Legenda obuwia Manolo Blahnik połączył siły z Birkenstock, aby stworzyć wspólną kolekcję codziennego obuwia i nadać mu odrobiny charakterystycznego blasku.

Manolo Blahnik jest najbardziej kojarzony ze swoimi spektakularnymi szpilkami, ale tej wiosny marka prezentuje coś nieco bardziej wyluzowanego. Łącząc ekstrawagancję z codziennością, ostentację z ergonomią, Blahnik połączył się z Birkenstock w kolekcji zwykłego-niezwykłego obuwia. Sam projektant jest od dawna fanem charakterystycznych wsuwanych butów niemieckiej marki, zauważając, że prawie każdego dnia je nosi. Został nawet sfotografowany w kampanii Birkenstock S/S 2020, wraz z dyrektor generalną firmy Kristiną Blahnik, noszącą swoje czarne bostońskie chodaki.
Buty są niezwykle dobrze wykonane i ponadczasowe, oba są podstawowymi elementami w moich własnych projektach i dlatego ta współpraca tak dobrze się sprawdziła, mówi projektant.
Birkenstock w wersji luksusowej
W ramach kolekcji Blahnik owinął sandały Birkenstock z Arizony i Bostonu charakterystycznym aksamitem w kolorze klejnotu i klamrami mieniącymi się kryształkami, odzwierciedlającymi te, które można znaleźć na jego charakterystycznych szpilkach.

Dodałem również elegancką francuską lamówkę na krawędziach, która pięknie wykańcza styl, mówi. Style mają wszechstronność, która rezonuje z wymaganiami stawianymi na łatwość ubierania się w dzisiejszych czasach. Można nosić tę kolekcję ze spodniami na co dzień lub suknią balową – obie wyglądałyby wspaniale – dodaje Blahnik.
Ta limitowana edycja obejmie siedem różnych stylów obuwia, a pierwsze modele będą dostępne od 24 marca na stronach internetowych Manolo Blahnik i Birkenstock, w tym wersje z niebieskim aksamitem z Arizony i Bostonu, a także wersje z aksamitu w kolorze fuksji i czarnej skóry. Kolejne egzemplarze z kolekcji – jeszcze nieujawnione – pojawią się jeszcze w tym roku, w czerwcu 2022 roku.
Zobacz także:
Drewniane chodaki na paryskich wybiegach



