Vincent Van Duysen oficjalnie dołączył do zespołu Mutiny, kreując jednocześnie nowe kolekcje, które zaprezentowano z okazji Cersaie 2022. Van Duysen zaprojektował Kosei, gamę powierzchni ceramicznych przeznaczonych specjalnie na podłogi, a także Rengę. Zapraszamy do zapoznania się z inspiracjami projektanta i efektami twórczej współpracy.
Vincent Van Duysen – pasja do sztuki i designu
Jak tłumaczy sam Van Duysen, w tej kolekcji chciał zagłębić się w historię wzorów związanych ze słowem architektura. Opracowali więc kilka wzorów, które ujawniają się na różne sposoby poprzez zmianę koloru niektórych elementów, co oferuje różne sposoby odczytania kolekcji.
Od samego początku, zdecydowana relacja pomiędzy architekturą, wnętrzami, a projektowaniem produktu, była siłą napędową przy tworzeniu projektów inspirowanych subtelnymi przejściami pomiędzy tymi dyscyplinami i połączonych z podstawą projektowania przestrzennego.
„Znamy się od dłuższego czasu i przez lata zawsze utrzymywaliśmy przyjazne relacje. Mutina i ja dzielimy tę samą pasję do sztuki, to nas łączy. Po tych wszystkich latach w końcu znaleźliśmy właściwy moment, aby rozpocząć współpracę.”
Vincent Van Duysen – kolekcja dla Mutiny
Renga
Renga – termin używany w kulturze japońskiej oznaczający tradycyjną formę poezji. Charakteryzuje się naprzemiennością długich i krótkich strof, które można dosłownie przetłumaczyć jako „poezja łańcuchowa”. To jednocześnie nowy, trójwymiarowy element pomyślany jako cegła, z której można ostatecznie tworzyć ścianki działowe.
Renda, zainspirowana murarstwem, podstawowym aspektem twórczości Van Duysena, ma silnie architektoniczny design: pionowy równoległobok o kwadratowej podstawie, którego cztery rogi pokryto przez cztery cylindry, które nadają całości łagodniejszy wygląd.
Renga jest produkowana techniką odlewania, przy użyciu kolorowej, płynnej mieszanki kamionkowej, w celu uzyskania bardzo przyjemnej w dotyku i matowej powierzchni. Ostatecznie każdy egzemplarz jest niepowtarzalny i charakteryzuje się zawsze nieco innymi odcieniami. Dostępny jest w trzech odcieniach: Ivory, Brown i Grey.
Kosei
Dzięki Kosei – co oznacza kompozycję w języku japońskim – Vincent Van Duysen proponuje gamę powierzchni ceramicznych opracowanych z czystych i przyjemnych w dotyku materiałów. Inspirowane skałami lawowymi, takimi jak obsydian i szkło wulkaniczne, które cechuje amorficzność i wyjątkowa twardość. Efektem końcowym jest ponadczasowy design stworzony dla „wielkiej” architektury, charakteryzujący się niezwykłą wszechstronnością. Osiąga to dzięki ośmiu formatom i pięciu kolorom, które można łączyć w nieskończone kombinacje.
Liczne elementy pozwalają zaprojektować eleganckie, matowe powierzchnie. Wybierając jeden lub więcej formatów i stosując naprzemiennie dostępne kolory – Bone, Storm, Terra, Grey, Green and Dark Grey – możliwe jest stworzenie harmonijnych, a zarazem dynamicznych kompozycji.
„Z Kosei chciałem natomiast zagłębić się w historię wzorów związanych ze światem architektury. Stworzyliśmy niezwykle uniwersalną kolekcję, z którą można tworzyć zarówno jednorodne jak i graficzne, rytmiczne układy.” – opowiada Vincent Van Duysen.
Yama
W języku japońskim yama oznacza górę. W ten sposób Vincent Van Duysen nazywa nowy projekt wchodzący w skład Mutina Editions. Architekt zainspirował się kamieniami, które niesione przez nurt rzek płynących z górskich szczytów do doliny, są kształtowane w miękkie, zmysłowe kształty.
Kolekcja skupia się na koncepcji redukcji, odtwarzając efekt kamienia ciętego przez człowieka w różnych fazach. Stanowi hołd dla twórczości projektanta i rzeźbiarza Isamu Noguchi. Kolekcja wykonana jest w kamionce porcelanowej przy użyciu ręcznej techniki odlewania. Gamę pięciu stemplowanych i numerowanych designerskich obiektów to enigmatyczne artefakty, o silnej rzeźbiarskiej obecności, dekoracyjne w swojej odkrywczej prostocie.
Zobacz także: