Search

Krosno Glass uwielbiane na świecie

Krosno Glass Avant Garde 02

Taką renomą i popularnością zagranicą jak Krosno Glass może poszczycić nie niewiele polskich firm wnętrzarskich. Jeden z najstarszych rodzimych producentów szkła wniósł polskie rzemiosło do domów ludzi na całym świecie.

SAKRED-design-by-Karim-Rashid-prod-KROSNO-D_SIGN02
Sakred | design: Karim Rashid

Na czym polega fenomen marki, która nawet w dobie pandemii notuje rekordy sprzedaży? Jakie ma plany na przyszłość i która jej kolekcja podbiła serca międzynarodowej klienteli?

Krosno Glass Avant Garde 03
Avant-Garde

Tradycja i nowoczesność

 Krosno Glass to bez wątpienia jedna z kultowych polskich marek, którą z powodzeniem określić można mianem dobra narodowego. Kieliszki, szklanki, patery czy salaterki z krośnieńskiej manufaktury szkła to stały element wyposażenia domów większości Polaków. Należy również pamiętać, że marka oferuje równie bogate portfolio szkła dekoracyjnego.

SAKRED-design-by-Karim-Rashid-prod-KROSNO-D_SIGN04
Sakred | design: Karim Rashid

Co ciekawe, firmie skutecznie udało się przekuć sukces krajowy na zbudowanie bardzo mocnej pozycji na rynkach międzynarodowych. Wymagało to stworzenia przemyślanej strategii. Chodziło przecież o umiejętne połączenie blisko stuletnie dziedzictwo (Krosno powstało w 1923 roku!) z nowoczesnymi formami sprzedaży i kontaktu z klientem. W efekcie dzisiaj Krosno Glass eksportuje sygnowane przez siebie produkty do ponad 60 krajów na świecie. Jednak to jeszcze nie koniec ambitnych planów producenta.

SAKRED-design-by-Karim-Rashid-prod-KROSNO-D_SIGN06
Sakred | design: Karim Rashid

Amazon i krótka historia światowego sukcesu

Doskonały przykład międzynarodowego sukcesu Krosna Glass stanowi współpraca z serwisem Amazon. Największy na świecie sklep internetowy rozpoczął kooperację z polskim producentem w 2018 roku. W ciągu zaledwie dwóch lat produkty marki trafiają na 6 rynków w Europie. Kolejne kraje – Szwecja oraz USA, niebawem dołączą do tego grona.

Krosno Glass Avant Garde 01
Avant-Garde

Rok do roku Krosno Glass osiągnęło na Amazon wzrost sprzedaży o 230%. Tylko podczas pierwszych 3 kwartałów tego roku zrealizowało 67 624 zamówień. Największymi miłośnikami polskiego szkła z Podkarpacia okazali się Brytyjczycy i Niemcy. Jednak popularność krośnieńskich kieliszków, szklanek czy karafek rośnie również w Hiszpanii, Francji i we Włoszech. Wspomniane narody przykładają olbrzymią wagę do sztuki dekoracji stołu. Dlatego popularność polskiego szkła należy traktować jako wyraz uznania dla jego designu i jakości.

SAKRED-design-by-Karim-Rashid-prod-KROSNO-D_SIGN-2019_11
Sakred | design: Karim Rashid

Nie byłoby to możliwe, gdyby nie poszukiwanie nowych kanałów dystrybucji. Kooperacja z Amazon realizuje jeden z filarów polityki Krosno Glass. Chodzi oczywiście o rozwój sprzedaży online.

E-commerce jest obszarem, który znacząco wpłynął na sposób, w jaki firmy starają się dotrzeć do swoich klientów i prowadzą biznes. Sprzedaż szkła również podlega tym mechanizmom oraz zmianom w sposobie zachowania konsumentów. W Krosno Glass doskonale zdajemy sobie sprawę, że ten proces to olbrzymie wyzwanie, ale też wielka szansa dla naszej firmy. Dlatego konsekwentnie rozwijamy swoje kompetencje i budujemy narzędzia, które, jesteśmy przekonani, pozwolą nam być jednymi z liderów sprzedaży w kanałach online w naszej branży” – podkreśla Paweł Szymański, prezes Krosno Glass S.A.

Krosno Glass Avant Garde 04
Avant Garde

Avant-Garde – międzynarodowa gwiazda Krosno Glass

Na podstawie dziesiątków tysięcy zamówień na Amazonie można śmiało wyłonić niekwestionowaną gwiazdę w ofercie Krosno Glass. Największym uznaniem zagranicznych klientów cieszy się kolekcja Avant-Garde. W jej skład wchodzą kieliszki do białego i czerwonego wina, piwa, szampana i margerity, szklanki, pokale do drinków, karafka oraz dzbanek. 

Avant Garde Krosno Glass 01
Avant-Garde

Szkło z kolekcji Avant-Garde to połączenie kilku kluczowych elementów. Przede wszystkim design – oryginalna forma czarek rzeczywiście ujmuje.

Avant Garde Krosno Glass 03
Avant-Garde

Po drugie mamy do czynienia ze szkłem o krystalicznej przejrzystości, co stanowi znak rozpoznawczy huty.

Avant Garde Krosno Glass 02
Avant-Garde

I wreszcie, równie ważna oraz funkcjonalność. Wyróżnia się ona nowoczesną linią o delikatnie zaoblonych kształtach. Walory estetyczne szkła z tej kolekcji doskonale podkreślą doznania smakowe degustowanych w nim trunków. Bez wątpienia to ponadczasowa elegancja, niezależna od przelotnych trendów. 

Zobacz także:

Write a response

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Close
© Copyrights by Point of Design
Close