Search

Miuccia Prada nagrodzona za modowy dorobek

Miuccia Prada
Miuccia Prada
Miuccia Prada

British Fashion Council uhonorował Miuccię Pradę The Outstanding Achievement Award. Nagroda zostanie wręczona projektantce podczas The Fashion Awards 2018, 10 grudnia w Royal Albert Hall w Londynie, za jej wybitny wkład w światową branżę modową.

Outstanding Achievement Award

Nagroda Outstanding Achievement Award ukazuje ogromny twórczy wkład jednostki w branżę modową, która przekształca świat mody poprzez swoją innowacyjność i kreatywność. Poprzedni zwycięzcy nagrody Outstanding Achievement Award to: Donatella Versace, Ralph Lauren, Karl Lagerfeld, Anna Wintour, Terry i Tricia Jones oraz Manolo Blahnik, aby wymienić tylko kilka nazwisk.

Pionierska siła w modzie

Stephanie Phair, Przewodnicząca British Fashion Council, powiedziała: „Intuicja Prady i jej multidyscyplinarność wynikająca z zainteresowania wieloma kreatywnymi dyscyplinami, w tym modą, sztuką i architekturą od samego początku uczyniły z niej pionierską siłę w naszej branży.”

Caroline Rush, CEO British Fashion Council, skomentowała: „Jesteśmy podekscytowani przyznaniem Miucci Pradzie nagrody Outstanding Achievement Award za bycie niesamowitą indywidualistą w dziedzinie designu i za przewodzenie ewolucji grupy Prada, od firmy rodzinnej do globalnej marki”.

Nadja Swarovski, członek zarządu Swarovski, skomentowała: „Miuccia Prada jest bez wątpienia jednym z najbardziej wpływowych projektantów w historii mody. Prawdziwa wizjonerka. Jej poświęcenie się modzie jako formie sztuki jest bez końca inspirujące. Cieszymy się, że mogliśmy świętować jej niezwykłe osiągnięcia podczas tegorocznych Fashion Awards. ”

British Fashion Council

British Fashion Council (BFC), organizacja non-profit, która koncentruje się na promowaniu doskonałości w brytyjskiej modzie i wspieraniu przyszłościowego potencjału kreatywnych talentów. W ramach kontynuacji i hojnego wsparcia The Fashion Awards 2018, firma Swarovski – współorganizator wydarzenia przekaże darowiznę w wysokości 300 000 funtów dla Fundacji Edukacyjnej BFC w trakcie tegorocznej imprezy. Praca BFC jest realizowana poprzez szereg inicjatyw charytatywnych, które koncentrują się na programach edukacyjnych, biznesowych i mentorskich, które wspierają talenty ze szczebla szkolnego i nowo powstających projektantów, do modnych start-upów i znanych marek.

Modowe imperium Prady

Miuccia Prada przez 40 lat pełniła funkcję Lead Creative Director i Co-Chief Executive Officer włoskiej marki modowej Prada. Miuccia Prada przejęła firmę rodzinną w 1978 roku i rozpoczęła pracę z Patrizio Bertellim, który był pionierem wprowadzenia nowego modelu biznesowego w branży luksusowej, opartego na bezpośredniej kontroli wszystkich procesów, stosując rygorystyczne kryteria jakości na wszystkich etapach produkcji. Ten model biznesowy, który idzie w parze z indywidualną kreatywnością Miucci Prady. Rodzinna firma przekształciła się z małego domu z wyrobami skórzanymi w modową potęgę. Flagowymi produktami marki są skromne czarne plecaki z nylonu przemysłowego, które stanowią odpowiedź na ideę tradycyjnego, konserwatywnego luksusu oraz niezwykle udana linia ready-to-wear dla kobiet określana jako „mundur dla pozbawionych praw”.

Tworzenie ponad tendencjami

Poprzez niekonwencjonalną obserwację społeczeństwa i jej indywidualne pomysły, Miuccia Prada definiuje kulturę produktu opartą na kreatywności, która jest w ciągłym stanie ewolucji. Permanentny, nieograniczony proces, który wzmacnia DNA każdej marki, zapewniając wyjątkowość i ekskluzywność. Ciągłe dyskusje nad tym, jak sprawić, by produkt był odporny na tendencje, tworzy trwałe elementy odzwierciedlające koncepcję zamiast trendu i różnorodność ludzi, osobowości i idei.

Modowy debiut Prady z najlepszymi

Prada zadebiutowała na swoim pierwszym wybiegu w 1988 r., natychmiast zdobywając uznanie krytyków. Od tego czasu dom mody zaprezentował kolekcje odzieży damskiej i męskiej na ponad 100 pokazach mody. Te kolekcje doprowadziły do kultowych kampanii włoskiego domu, które powstały w czerni i bieli i ewoluowały do wysokiego kontrastu i koloru w 2000 roku. W kampaniach wzięły udział największe gwiazdy modelingu: Carla Bruni, Amber Valletta, Christy Turlington, Linda Evangelista i Naomi Campbell, wszystkie sfotografowane przez najlepszych fotografów mody, w tym Stevena Meisela, Glena Luchforda, Davida Simsa i Petera Lindbergha.

Kampania 365

Niedawno Prada wypuściła nową kampanię 365 z kilkoma narracjami, których celem jest umieszczenie projektów hi-fashion w realistycznym środowisku, w opozycji do sztucznych póz. Kampania przedstawia życie biurowe, miejskie krajobrazy i plaże. Prada umiejętnie umieszcza wzornictwo w świecie rzeczywistym i psychice konsumenta.

Grupa Prada rozwinęła pod jej kierownictwem markę Miu Miu o prowokującej, nonszalanckiej i wyrafinowanej postawie.

Sztuka współczesna w Fondazione Prada

Miuccia Prada i Patrizio Bartelli koncentrują swe życie nie tylko wokół modowego biznesu, ale przede wszystkim sztuki współczesnej. Wyrazem ich głębokiego zainteresowania tematem jest założenie w 1993 roku Fondazione Prada w Mediolanie, którego celem jest wspieranie sztuki współczesnej i jej promocja. Od 2016 roku w Galerii Vittorio Emanuele II funkcjonuje Osservatorio – przestrzeń poświęcona współczesnej fotografii, także pod auspicjami Fondazione.

Architekci z Pritzkerem i Prada

Pionierskie podejście Prady obejmuje także architekturę. To właśnie ona jako jedna z pierwszych sięgnęła po talenty architektów nagrodzonych nagrodą Pritzkera – Rema Koolhaasa i Herzoga& de Meurona. Stworzyli oni sklepy Prady – Epicentrum w Nowym Jorku, Tokio oraz Los Angeles.

Magazyn Time uznał ją za jedną ze 100 najbardziej wpływowych kobiet na świecie.

Zdjęcie: Brigitte Lacombe

Zobacz także:

Prada à la carte

Write a response

Dodaj komentarz

Close
© Copyrights by Point of Design
Close