Niezwykłe postacie, odważne stroje, prowokacyjne kolory i urzekające ścieżki dźwiękowe. Wes Anderson wykorzystuje każdy kawałek mozaiki do tworzenia swoich arcydzieł, urzekając publiczność w każdym wieku i na każdym poziomie. Nic więc dziwnego, że z tej zachwycającej stylistyki chętnie korzystają kolejni twórcy.
Tym razem studio wnętrzarskie Biasol z siedzibą w Melbourne wybrało ziemiste odcienie i stylizowane motywy architektoniczne. Powstało miejsce inspirowane symetrią i nostalgiczną paletą kolorów, z których słynie Wes Anderson.
The Budapest Cafe w Carlton w Melbourne to druga już edycja koncepcji Biasol opartej twórczości reżysera. Wes Anderson „użyczył” swego stylu wcześniej lokalizacji w Chengdu w Chinach. Jednak tamta charakteryzowała się marmurowymi powierzchniami i jasnymi pastelowymi zieleniami.
Wes Anderson i jego magiczny świat
Kawiarnia o powierzchni 94 metrów kwadratowych ma podobne pastelowe odcienie, jednak w kolorach ziemi. Dostosowano je zarówno do otoczenia Carlton jak i do oczekiwań lokalnej publiczności.
Nasz projekt opiera się na drobiazgowych, zapadających w pamięć i magicznych światach, jakie tworzy Wes Anderson. W ten sposób projektujemy zachęcające miejsce z kapryśnym charakterem i przywołujące mityczne sceny” – powiedział Jean-Pierre Biasol, założyciel Biasol.
Zainspirowała nas również jego symetria i dziwaczne scenografie, żywe i nostalgiczne palety kolorów oraz sentyment, który przepełnia jego filmy” – kontynuuje Biasol.
Ciepłe, ziemiste odcienie
Studio zagrało głębią, nakładając na ściany ciemne odcienie, takie jak terakota i pomarańcza. Z kolei delikatne odcienie beżu i piasku pokrywają fantazyjne elementy na pierwszym planie. Wśród nich prym wiodą łuki, znane z jednego największych hitów reżysera. Wes Anderson przedstawił światu swój The Grand Budapest Hotel w 2014 roku.
Rozwinęliśmy design i wrażenia w stronę ziemistej palety kolorów, która odzwierciedla naszą lokalną wrażliwość.” – wyjaśnia Biasol.
Rdzawo-czerwone tapicerowane siedziska otaczają przestrzeń wokół centralnie umieszczonego stołu barowego. W ten sposób dodają tekstury i przytulnego ciepła do przestrzeni o podwójnej wysokości
Duży łuk o fakturze piasku rozpościera się nad błyszczącą ladą z pionowych rur w kolorze terakoty, która przyciąga klientów. Natomiast subtelne srebrne elementy zapewniają jasny, metaliczny kontrast z delikatniejszymi tonami.
Zamiłowanie studia do nowoczesnej sztuki abstrakcyjnej, projektowania i gościnności wpłynęło na decyzję o stworzeniu „wciągającego doświadczenia przypominającego galerię”. Doprowadziło to do eksploracji formy i koloru, aby zaprojektować miejsce, w którym sztuka spotyka się z architekturą.
Redukując formę zabudowy wnętrza, studio stworzyło dramatyczną estetykę wizualną. Stylizowane schody donikąd zdobią ściany lokalu. Wznoszą się za rurową ladą otoczoną łukowymi wnękami i zachęcają klientów do uczestnictwa w „pomysłowym i sugestywnym” projekcie.
Dzięki bogatszej palecie i odważniejszemu projektowi nowa kawiarnia jest ponadczasowa i współczesna dla klientów w Melbourne. Jednocześnie oferuje odprężającą i zabawną atmosferę oraz gościnność.” – powiedział Biasol.
Zobacz także:
https://pointofdesign.pl/wnetrza/scenografie-the-simsons-w-stylu-wesa-andersona/
https://pointofdesign.pl/sztuka/mumia-ryjowki-w-trumnie-i-inne-skarby/
https://pointofdesign.pl/wnetrza/magiczny-wystroj-wnetrz-kena-fulka/