Lidewij Edelkoort, światowej sławy trendhunterka, wysuwa śmiały pomysł stworzenia Forum Światowej Nadziei, które na bazie prezentowanych praktyk, pomysłów i analiz wypracuje przyszłe best practice dla firm i gospodarek po zakończeniu pandemii Covid-19.
Lidewij Edelkoort – nowe wzorce zachowań konsumentów
Covid-19 zmienia wzorce zachowań konsumenckich. Nadszedł czas na refleksję odnośnie skali konsumpcji wszystkich dóbr materialnych. Zmniejszona ilość podróży, zredukowana produkcja, mniejsze zużycie wszelkich zasobów to nowa rzeczywistość. Wygoda bycia w domu i możliwość pracy z domu, oszczędność czasu i pieniędzy, odciągnęły ludzi od uzależnienia od rzeczy materialnych, zachęcając do dzielenia się, opieki i współpracy. Życie na powrót skoncentrowało się wokół bazowych czynności – przygotowania jedzenia, wspólnie spędzanego czasu na słuchaniu muzyki lub oglądaniu filmów, tworzeniu ubrań i własnej sztuki. Rzemiosło stało się centrum życia a człowiek znowu uczy się improwizacji, która rozpala bardziej kreatywną kulturę. Rozsmakowani w nowej jakości pragniemy zmienić swoje życie na zawsze.
Li Edelkoort zachęca do gospodarka nadziei: ludzie przed zyskami
Wiele firm, projektantów i dyrektorów słyszy to wezwanie do zmiany i wie, że nie powinni przegapić tej szansy na gruntowną restrukturyzację. Pod koniec tej pandemii, jak po wojnie, tylko budynki pozostaną takie same, a wszystko inne się zmieni. Pewne jest, że wiele przedsiębiorstw będzie zmuszonych do bardziej oszczędnego sposobu wytwarzania towarów i usług, przy czym niektóre firmy opuszczą linie produkcyjne, które nie są już uważane za istotne, zachowując dzisiejsze produkty do przyszłorocznej oferty. Zwycięży rozsądek biznesowy. Znani projektanci ponownie zastanawiają się nad ilością przedmiotów, które chcą wymyślić i zrealizować, ponownie kalibrując swój asortyment zgodnie z precyzyjnie obliczonym popytem.
Tylko to, co niezbędne – nowa ekonomia wg Edelkoort
Moda ma wyjątkową okazję do wycofania się z szalonej praktyki dostarczania kaszmiru w maju i strojów kąpielowych w listopadzie. W przyszłości po wirusie ludzie powinni móc kupić płaszcz zimowy zimą, a lekkie ubranie latem. Ubrania prawdopodobnie staną się bardziej jednolite i ograniczą do niezbędnego zestawu składowych. Projektowanie produktów nabierze również kluczowego tempa, nadając kształt autonomicznemu projektowi na mniejszą skalę, wykonanemu ręcznie w pracowniach, zachowując uprzywilejowane połączenie z kolekcjonerami i klientami.
Katastrofy są znane jako potężne narzędzia zapłonowe dla radykalnych sposobów przekształcania praktyk biznesowych. Wiele krajów sfinansuje powrót produkcji na własne terytorium, a outsourcing stanie się bardziej zróżnicowany i mniej rozbudowany. W centrum uwagi będą pracownicy i środowisko.
„Aby zebrać wyłaniające się pomysły – a także wyciągnąć wnioski z dobrych praktyk ustanowionych przed tą globalną katastrofą – chcemy zorganizować międzynarodową platformę w celu zrównoważenia Światowego Forum Ekonomicznego.”, mówi Li Edelkoort.
Światowe Forum Nadziei Lidewij Edelkoort
World Hope Forum to nowe spotkanie, które uwzględni zmiany klimatu w swoim programie, a także opiekę nad wszystkimi zaniedbanymi osobami zaangażowanymi w łańcuchy produkcyjne i usługi. Pod kierownictwem ambasadorów wybranych w krajach uczestniczących w Światowym Forum Nadziei zgromadzą się prelegenci i zostaną zaprezentowane wybrane studia przypadków, dobre praktyki, nowinki handlowe i innowacyjne pomysły, które będą wiosną ożywienia. Będą to różne rozwiązania i scenariusze zebrane raz na rok na globalnym, wirtualnym forum. Dynamiczne koncepcje i dane ekonomiczne będą analizowane i wymieniane, abyśmy wszyscy mogli uczyć się i inspirować oraz ładować naszą kreatywną energię. Wyniki zostaną następnie opublikowane, a dostęp do oprogramowania typu open source umożliwi innym naśladowanie. Będzie to swoisty renesans społeczeństwa.
@worldhopeforum
Zobacz także:
https://pointofdesign.pl/design/tomek-rygalik-design-schools-workshop/