Francuski Maison Soni Rykiel znaczy swój byt na madryckiej scenie mody, otwierając pierwszy po latach niebytu sklep flagowy w Hiszpanii. Nowy koncept Maison opracowało włoskie studio Vudafieri-Saverino Partners. Studio architektoniczne już od 2013 roku odpowiada za koncepcję wszystkich flagowców marki Sonia Rykiel.
Sonia Rykiel Maison
Najnowszy z nich zajmuje 165 metrów kwadratowych i jest usytuowany w urokliwym sąsiedztwie dziewiętnastowiecznych kamienic przy Calle Coello. Ten adres mówi sam za siebie. Ci, którzy odwiedzają stolicę Hiszpanii wiedzą, że tam mieszczą się najbardziej luksusowe butiki wielu światowych marek, od Delavaux, przez Pucci, Tod’s, Vivier czy Moschino.
Sklep jest niejako ewolucją wcześniejszych projektów zrealizowanych dla Maison. Odzwierciedla ikoniczny, łamiący konwencję styl paryskiego domu mody. Stąd bezpośrednie nawiązania do nowoczesnej atmosfery Rive Gauche z nieco intelektualnym, kawiarnianym stylem. Rezultat jawi się elegancko, ciągle pozostawiając pole dla nieformalnego stylu i intrygującej atmosfery wnętrza.
Architektoniczna koncepcja stylu fashion
Już po przekroczeniu progu witają przeskalowane regały wypełnione książkami, sięgające wysokich sufitów. One kryją historyczną kolekcję Gallimarda. Poprzez szerokie, czerwone portale przechodzi się do serca butiku, gdzie mieści się główna kolekcja fashion i właściwy salon zaprojektowany na wzór nowoczesnego buduaru – intymnego i przytulnego jednocześnie.
Dwa okazałe portale stanowią ikoniczne elementy hiszpańskiego butiku. Nieco ironiczne, ale zarazem przyciągające spojrzenia podkreślają osobowość marki i stanowią wyraz pewności oraz radosnej sensualności – wartości komunikowanych jako brand identity Maison.
Dwukolorowa podłoga to kolejny wyrazisty element konceptu wnętrza.
Kontrast między dwoma różnymi gatunkami marmuru wyraźnie oddziela odrębne strefy wewnątrz sklepu, zastępując dywany i dając jednocześnie poczucie luksusu. Neutralne ściany odcinają się mocną linią od ciemnoszarego sufitu. Wszystkie pomieszczenia oświetlono zaprojektowanymi specjalnie do tego miejsca lampami. Światło odgrywa tu istotną rolę, wydobywa elegancję i podkreśla różnorodność materiałów użytych w kompletnym projekcie. Metalowe wykończenia w postaci satynowego złota czy czarnego chromu stanowią kontrapunkt dla nieco surowego drewna. To jednak nie jedyne przeciwieństwa. Na podobnej zasadzie zaprojektowano regały, w których metaliczne złoto i szkło konkurują z jakby tymczasowymi elementami wykonanymi z drukowanego papieru. Skórzane sofy i pufy w kolorze jakościowego koniaku koegzystują z welwetowymi niebieskimi draperiami, wiekowymi szklanymi okładzinami ściennymi i imponującym żyrandolem marki Santa&Cole.
Paryska atmosfera raz jeszcze wyłania się pod postacią stylu bistrot „mise en scene”. Stoły Thoneta i krzesła Martino Gambera to charakterystyczne elementy zarówno dla przymierzalni, jak również layoutu witryn sklepowych.
Na zewnątrz także nie brakuje kontrastów zwracających uwagę szukających wielkiej mody i stylu klientów. Na czarnej fasadzie budynku króluje białe logo Sonia Rykiel. Dopełnieniem są zasłony w jakże rozpoznawalne kolorowe pasy, z których projektantka uczyniła swój ikoniczny wzór.
Zobacz także: