Search

Rado | architektoniczna polichromia Le Corbusiera

29SP-RADO-INYT1-articleLarge

Współpraca Rado z Jasperem Morrisonem i Konstantinem Grciciem zaowocowała dwoma najbardziej znanymi współczesnymi projektami zegarków szwajcarskiej marki. Teraz idzie ona o krok dalej w swoich referencjach projektowo-partnerskich – choć jednocześnie sięga o wiele głębiej.

740RADO__True-Thinline_2_SL

Właśnie ogłoszona współpraca Rado z Les Couleurs Suisse, chroniącą architektoniczną polichromię Le Corbusiera, zapowiada się harmonijnie. To, że architekt-projektant pochodził także z zegarmistrzowskiej rodziny w czysty sposób łączy z nim chronometryczną markę. Dodatkowo Rado zanurzył się w odkrywaniu teorii kolorów, odkąd zaczął eksperymentować z zaawansowaną technologicznie ceramiką w latach 90-tych.

W tamtych czasach tworzenie produktów do noszenia z materiału powszechnie używanego przez przemysł lotniczy było przedsięwzięciem wysokiego ryzyka. Ze względu na wytrzymałość i odporność na ciepło wymagał ogromnych inwestycji w specjalny park maszynowy. Próby wprowadzenia koloru okazały się prawie niemożliwe ze względu na niespójność pigmentu w wysokotemperaturowym procesie produkcji ceramiki. Udało się jedynie uzyskać odcienie czerni i bieli.

true-thinline-les-couleurs-le-corbusier-se-ha-producido-en-edicion-limitada-de-999-piezas-por-cada-uno-de-los-colores-que-la-integran_dff3daf8_1280x794

W ciągu ostatnich 30 lat Rado, nieustannie eksperymentując, stał się mistrzem alchemii.  Tonalne odcienie ceramiki, takie jak szary i brązowy, stały się dostepne.

Wprowadzenie True Thinline Les Couleurs Le Corbusier jest kamieniem milowym w osiągnięciach zegarmistrzostwa. Powstała monochromatyczna kolekcja zegarków ceramicznych w dziewięciu odcieniach polichromii architektonicznej. Efekty są naprawdę imponujące, choć szczególnie na zdjęciu trudno oddać subtelność uzyskanych tonów.

2_SL_S_7541

Podobnie jak w przypadku technologii ceramicznej, współpraca z Les Couleurs Suisse stanowiła kolejny etap procesu. Matthias Breschan, dyrektor generalny Rado tak opowiada

„Eksperymentowaliśmy z kolorami prototypów przez 10 lat, zanim je pokazaliśmy. Spojrzeli raz i powiedzieli „Nie”.

Wtedy prototypy błyszczały, Breschan wspomina i podkreśla

„światło było wszędzie. Spróbowaliśmy więc na matowej ceramice, która pochłaniała światło i wróciliśmy, aby je zobaczyć. To był punkt wyjścia. Kolejne dwa lata to już faza prób i błędów. To Les Couleurs Suisse był zawsze odpowiedzialny za kolory.”

_2_SL_S_7644

Write a response

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Close
© Copyrights by Point of Design
Close