British Fashion Council uhonorował Miuccię Pradę The Outstanding Achievement Award. Nagroda zostanie wręczona projektantce podczas The Fashion Awards 2018, 10 grudnia w Royal Albert Hall w Londynie, za jej wybitny wkład w światową branżę modową.
Outstanding Achievement Award
Nagroda Outstanding Achievement Award ukazuje ogromny twórczy wkład jednostki w branżę modową, która przekształca świat mody poprzez swoją innowacyjność i kreatywność. Poprzedni zwycięzcy nagrody Outstanding Achievement Award to: Donatella Versace, Ralph Lauren, Karl Lagerfeld, Anna Wintour, Terry i Tricia Jones oraz Manolo Blahnik, aby wymienić tylko kilka nazwisk.
Pionierska siła w modzie
Stephanie Phair, Przewodnicząca British Fashion Council, powiedziała: „Intuicja Prady i jej multidyscyplinarność wynikająca z zainteresowania wieloma kreatywnymi dyscyplinami, w tym modą, sztuką i architekturą od samego początku uczyniły z niej pionierską siłę w naszej branży.”
Caroline Rush, CEO British Fashion Council, skomentowała: „Jesteśmy podekscytowani przyznaniem Miucci Pradzie nagrody Outstanding Achievement Award za bycie niesamowitą indywidualistą w dziedzinie designu i za przewodzenie ewolucji grupy Prada, od firmy rodzinnej do globalnej marki”.
Nadja Swarovski, członek zarządu Swarovski, skomentowała: „Miuccia Prada jest bez wątpienia jednym z najbardziej wpływowych projektantów w historii mody. Prawdziwa wizjonerka. Jej poświęcenie się modzie jako formie sztuki jest bez końca inspirujące. Cieszymy się, że mogliśmy świętować jej niezwykłe osiągnięcia podczas tegorocznych Fashion Awards. ”
British Fashion Council
British Fashion Council (BFC), organizacja non-profit, która koncentruje się na promowaniu doskonałości w brytyjskiej modzie i wspieraniu przyszłościowego potencjału kreatywnych talentów. W ramach kontynuacji i hojnego wsparcia The Fashion Awards 2018, firma Swarovski – współorganizator wydarzenia przekaże darowiznę w wysokości 300 000 funtów dla Fundacji Edukacyjnej BFC w trakcie tegorocznej imprezy. Praca BFC jest realizowana poprzez szereg inicjatyw charytatywnych, które koncentrują się na programach edukacyjnych, biznesowych i mentorskich, które wspierają talenty ze szczebla szkolnego i nowo powstających projektantów, do modnych start-upów i znanych marek.
Modowe imperium Prady
Miuccia Prada przez 40 lat pełniła funkcję Lead Creative Director i Co-Chief Executive Officer włoskiej marki modowej Prada. Miuccia Prada przejęła firmę rodzinną w 1978 roku i rozpoczęła pracę z Patrizio Bertellim, który był pionierem wprowadzenia nowego modelu biznesowego w branży luksusowej, opartego na bezpośredniej kontroli wszystkich procesów, stosując rygorystyczne kryteria jakości na wszystkich etapach produkcji. Ten model biznesowy, który idzie w parze z indywidualną kreatywnością Miucci Prady. Rodzinna firma przekształciła się z małego domu z wyrobami skórzanymi w modową potęgę. Flagowymi produktami marki są skromne czarne plecaki z nylonu przemysłowego, które stanowią odpowiedź na ideę tradycyjnego, konserwatywnego luksusu oraz niezwykle udana linia ready-to-wear dla kobiet określana jako „mundur dla pozbawionych praw”.
Tworzenie ponad tendencjami
Poprzez niekonwencjonalną obserwację społeczeństwa i jej indywidualne pomysły, Miuccia Prada definiuje kulturę produktu opartą na kreatywności, która jest w ciągłym stanie ewolucji. Permanentny, nieograniczony proces, który wzmacnia DNA każdej marki, zapewniając wyjątkowość i ekskluzywność. Ciągłe dyskusje nad tym, jak sprawić, by produkt był odporny na tendencje, tworzy trwałe elementy odzwierciedlające koncepcję zamiast trendu i różnorodność ludzi, osobowości i idei.
Modowy debiut Prady z najlepszymi
Prada zadebiutowała na swoim pierwszym wybiegu w 1988 r., natychmiast zdobywając uznanie krytyków. Od tego czasu dom mody zaprezentował kolekcje odzieży damskiej i męskiej na ponad 100 pokazach mody. Te kolekcje doprowadziły do kultowych kampanii włoskiego domu, które powstały w czerni i bieli i ewoluowały do wysokiego kontrastu i koloru w 2000 roku. W kampaniach wzięły udział największe gwiazdy modelingu: Carla Bruni, Amber Valletta, Christy Turlington, Linda Evangelista i Naomi Campbell, wszystkie sfotografowane przez najlepszych fotografów mody, w tym Stevena Meisela, Glena Luchforda, Davida Simsa i Petera Lindbergha.
Kampania 365
Niedawno Prada wypuściła nową kampanię 365 z kilkoma narracjami, których celem jest umieszczenie projektów hi-fashion w realistycznym środowisku, w opozycji do sztucznych póz. Kampania przedstawia życie biurowe, miejskie krajobrazy i plaże. Prada umiejętnie umieszcza wzornictwo w świecie rzeczywistym i psychice konsumenta.
Grupa Prada rozwinęła pod jej kierownictwem markę Miu Miu o prowokującej, nonszalanckiej i wyrafinowanej postawie.
Sztuka współczesna w Fondazione Prada
Miuccia Prada i Patrizio Bartelli koncentrują swe życie nie tylko wokół modowego biznesu, ale przede wszystkim sztuki współczesnej. Wyrazem ich głębokiego zainteresowania tematem jest założenie w 1993 roku Fondazione Prada w Mediolanie, którego celem jest wspieranie sztuki współczesnej i jej promocja. Od 2016 roku w Galerii Vittorio Emanuele II funkcjonuje Osservatorio – przestrzeń poświęcona współczesnej fotografii, także pod auspicjami Fondazione.
Architekci z Pritzkerem i Prada
Pionierskie podejście Prady obejmuje także architekturę. To właśnie ona jako jedna z pierwszych sięgnęła po talenty architektów nagrodzonych nagrodą Pritzkera – Rema Koolhaasa i Herzoga& de Meurona. Stworzyli oni sklepy Prady – Epicentrum w Nowym Jorku, Tokio oraz Los Angeles.
Magazyn Time uznał ją za jedną ze 100 najbardziej wpływowych kobiet na świecie.
Zdjęcie: Brigitte Lacombe
Zobacz także: