Na ten sezon marka Burberry zaprezentowała nową koncepcję przeniesienia mody z wybiegu do sprzedaży. Główną inspiracją stała się powieść Virgini Woolf, Orlando.
Powieść inspiracją dla projektanta Burberry
Dyrektor artystyczny marki, Christopher Bailey odniósł się do słynnej powieści Woolf, która jest sugestią jej romantycznej relacji z Vitą Sachville-West. Po raz pierwszy w historii marki, na wybiegu miała zostać równocześnie moda damska jak i męska, więc artysta poszukiwał inspiracji dla połączenia tych dwóch sfer. Książka jest swoistą biografią, która odnosi się do życia poety, oscylującego w raz w stronę damskiej raz męskiej płci. Modele odzwierciedlali tę zmienną zależność – ubrani zostali w bogato zdobione, ornamentalne i brokatowe kurtki i bluzy oraz luźne spodnie. Inne materiały przywoływały skojarzenie z jedwabnymi piżamami czy romantycznymi szlafrokami.
Scenografia i lokalizacja
Wydarzenie miało miejsce w Burberry’s Makers House, które stanowi raj dla artystów, twórców i smakoszów sztuki. Zieloną przestrzeń wypełniały klasyczne rzeźby, wyłonione przy pomocy wielopunktowych świateł.
Po raz pierwszy ubrania eksponowane podczas pokazu można było nabywać od razu po jego zakończeniu.
Detale nowej kolekcji i nowa wersja torebki
Nowa torebka Burberry kształtem odnosi się do siodła. The Bridle to model zarówna dla kobiet jak i mężczyzn. To detal, który jest kwintesencją założeń kolekcji na temat płynności i przenikania się płci. Oczywiście, nie zabrakło w nim sygnaturowej kratki!