Marka HUGO zaprezentowała kolekcję damską i męską Wiosna / Lato 2018 podczas Pitti Uomo we Florencji.
Symbolika kolekcji
Pokaz skupił się na sztuce oraz duszy artysty. Początkiem inspiracji była symbolika wudu. Stylizacje opierają się na kreatywnych osobowościach i naturalnej ekspresji stylu. Przykładem mogą być zdjęcia artysty Basquiat, gdzie nawet najszlachetniejsze rzeczy są noszone w banalny sposób.
DNA Hugo Boss
Wpisane w DNA marki HUGO, niekonwencjonalne podejście jest zaczerpnięte od artystów-outsiderów, którzy widzą świat inaczej i myślą odmiennie – co widoczne jest również w ubiorze. Wrażliwa i beztroska dusza artystyczna wyznaje swoje własne zasady tak jak HUGO.
Wiele elementów kolekcji służy jako płótno. Artystyczne wzory są wynikiem współpracy z projektantem Charlesem Jeffreyem. Możemy je zobaczyć na delikatnych, męskich T-shirtach oraz jedwabnych sukienkach.
Dawny krój powraca
Kroje oraz kształty stylizacji zostały zainspirowane pierwszą kolekcją HUGO, która została stworzona w 1993 roku. Sylwetki są lekkie i luźne: długość do kostki, okrycia wierzchnie oversize oraz wygodne spodnie. HUGO bawi się również akcesoriami. Męskie torby są powiększone do wielkich rozmiarów, a sneakersy mają grubą, masywną podeszwę.
Kolory kolekcji są odzwierciedleniem malarskiego studia: neutralna biel, beż i khaki są zestawione z paletą intensywnych odcieni błękitu, żółci oraz czerwieni HUGO.
Pokaz odbył się w starej fabryce. Oświetlone przez setki świeczek pomieszczenie było przepełnione artystycznymi pracami: od szkiców, śladów farb po napisy. Po pokazie odbył się występ artystki M.I.A.
Zobacz także:
https://pointofdesign.pl/moda/boss-womenswear-wiosnalato-2017/