W jesienno-zimowym wydaniu „Point of Design” wyciskamy esencję piękna i wyjątkowości oferowanych przez designerów i marki, których osobowość jest tak wyrazista, że odciska piętno na przedmiotach, jakimi przez pokolenia otacza się cały świat. I choć reprezentują oni na pozór różne płaszczyzny: designu, wnętrzarstwa i mody, wspólny mianownik zawsze jest ten sam – nieskazitelna jakość.
Wraz z marką Hugo Boss celebrujemy dorobek Eamsów, aktualnie prezentowany w Muzeum Vitry w ramach najszerszej wystawy poświęconej parze amerykańskich designerów. Tło dla tego wydarzenia rysuje kurator wystawy Jolanthe Kugler w wywiadzie na temat podstaw geniuszu duetu projektowego.
Pozostając przy duetach, po raz kolejny sięgamy po pierwiastek włoski – Dimore Studio, które nieustannie zaskakuje nowymi odsłonami luksusowych butików, stworzonych ze znanym mediolańczykom rozmachem.
O wpływie wystroju wnętrza na zachowania zakupowe klientów nie warto dyskutować – jest oczywisty. Na Place Vendôme w Paryżu od niedawna świeci jeszcze jedno słońce, które swym blaskiem przyciąga do nowego flagowca Louis Vuitton. To swoisty powrót do korzeni marki, do miejsca, gdzie 160 lat wcześniej sprzedawano pierwsze walizki z monogramem.
Na przeciwstawny biegun estetyczny zaprasza ekskluzywny Hermes, który tym razem – pół żartem, pół serio – w swojej pop-upowej pralni Hermesmatic pierze kultowe jedwabne szale i ubiera je w nowe, personalizowane wzory.
Indywidualizm stał się przyczynkiem do wielkich sukcesów artystycznych w najróżniejszych dziedzinach sztuki. Czy Jackson Pollock, uznawany za najwybitniejszego przedstawiciela amerykańskiej sztuki, był geniuszem, czy też beneficjentem sprawnego marketingu i sprzyjających okoliczności? Co stoi za elektryzującymi plamami ekspresyjnie nakrapianej farby? W analitycznym ujęciu prezentujemy mit legendy Ameryki.
Selfie jest dla większości ludzi tak naturalne jak spojrzenie w lustro. Choć moda na nie to wytwór ostatnich kilku lat, już wiele dekad temu był ktoś, kto opanował sztukę autoportretu do perfekcji. Frida Kahlo uznawana jest za pierwszą królową selfie i choć Kim Kardashian może się nie zgadzać, trudno nie uznać tej prawdy.
Wielka moda i luksusowy design zawsze szły w parze z lifestyle’em, w którym czas wypełniają piękne jachty i szybkie samochody. Nowości z tej dziedziny prezentujemy w dziale Update, zachęcając do uzupełnienia informacji o wielu ciekawych produktach, które pojawiły się na rynku na przestrzeni ostatnich miesięcy.
Bądźcie na bieżąco!