Nowy Bentley Continental GTC z pewnością pretenduje do miana najlepszego kabrioletu na świecie. Inne auta mogą być bardziej luksusowe, zwinne lub nawet szybsze (choć tylko nieznacznie). Jednak tylko Bentley jest tak przekonujący w połączeniu tych wszystkich cech. Pierwsze wrażenia dotyczące tego samochodu są naprawdę imponujące.
Niezbędnik
Continental jest czasami opisywany przez znawców firmy jako „niezbędnik” Bentleya. Podstawowy model, który odrodził się w 2003 r. W swojej zmienionej, ulepszonej wersji, nadal jest z pewnością najbardziej rozpoznawalnym produktem marki.
Dla wielu Bentley Continental GT jest fizyczną manifestacją tego, jak powinien wyglądać duży, drogi a także luksusowy samochód sportowy. Spełnia wszystkie niezbędne parametry, aby móc uzyskać takie miano. Jest nowocześnie stylowy, a także kusząco nawiązuje do klasycznego piękna motoryzacyjnego.
Elegancja i moc
Wersja kabrioletu opracowana równolegle z opcją coupe nie traci nic ze swojej elegancji. Staje się wręcz jednym z najbardziej uwodzicielskich wzorów, które Bentley wykreował w swojej 100-letniej historii. Główny projektant Stefan Sielaff jest – jak wielu wyszkolonych w Wielkiej Brytanii niemieckich projektantów samochodów – zaangażowanym anglofilem. W ciągu czterech lat pracy dla marki starannie zbierał międzynarodowy zespół zdolny do destylacji „brytyjskości”. Później przekazywał tę efemeryczną i niedookreśloną jakość w każdym oferowanym modelu.
Bentley Continental GT dysponuje niebywałą moc, która niemal przeczy jego rozmiarowi i wadze. Wnętrze pod wieloma względami jest jednym z najlepszych, jakie można znaleźć w luksusowych autach. Po podniesieniu dachu (otwierającego się 19 sekund), naszym oczom ukazuje się wystawnie obszyta kabina. Ręcznie szyta skóra, szeroki wybór oklein drewnianych a także metalowych gałek i pokręteł. Wszystko mówi samo za siebie i przekonuje o niebywałym rzemiośle i dbałości marki o szczegóły.