Search

Hennessy House – wysokoprocentowe doświadczenie architektoniczne

Hennessy House w Cognac

Rearanżacja budynku, oryginalnie zaprojektowanego przez słynnego francuskiego architekta JM Wilmotte, to nie lada zadanie! Wyzwanie to zostało powzięte przez grupę odważnych architektów, projektantów oraz artystów konceptualnych, pod przewodnictwem francuskiej agencji Aimko.

Sprawa dotyczy budynku Hennessy House – muzeum zaprojektowanego w 1996 w mieście Cognac – który położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie dziewiętnastowiecznego hotelu oraz sklepu z winami. Fasada budynku pozostała niezmieniona, na cześć architektowi, jednak wnętrza zostały wyraźnie zmodyfikowane w myśl nowoczesności. Nathanaël Léonian, współzałożyciel Aimko przyznaje, że praca w budynku tak ikonicznego architekta była zarówno wielką szansą jak i ogromnym wyzwaniem.

Wnętrze sklepu zostało wyłożone materiałami, które wykorzystane zostały w oryginalnym projekcie Hennessy – wliczają się w nie dąb, miedź oraz szkło. Ta zmiana wprowadza również nową serię wciągających doświadczeń zwanych The Visits (Wizyty), bazujących na różnych sposobach degustowania win.

Léonian  dodaje, że stworzenie wrażenia zagłębiania się było głównym środkiem i celem w tym projekcie. „Odwiedzający nie przychodzą tu tylko dla czystej rozrywki, ale aby dowiedzieć się czegoś o Hennesy, historii marki oraz o samych produktach”. Nowe wnętrza pozwalają na wprowadzenie interaktywnych wystaw oraz sytuacji doświadczalnych, które rozmieszczone są dookoła przyciemnionego pomieszczenia. Instalacja przywołuje długą historię marki Hennessy, która pierwotnie założona została w bliskim sąsiedztwie obecnego muzeum w 1765 roku, oraz tłumaczy w jaki sposób osiągany jest sygnaturowy smak.

Nowe muzeum jest połączeniem różnych dyscyplin, technologii oraz form narracji, które wspólnie składają się na precyzyjny i interesujący przekaz. Podróż przez eksperymentalne wnętrza kończy się w luksusowym sklepie Hennessy, gdzie wspomniane produkty eksponowane są na półkach zaprojektowanych przez Benjamina Graindorge.

„Naszym celem było zachęcenie do otwartej kolaboracji architektów, projektantów, scenografów oraz reżyserów”, wyjaśnia Nathanaël Léonian. Projekt jest dowodem na prawdziwość oraz owocność filozofii głoszonych przez Aimko o współpracy w celu sprostania współczesnemu kontekstowi projektowania.

Write a response

Dodaj komentarz

Close
© Copyrights by Point of Design
Close