Przez wieki Florencja i jej okolice przyciągały wszystkich twórców, od rzemieślników po wielkich mistrzów sztuki, designu i nauki. Wrodzone poczucie stylu florentczyków wynika właśnie z ich wkładu, a przejawia się we wszystkim czym żyje to miasto. Od porannej kawy, po sezonowe mody – wszytko łączy się z silnymi osobowościami i wizjonerami dyktującymi trendy dla reszty świata. To dziedzictwo jest żywe, a umiejętność i odwaga w kreowaniu przyszłości przypada w udziale także zespołowi Arketipo.
Florencja i jej historia to przyszłość Aketipo
Arketipo szerzy etos włoskiego wzornictwa i kultury, przedstawiając je w najdalszych zakątkach świata i czyniąc dostępnym rzeszom nowych klientów. Florencja zawsze była domem poszukiwaczy, wynalazców i badaczy. Arketipo czerpie z tej tradycji przekładając ją na współczesny język ery badań i rozwoju, szybkiego przepływu informacji, powszechnych komentarzy, polubień i dzielenia się.
Logo Arketipo odzwierciedla ten współczesny styl wywodzący się z niezwykle ważnego miejsca – Florencji. Swoje pochodzenie podkreśla przez użycie nazwy miasta, z którego się wywodzi. Logotyp Arketipo w pełni ukazuje jak marka patrzy na swoje dziedzictwo. Dziedzictwo z którego wynika nieustające dążenie do nowego.
Florencja i rzemieślnicy doświadczeń
Od samego początku Arketipo przyświecała jedna idea, której cały zespół jet nieprzerwanie wierny. Chodzi mianowicie o to, by zmieniać pomysły w unikalne i oryginalne przedmioty. Wszyscy zaangażowani w tworzenie nowych produktów Arketipo wiedzą, że to „doświadczenia tworzą produkt”, a nie nauka. Dlatego nie boją się proponować i próbować nowych rozwiązań, jest to wręcz ich największą siłą napędową. Próby, eksperymenty, nauka i wyciąganie wniosków – z odwagą i oddaniem godnym prawdziwych odkrywców.
Studia, rozmowy, analizy, różne oczekiwania i wyniki, które za każdym razem są czymś innym niż chłodne założenia i kalkulacje. Tam gdzie inni widzą wyłącznie drewno, metal czy inny materiał, oni dostrzegają rzemiosło. Pragną swą pracą dodać czegoś niematerialnego, duszę, co pozwoli zachwycać się efektami ich wysiłków przez wiele lat. Realizując kolejne pomysły za każdym razem w sposób całkowicie odmienny, sami siebie nazywają rzemieślnikami doświadczeń.
Oczekuj nieoczekiwanego
Myśliciele przyjmujący podejście strukturalistyczne patrzą na świat z szerokiej perspektywy. Pytanie, na które szukają odpowiedzi to jak stworzyć meble, na których widok ich klienci zakrzykną z zachwytu. Od trzydziestu lat popychają, namawiają do ryzyka i pobudzają ciekawość projektantów i swoich pracowników. Rzucają im wyzwania i zachęcają do przesuwania granic czerpiąc z innych dziedzin sztuki, nauki i inżynierii. Nieustannie poszukują i odczytując świat, tworzą nieoczekiwane.
Doskonałość jest nudna
Sam prezes marki z Florencji – Lorenzo Cattelan, uważa że Arketipo to coś wyjątkowego. Określa to mianem kompulsywnego zaburzenia perfekcji, czyli nigdy niezaspokojonego głodu doskonałości. Na takie określenie zasługuje także sama Florencja z jej historią, kulturą, pasją i tożsamością.
Doskonałość jest nudna. Prawdziwą ekscytację wzbudza pogoń, a nie jej cel. Tylko z takiego punktu widzenia można dostrzec produkt w innym, nowym świetle. W prawdziwym świecie nie ma perfekcji, można się do niej tylko zbliżyć. Jednak większą radość niż produkt końcowy daje oglądana w znakach pracy ludzkich rak historia jego powstania. owinniśmy być podekscytowani pościgiem, a nie celem, tylko wtedy możesz zobaczyć produkt innymi oczami, inny punkt widzenia. Perfekcja nie może istnieć w prawdziwym świecie, możemy się do tylko niej zbliżyć. Jednak większą satysfakcję niż sam produkt końcowy, daje odkrywanie historii jego powstania, czytana ze śladów pracy ludzkich rąk,
Florencja i Arketipo to także obsesja na punkcie szczegółów. Brak szczegółów jest czasem sam w sobie szczegółem. To tak naprawdę coś, co się czuje, widzi, czym się oddycha i żyje.