Odwiedzający flagowy sklep Burberry w Shenzhen mogą używać aplikacji WeChat firmy Tencent. Dzięki niej nie tylko usłyszą w przymierzalni wybrane przez siebie utwory muzyczne, ale wpłyną także na obraz na ekranie w witrynie. Miasto Shenzhen to ośrodek znany jako lider technologiczny. Właśnie z tego powodu brytyjska marka modowa i największa chińska firma zajmująca się mediami społecznościowymi podjęły współpracę. W efekcie zaprojektowano sklep, który łączy świat cyfrowy z rzeczywistym.
Kupujący używają WeChat, chińskiej aplikacji do obsługi wiadomości i mediów społecznościowych, aby zaangażować się w programowanie MixC w Shenzhen. Tencent i Burberry stworzyły niestandardowy mini program, który jest odblokowywany przez WeChat. Użytkownicy tworzą profil i otrzymują cyfrowy awatar w postaci jelonka z kreskówki, który wykluje się z jajka.
Dzięki aplikacji kupujący mogą zarezerwować jedną z trzech tematycznych przymierzalni, wstępnie wybrać ubrania i odtwarzać własną muzykę podczas przymierzania. Mogą również skorzystać z tego programu, aby zarezerwować stolik w wewnętrznej kawiarni i umówić się na spotkanie ze stylistami lub skorzystać z innych usług.
Burberry zaprasza do interakcji
Aby zachęcić do zaangażowania, program przewiduje system nagród, który umożliwia zdobywanie „waluty społecznościowej”. Odblokowuje ona niestandardową zawartość, taką jak nowe postacie i stroje dla zwierzęcego awatara oraz ekskluzywne dania w menu kawiarni. Wszystkie produkty mają kody QR, które można zeskanować, aby wyświetlić więcej informacji i wizualnych wskazówek dotyczących stylizacji projektu – i dać użytkownikowi więcej punktów za odblokowanie zawartości.
Interaktywny wyświetlacz w witrynie w rzeźbiarski sposób odtwarza pokaz kolekcji Burberry’s Autumn Winter 2020. Lustra i ekrany rejestrują ruch ludzi podczas interakcji z nimi, co użytkownicy mogą także rejestrować i udostępniać na swoich telefonach.
Media społecznościowe stają się coraz ważniejszą częścią podróży klienta, a interakcja między mediami społecznościowymi a fizycznym otoczeniem jest coraz bardziej płynna” – powiedział starszy wiceprezes Burberry ds. Cyfrowych Mark Morris.
Nasz sklep w Shenzhen to nasza odpowiedź na to zjawisko. Przestrzeń, w której świat społeczny i fizyczny łączą się, wykorzystując interakcje z mediów społecznościowych i przenosząc je do fizycznego środowiska.”
Technologia, której używamy w sklepie, ma zapewnić płynną podróż, która poprawia jakość życia klientów w Internecie i w sklepie stacjonarnym. Dlatego nie jest to sklep techniczny, ale piękny luksusowy sklep z technologią”.
Luksusowy sklep z technologią
Dyrektor kreatywny Burberry, Riccardo Tisci, zwrócił się do archiwum marki, aby stworzyć wizualny wygląd pokoi tematycznych, które odpowiadają platformie cyfrowej. Włoski projektant mody wykorzystał monogram Thomasa Burberry’ego i płowy nadruk domu mody jako powracający motyw. Ten ostatni stanowił również inspirację dla awatara WeChat. Meble, oprawy i cokoły w całym sklepie wykonane są ze sklejki i luster. Tisci użył palety beżu, pistacji, różu i błękitu w 10 pokojach w sklepie, z których każdy ma inny motyw.
Trzy przymierzalnie, które można zarezerwować, urządzone są wokół koncepcji Burberry Animal Kingdom, Reflections i Thomas Burberry Monogram. Thomas’ Cafe wypełnia beżowy kolor z wysokim połyskiem, z fazowanymi lustrami, panelami ściennymi w zwierzęce wzory i warstwami zasłon w kolorze piaskowym. Nawet blaty są lustrzane, tworząc wyjątkowe tło dla gości, którzy mogą uchwycić posiłek i udostępnić go w mediach społecznościowych.
W sali Trench Experience cyfrowe wyświetlacze umieszczone w ścianach ze sklejki przedstawiają poruszające się obrazy natury. Nawiązują do założyciela marki modowej – Thomasa Burberry, który zaprojektował wodoodporny trencz dla brytyjskich żołnierzy podczas pierwszej wojny światowej. W tym pokoju klienci mają więcej możliwości odblokowania zawartości niestandardowej.
Fascynuje mnie równowaga między naturą i technologią oraz energią, która je łączy. Ten sklep bada tę relację, łącząc świat cyfrowy i fizyczny w nowej, ekscytującej koncepcji. Chciałem ożywić tę miłość do natury poprzez wszystkie elementy sklepu” – powiedział Tisci.
Firma Burberry już wcześniej wprowadziła technologię do swojego londyńskiego sklepu. Zainstalowano tam robota, który wydawał się tworzyć dłutem rzeźby z bloków styropianu.
Zobacz także:
teatr-mody-wybiegowe-scenografie
na-szczycie-swiatowego-luksusu
drapacz-chmur-chinska-specjalnosc