pełnej i pustej przestrzeni.
Marco Piva i nowe zestawienia
Architekt Marco Piva przedstawia stolik kawowy Admeto, połączenie różnych kontrastujących, ale doskonale zestawionych materiałów. Ta kompozycja stanowi niemal archetyp architektoniczny, ale jednocześnie jest nowoczesna i funkcjonalna. Nogi z marmuru z „pasiastymi” wykończeniami nadają mu monumentalny charakter, któremu zaprzecza przejrzystość i lekkość blatu z przydymionego szkła.
Ten niski stolik z przyciemnianego szkła zawdzięcza swoją oryginalność szczególnemu kształtowi trzech stalowo-marmurowych podstaw. Te trzy elementy rzeźbiarsko-architektoniczne powstają z połączenia materiału kamiennego, który pokrywa zewnętrzną powierzchnię, oraz stali nierdzewnej wewnątrz. Dzięki temu, oprócz obniżenia wagi mebla, nogi podkreślają jego nowoczesny i technologiczny aspekt. Dodatkowo zdobią je poziome obręcze reliefów na naprzemiennie ułożonych polerowanych i matowych powierzchniach wykończenia Siena.
Moja praca podczas projektowania nowych produktów dla Visionnaire polegała na poszukiwaniu niezwykłych walorów estetycznych. Na tworzeniu form i kompozycji definiowanych przez kontrast między bardzo różnymi materiałami. Naturalne – głównie kamienie i drewno, przeciwstawiałem sztucznym, takim jak szkło i metale. Metale, esencje, marmury, skórki i szkła poprzez swoje wyrafinowane połączenie przekazują cenność, wartość i doskonałość.
Urzekający fotel Adele
Fotel Adele uosabia design zrodzony z objęć i elegancji. Jego siedzisko łączy płynną i zaokrągloną powierzchnię zewnętrzną, która otula bardziej obfitą i przyjazną objętość wewnątrz. Obicie pleców Adele stanowi skóra, pokryta w całości haftowanym wzorem wachlarza. Otacza je obramowanie z giętkiego profilu aluminiowego, którego źródła tkwią w przemyśle motoryzacyjnym. Z drugiej strony, czyli od środka, siedzisko i oparcie charakteryzują się bardzo grubymi wyściełanymi objętościami. W w dolnej części oparcia znalazła się poduszka z pierza, aby zapewnić optymalny komfort. Całość unosi się na podstawie ze stali nierdzewnej z satynowym wykończeniem Siena.
Adele to fotel charakteryzujący się lekkimi i otulającymi podłokietnikami, które towarzyszą ciału, naturalnie podążając za jego kształtem. Ten fotel ma za zadanie zapewniać dobre samopoczucie, oferując nie tylko przyjemny fizyczny relaks. Gwarantuje też odprężenie psychiczne, które wynika z poczucia komfortu, wyrafinowanej tekstury materiałów i kombinacji chromatycznych dostępnych poduszek. Wartości, które sprawiają, że jest to doskonały produkt, wprowadzający do codziennego życia prawdziwy luksus.
Draga & Aurel
Nowa współpraca z duetem projektantów Draga & Aurel przekłada się na prawdziwie oryginalną kolekcję kapsułową. Amos to prawdziwy klejnot. Dwa metalowe podłokietniki powstały ukształtowane przez formowanie z piasku, aż do uzyskania księżycowego efektu. Obejmują betonową bazę, wylaną w wzmocnioną formę i poddaną wyjątkowej technologii powodującą erozję.
Lego & Sputnik
Niski stolik i konsola Lego także wyróżniają się kontrastowym połączeniem dwóch materiałów, wykończonych w zupełnie inny sposób. Szlachetnym i „surowym”, czyli świecącym złotem metalem i matową czernią betonu. Ta pozorna sprzeczność staje się rodzajem jedności dwóch różnych postaci.
Lampy Sputnik powstały z wielu romboidalnych elementów, które tworzą metalową kompozycję origami. Ich linie kreują fraktalny motyw, w którym metalowe powierzchnie odbijają światło, rzucając wokół teatralne cienie.
Mauro Lipparini
Architekt Mauro Lipparini przedstawia panele jako wolny, instynktowny projekt, unikający standaryzacji. Obejmujący odległe wpływy potężnych, eleganckich tradycji afrykańskiego wszechświata. Współczesne okładziny z drewna eukaliptusowego frisê posiadają wszystkie możliwe funkcjonalności ściany, dzięki czemu mogą podjąć się całkowicie niestandardowych konfiguracji. Linie, zakrzywione panele, rowki, ciągłość, przerwy i współpłaszczyznowe powierzchnie podkreślają i oznaczają liniowe półki. Generują także graficzną grę cieni i świateł z zaokrąglonych otworów. Panele naprzemiennie mają podwójną głębokość, otoczone są wklęsłymi i wypukłymi elementami.
Desmond
Desmond, klejnot na środku pokoju autorstwa Mauro Lippariniego, wzmacnia wrażenie okrągłości bez krawędzi, zwiększając cenność szklanych objętości. Centralny element z drewna eukaliptusowego frisè działa jak filar dla zawieszonych szklanych brył, które nadają całej kompozycji lekkości.
La Conca i multifunkcjonalny Donovan
Jeśli chodzi o elementy tapicerowane, Donovan to system siedzisk o niezwykle modułowym, współczesnym designie. Przygotowano dwie wersje – „kwadratową” z kwadratowymi podłokietnikami oraz „rolowaną” z podłokietnikiem cylindrycznym. W modelu „kwadratowym” modułowa sofa ma podwójną głębokość, którą zajmuje obszerne tradycyjne siedzisko i ukryta przestrzeń w bazie za plecami. Wyposażono ją w małe moduły regału obite skórą z półkami z metalu i szkła oraz w tace z marmuru w skórzanej oprawie.
Magia Visionnaire
Visionnaire to marka, która czerpie radość z puszczania wodzy wyobraźni. Wprowadza do rzeczywistości pierwiastek niemal bajkowej magii, tajemnicy i piękna.
Dziesięć podstawowych wartości. Dziesięć zasad programistycznych. Energia przedsiębiorczości miesza się z poezją aktu twórczego. Każda z kluczowych koncepcji filozofii Visionnaire jest zdefiniowana za pomocą sekwencji słów, które wyrażają wizję, z mocą credo. Aby opowiedzieć o naszych własnych korzeniach, zweryfikować naszą tożsamość, nakreślić trajektorie ambitnej przyszłości.
Kultura Visionnair, czyli wiara w prymat wiedzy
Szczyt piramidy, kluczowa wartość, która wskazuje na pierwszą z podstawowych koncepcji tożsamości i filozofii Visionnaire. Twórczą, nie stroniącą od wynalazków działalność napędza i organizuje precyzyjna wizja kulturowa. Tu nauka, wiedza, wymiana intelektualna i doświadczenie zdobyte poprzez zachęcanie do wszechstronnego dialogu między jednostkami są priorytetami o wielkim znaczeniu w życiu zbiorowym współczesnych społeczności.
W codziennej praktyce, w tworzeniu designu i produkcji artefaktów obejmujących katalog firmy, Visionnaire angażuje się w istotne badania i eksperymenty. To właśnie w trakcie tego teoretycznego i praktycznego procesu powstają warunki do myślenia o wstępnych założeniach, testowania alternatywnych rozwiązań, otwierania się na nowe możliwości.
Z tego kontekstu rodzą się możliwości uczenia się, a w rezultacie poszerzania wiedzy. Każdy projekt jest szansą – prawdziwą okazją – do wywołania refleksji, łączenia pomysłów i kultywowania nowego punktu spojrzenia, zdolnego przybrać postać preferowanego formatu, dzięki któremu można skoncentrować się na generowaniu wyrafinowanych twórczych przemyśleń.
Visionnaire, poprzez swoje działania Design Driven, zachęca do dialogu między jednostkami, do aktywowania bodźców, które mogą być przydatne do przyswajania nowych narzędzi i wiedzy.
Natura – Visionnaire i przyroda
Relacja z naturalnym dziedzictwem to nie tylko stałe, nieskończone źródło inspiracji dla twórczych przedsięwzięć. To także podstawowa zasada filozofii działania Visionnaire. Zrównoważony rozwój znajduje odzwierciedlenie zarówno w ogólnej strategii biznesowej, jak i w praktyce.
Aby chronić zasoby naturalne naszej planety, Visionnaire stale aktualizuje i ulepsza swoje procesy produkcyjne. Dąży do osiągnięcia najwyższych i najbardziej ambitnych standardów wydajności, wciąż stawiając poprzeczkę wyżej. Ponadto pragnienie ochrony naturalnego dziedzictwa przybiera formę świadomości, która kształtuje i określa wizję kulturową. Firma koncentruje się więc na tych aspektach procesu projektowania, które zarówno teoretycznych jak i praktycznie wyraża zaangażowanie obywatelskiego. Począwszy od dobór materiałów aż do ostatniego szlifu cyklu produkcyjnego.
Zastosowanie tego paradygmatu obejmuje każdą część modelu produkcyjnego, głęboko zakorzenionego w idei rozproszonej fabryki. Przejawia się w rozmieszczeniu pracowników w różnych lokalizacjach słynących z doskonałego rzemiosła na całym terytorium Włoch.
Design, czyli wartość
Visionnaire działa w środowisku stworzonym przez człowieka. To zarówno wewnętrzne jaki i zewnętrzne przestrzenie, które witają codzienną obecność każdego z nas. Zadanie Visionnaire polega więc na przygotowaniu i przeprowadzeniu procesu wprowadzania dopracowanego i inspirującego designu. Dzięki tej praktyce misja marki nabiera kształtu, a można ją ująć jako dążenie do osiągnięcia doskonałego środowiska dla życia. W tym sensie design wybija się na pierwsze miejsce i stanowi najważniejszy sposób wyrazu, i właśnie za jego pomocą Visionnaire nadaje formę i treść każdemu miejscu.
Jeśli weźmiemy pod uwagę hipotezę, że istnieje ścisły związek między jakością projektowanych przestrzeni a jakością życia ich mieszkańców, to intuicyjnie możemy zrozumieć ideę leżącą u podstaw działalności Visionnaire. Wynika z niej to niezwykłe zaangażowanie w wynalezienie, projektowanie i wytwarzanie rozwiązań i dodatków wyposażenia wnętrz. O dbanie o każdy szczegół, jaki może podpowiedzieć wyobraźnia kreująca wizję absolutnego komfortu
Visionnaire rozwija swój wkład w ten temat wychodząc od wrażliwości specyficznie włoskiej. Terytorium tego kraju jest pełne wyjątkowych środowisk, ponieważ krajobrazy i lokalizacje Włoch są często uznawane za żyzne wektory „kultury zamieszkania” i – bardziej ogólnie – „kultury życia”. Opierając się na tym założeniu, można pomyśleć, że design Visionnaire wie, jak stworzyć optymalną mieszankę między kulturą lokalną a kulturą wielu niezwykłych krajów, w których ma okazję pracować. Nadaje to działaniom marki rozmach i uniwersalny i głęboki gest dla wszystkich współczesnych społeczności.
Empatia artefaktów
Dla Visionnaire projekt jest aktem badawczym, który oprócz nadawania formy myśli i rozwijania tożsamości generuje materialną spójność. Firma projektuje i wytwarza przedmioty – czyli wymyśla i buduje – bez wyobrażania sobie tych przedmiotów jako formalne odmiany określonego typu. Pojmuje je za to jako kanały sensu i znaczenia, obecności, które są niezbędne do przekazania koncepcji lub idei.
Obiekty rozwijają niematerialne wyobrażenia i namacalne zastosowania. Są obecnością w harmonii ze sobą i z przestrzeniami, w których się znajdują. Nigdy nie podchodzi się do nich jak do pojedynczych elementów, ale postrzega się je jako części całości,. Właśnie dlatego każdy artykuł wyróżnia się niezwykłą zdolnością dopasowania się do swojego otoczenia, bycia umieszczona w kontekście, nie zapominając przy tymo wyrażeniu własnej, precyzyjnej, silnej osobowości.
Obiekty wyposażenia Visionnaire – i scenerie, które powstają z ich połączenia – miały działać jako bodźce do aktywowania dialogu. Te ważne węzły teoretycznej sieci wzajemnych relacji nadają charakter wszystkim przestrzeniom życia. Sprzęty gotowe do wytworzenia wartości – poza poziomem estetycznym – który umożliwia im nawiązanie empatycznej relacji z użytkownikami.
Zdecydowanie ekskluzywne – w tym sensie cenne – materialne rezultaty wysiłków Visionnaire pełnią również rolę podmiotów włączających, zdolnych do otwarcia się na szeroki wachlarz przedstawień. Poza ich wrodzonym „praktycznym funkcjonowaniem” przedmioty, które nas otaczają – przede wszystkim w intymnej przestrzeni domu, ale także gdzie indziej – mają teraz „funkcję emocjonalną”, którą uzupełnia „funkcja afektywna”. Duża część przypisywania wartości i tytułu „domu” miejscu zależy od stopnia zestrojenia, jakie jesteśmy w stanie osiągnąć dzięki tym nieożywionym obecnościom, a także z emocji i uczuć wynikających z ich używania.
Dziedzictwo mądrości Visionnaire
Aby móc manipulować materią, kształtować ją i przekształcać, czyniąc ją namacalną esencją nowego stworzenia, Visionnaire czerpie z doświadczenia najlepszych. Angażuje się, aby sprostać wyzwaniom związanym z każdym projektem, tworząc proces produkcyjny, łączący najlepsze formy wiedzy dostępnej na terytorium Włoch. Linia produkcyjna jest zbudowana zgodnie z modelem rozproszonej fabryki – podzielona na segmenty, które są zawsze, nieuchronnie, wzajemnie połączone. Dzięki temu można systematycznie wdrażać różne warstwy wysoko wykwalifikowanej wiedzy specjalistycznej w poszczególnych okręgach produkcyjnych Półwyspu Apenińskiego, koncentrując się wyłącznie na niedościgłej doskonałości.
Nieocenione dziedzictwo umiejętności posiadanych przez społeczności o wybitnych tradycjach rzemiosła, w połączeniu ze zdolnościami twórczymi, wizją i ogólną orientacją, prowadzi do formuły operacyjnej, której centrum jest absolutne, priorytetowe wzmocnienie „czynnika doświadczenia”. Oprócz zapewnienia wysokiego poziomu jakości gotowego produktu – który nabiera niepowtarzalnych cech absolutnego wyrafinowania – to oryginalne podejście odzwierciedla wiara i inwestowanie w relacje międzyludzkie, aktywizację i pielęgnowanie profesjonalnych – ale także osobistych – interakcji, które mogą przynieść wzajemne korzyści. Skupienie się na wszystkich aspektach społecznych w działalności przedsiębiorczej niesie ze sobą etyczną treść, która jest kluczowa i decydująca dla Visionnaire. W absolutnym przekonaniu, że istotna część nieodłącznej jakości każdego z ich produktów opiera się na poziomie satysfakcji – nie tylko ekonomicznej – rzemieślników, którzy je wytwarzają, nieustannie starają się inwestować w relacje zapewniające tę jakość, umacniając więzi z obszarami o różnych specjalizacjach i niezwykłych zasobach kulturalnych.
Zobacz także:
zlota-44-apartament-pokazowy-oxygen
lampy-do-salonu-w-roku-2020-oswiecone-piekno