Search

Happy Room by Christina Celestino dla marki Fendi

Happy Room by Celestino

 

To zaskakujące, że we włoskim świecie współczesnego wzornictwa jest tak niewiele kobiet. Christina Celestino jest jedną z pojedynczych przedstawicielek tej dziedziny, która osiągnęły tak wysoką renomę i sukces. Urodzona w Pordenone (niewielkim miasteczku na północy Włoch), obecnie mieszka w Milanie i od niemal dekady pracuje nad różnorodnymi projektami jako architekt, projektant oraz założycielka studio Attico skupiającego się na badaniu materiałów oraz możliwych form.

Renoma w świecie włoskiego wzornictwa

Jej indywidualne projekty prezentowane były już podczas Salone del Mobile. Należały do nich szklane meble przygotowane dla Tonelli Design czy ściana wykonana z mozaiki dla BottegoNove. Jednak dopiero podczas tegorocznego Design Miami odbył się wielki debiut Celestino jako niezależnej projektantki, kiedy to zaprezentowana została kolekcja dla marki Fendi.

„Od trzech czy czterech lat przypatrywałem się pracy Christiny”, przyznaje Maria Christina Didero – mediolańska kuratorka, które pośredniczyła w nawiązaniu tej współpracy. „Charakteryzuje się delikatnym i eleganckim podejściem do wzornictwa, co w obecnych czasach jest rzadkie. Dokonała w swoim życiu wyjątkowych rzeczy, jednak jeszcze nie mogła pochwalić się niczym na skalę pełnej kolekcji. To dla niej bardzo ważny i ekscytujący moment”.

Cel współpracy z Fendi

Fendi po raz pierwszy zaprezentuje swoja stylowe produkty podczas festiwalu Design Miami. Zadaniem postawionym przez Celestrino było stworzenie pierwszego kompleksowego projektu pokoju VIP, który stanowiłby spójną kompozycję wystawienniczą. Ekskluzywna kolekcja składa się z 12 elementów mebli i lamp, które będą eksponowane i później sprzedawane w najlepszych sklepach marki Fendi. Mają stać się czymś wyjątkowo przyciągającym uwagę dla ogółu znudzonej klienteli, która zakłada, że wszystko już widziała.

Elegancka i kobieca kolekcja

Seria luksusowych produktów nazwana została The Happy Room. Pośród nich znalazła się sofa i fotel, wykończone przystrzyżonymi elementami futrzanymi, lustro stojące, toaletka wykonana z onyksu, marmuru i brązu. Wszystkie z nich są bardzo kobiecie, ale nie pretensjonalne. Produkty cechują się czystą geometrią oraz kontrolowanymi formami, a najciekawszym walorem stały się materiałowe kolaże wykonane przez Christino, jako dowód jej wielkiego talentu zestawiania ze sobą wrażeń wizualnych. Paleta miętowych zieleni, jasnych musztard oraz pudrowej szarości dopełniona jest kilkoma przebłyskami ostrego różu i zainspirowana została przez wenezuelskie domy zaprojektowane przez Giò Ponti. Architekt wykorzystywał w swoich projektach marmur, który stawał się graficznym oraz nowoczesnym elementem.

Detale i techniki wykończenia

Marka Fendi zawsze zachęca współpracujących projektantów do eksperymentu dotyczącego wykorzystania szerokiej gamy materiałów skórzanych oraz futrzanych, które produkuje. Christina Celestino podołała temu zadaniu. Artystyczną techniką, która najbardziej zainspirowała projektantkę stała się słynna intarsja, która polega na zszywaniu ze sobą różnorodnych elementów futrzanych, aby stworzyć z nich intrygujące zestawienia i kompozycje kolorystyczne i fakturowe.

Tej samej zasady użyła przy pracy z kamieniem. Wykorzystała fragmenty zielonych skał Saint Denis, czerwonego Lepanto, romańskiego trawertynu, czy barwionego onyks w celu stworzenia graficznych dekoracji intarsyjnych. Produktem łączącym w sobie te zabiegi stała się seria trzech niskich stolików ze stelażem wykonanym z satynowanego brązu. Kształtem przypominają damskie kolczyki. Ten sam motyw wykorzystała również w projektowaniu trójkątnych detali toaletki, czy drewnianego ekranu.

Odkrywanie piękna materiałów

„Zdarza się, że wewnętrzna i niewidoczna dla nas część elementu futrzanego jest piękniejsza od zewnętrznej ponieważ okazuje, przez ile procesów już przeszła”, wspomina Christina Celestino. „Chciałam stworzyć coś bardzo artystycznego i niełatwego w produkcji. Idea luksusu nie polega na oczywistościach, ale na nakładzie pracy poświęconej przy produkcji jednego elementu.”. Prawdopodobnie najbardziej technicznie złożonym produktem jest ekran, który składa się z różnorodnie wykończonych paneli. Lampa, będąca również częścią kolekcji, posiada bazę wykonaną z brązu oraz marmuru. Jej abażur stworzono z bardzo cienkiej i delikatnej, perforowanej skóry, której Fendi wykorzystuje przy produkcji niektórych ubrań.

„Bardzo cieszę się z tej współpracy”, przyznaje Silvia Fendi, wnuczka Adele Fendi. „Doskonale przetłumaczyła filozofię marki i stworzyła z niej kolekcję wyszukanych i kobiecych produktów”.

 

Zobacz także:

Śródziemnomorski styl: Patricia Urquiola dla Laufen

Write a response

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Close
© Copyrights by Point of Design
Close