BMW łączy siły z Mają Ganszyniec, polską projektantką mebli i przedmiotów użytkowych. W ramach wspólnych działań zostało stworzone modułowe stoisko ekspozycyjne dla elektrycznych modeli BMW i. Dzięki wykorzystaniu wysokiej jakości naturalnych materiałów, ekspozytor zyska drugie życie stając się ogólnodostępną strefą rekreacji w zielonych przestrzeniach miejskich. Projekt jest częścią kompleksowego podejścia firmy do zrównoważonego rozwoju.
Uniwersalna funkcjonalność: Stoisko jako strefa rekreacji miejskiej
Środowisko promujące elektryczne modele BMW w naturalny sposób musiało być równie ekologiczne co same pojazdy i podążać za filozofią zrównoważonego rozwoju firmy. Stoisko zostało zaprojektowane z wykorzystaniem wysokiej jakości naturalnych materiałów, odpowiadających klasą tym, z których zbudowany jest samochód. Lite drewno i skóra roślinnie garbowana pozwalają pięknie zestarzeć się meblom pozostając nadal szlachetnymi po upływie czasu. Jednym z najbardziej innowacyjnych elementów stoiska jest jego uniwersalna funkcjonalność. Po zakończeniu użytkowania jako stoisko ekspozycyjne, konstrukcja ta może być łatwo przekształcona w ogólnodostępną strefę rekreacji w zielonych przestrzeniach miejskich. Technologia mebli zewnętrznych i elastyczne możliwości rekompozycji każdego z elementów umożliwiają przystosowanie do stworzenia plenerowej strefy piknikowej, z leżakami i zielonymi nasadzeniami oraz naturalne komponują je w roli obiektów małej architektury ogrodowej.
Forma i konstrukcja stoiska: Naturalnie i modułowo
Stoisko ekspozycyjne dla elektrycznych modeli BMW, zaprojektowane przez Maję Ganszyniec, przypomina elegancką i minimalistyczną oazę w świecie nowoczesnej technologii. Zbudowane z wytrzymałych i naturalnych materiałów emanuje ciepłem i zarazem stanowi obietnicę prawdziwego doświadczenia designu premium. Mimo iż jest to obiekt pop-upowy, będący tłem dla głównych bohaterów – elektrycznych modeli BMW, to jednak dopracowane detale i przemyślane wzorniczo formy skłaniają do postrzegania poszczególnych elementów zabudowy stoiska jako ważne „focal points”. Skórzane paski na ławkach, marmurowe tace, drewniane żebrowania to elementy zwykle występujące w kolekcjach ekskluzywnych mebli outdoorowych. Estetyka harmonijnie łączy się z funkcjonalnością oferując dodatkową wartość dla świadomych użytkowników – niekończące się życie w cyrkularnym obiegu.
Inspirująca filozofia: „Nie szkodzić”
Współpraca z Mają Ganszyniec przyniosła nowe spojrzenie na zrównoważony design, gdzie funkcjonalność i estetyka idą w parze z troską o środowisko. Jej hasło przewodnie „nie szkodzić” stało się rozpoznawalnym symbolem wzorniczego dorobku, w którym holistyczne podejście do kreowania ekologicznego produktu i zorientowanie na człowieka pozwalają, jak mówi: „świadomie cieszyć się naturą”.
„Wierzymy, że każda produkowana dziś rzecz powinna służyć jak najdłużej. Ta zasada przyświecała nam także podczas tworzenia stanowiska wystawowego BMW Group.”, mówi Maja Ganszyniec.
Przyszłość ekologicznego designu: Nowe standardy i aspiracje
Współpraca BMW z Mają Ganszyniec to nie tylko kolejny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju, ale również otwarcie nowej drogi dla przyszłości zrównoważonego designu na wielu różnych płaszczyznach.
Łączy nas świadome podejście do korzystania z dostępnych zasobów oraz szukanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze gospodarki cyrkularnej. Dla nas nie kończy się ona na produkcji aut, ale wkracza do życia, w którym na co dzień funkcjonujemy.”
mówi Kacper Studencki, Dyrektor Marketingu BMW w Polsce.
Wspólne przedsięwzięcie wzornicze, zainspirowane naturą i dbałością o środowisko, stanowi wyjątkowy przykład synergii między marką a projektem. Jest to zapowiedź nowych standardów i aspiracji dla branży motoryzacyjnej oraz designu, gdzie tworzy się przestrzeń coraz bardziej neutralna dla środowiska i jego zasobów.
Zrównoważony rozwój – deklaracja i działanie
BMW będąc liderem motoryzacyjnych innowacji równolegle napędza zrównoważony rozwój prowadząc gospodarkę o obiegu zamkniętym. Cyrkulacyjność dla bawarskiego producenta to nie tylko modne hasło, ale deklaracja wcielona w życie poprzez wykorzystanie pojazdów po zakończeniu fazy ich użytkowania jako źródła surowców do produkcji nowych samochodów. Ambitne cele obejmują osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku, a także redukcję emisji CO2 o 40% w całym cyklu życia pojazdów do 2030 roku. Współpraca z projektantką Mają Ganszyniec to kolejny krok w stronę zrównoważonego rozwoju, otwierając nowe możliwości dla ekologicznej transformacji w branży motoryzacyjnej.