Pandemia CONVID-19 zmienia naszą rzeczywistość, przewartościowuje systemy i generuje nowe, elastyczne zachowania. Dotyczy to nie tylko każdej osoby, ale także niemal każdej firmy czy instytucji na świecie. Każdemu bowiem, czy jest zwykłym Kowalskim, czy też wielkim konsorcjum metalurgicznym, zależy najbardziej na tym, aby sytuacja jak najszybciej wróciła do normy.
Pandemia kontra LVMH
Na początku tego tygodnia LVMH, największa grupa w branży luxury i fashion, wydała oświadczenie, że dostarczy kilka milionów masek chirurgicznych we Francji. Jest to już kolejny krok po przestawieniu produkcji perfum i kosmetyków na bezpłatnie wytwarzanie i dystrybucję dużych ilości żelu wodno-alkoholowego. Francja, podobnie jak Polska, boryka się z problemem braku wystarczającej ilości maseczek ochronnych. LVMH odpowiada także na tą sytuację i oferuje swą pomoc.
Dzięki globalnej sieci dystrybucji LVMH udało się zabezpieczyć u chińskiego dostawcy przemysłowego dostawę 10 milionów masek. Trafią one do Francji w ciągu najbliższych dni (siedem milionów masek chirurgicznych i trzy miliony masek FFP2). Zamówienie będzie powtarzane przez co najmniej cztery tygodnie w podobnych ilościach. Dzięki temu Grupa LVMH dostarczy łącznie około 40 milionów masek.
Aby zabezpieczyć to zamówienie w niezwykle napiętym okresie i zapewnić rozpoczęcie produkcji już dziś, Bernard Arnault zlecił LVMH sfinansowanie całego pierwszego tygodnia dostaw w wysokości pięciu milionów euro. Grupa LVMH przejmie zarządzanie łańcuchem dostaw, transportem i odprawą celną wszystkich kolejnych dostaw. Dzięki tym sprawnym i zdecydowanym działaniom pierwsze maski ochronne mają trafić do francuskich szpitali na początku przyszłego tygodnia.
Prada versus pandemia
Także włoski luksusowy dom mody Prada ogłosił, że wyprodukuje 80.000 kombinezonów medycznych i 110.000 masek. W ten sposób pomoże w walce z pandemią COVID-19. Na prośbę regionu Toskanii, Prada rozpoczęła produkcję już 18 marca 2020 roku. Zakłada się, że kombinezony i maski zostaną przekazane pracownikom służby zdrowia do 6 kwietnia 2020 roku. Cała produkcja odbywa się lokalnie, w fabryce Prada w Montone (Perugia), którą otwarto specjalnie w tym celu. I nie jest to jedyna marka, która staje na wysokości zadania.
Pandemia – wszystkie ręce na pokład
Także H&M oraz Inditex zapowiedziały, że wykorzysta swoje moce produkcyjne by zapewnić szpitalom i pracownikom służby zdrowia sprzęt ochronny. Dowiadujemy się także o projektantach i pomysłach, które w inny sposób mają wesprzeć systemy opieki zdrowotnej i uzupełnić niedobory sprzętu. Mowa choćby o wykorzystywanych do produkcji przyłbic dla chorych drukarkach 3D. W międzyczasie producenci samochodów Tesla, GM i Ford także zobowiązali się do przekształcenia części produkcji. W razie potrzeby mają oni zacząć dostarczać niezbędne do ratowania życia respiratory.
Zobacz także:
https://pointofdesign.pl/przewodnik-po-markach/miuccia-prada-nagrodzona-za-modowy-dorobek/
https://pointofdesign.pl/design/samochody-elektryczne-super-pojazdy-przyszlosci/