Francuska architekta i projektantka, Sophie Dries, znana ze swojej eklektycznej i wyrafinowanej estetyki, francuska architekt wie, jak osiągnąć idealną równowagę między luksusem a komfortem, między elegancją a śmiałością. Po dołączeniu do The Invisible Collection, stworzyła wyjątkową kolekcję obejmującą zarówno akcesoria, jak i wysublimowane meble.
Sophie Dries – od École du Louvre po Salone Del Mobile
Architektka i projektantka Sophie Dries jest absolwentką ENSA Paris-Malaquais i Aalto University w Helsinkach. Studiowała również sztukę współczesną w École du Louvre. Po szlifowaniu swoich umiejętności w słynnych pracowniach Jeana Nouvela, Pierre’a Yovanovitcha i Christiana Liaigre’a, Sophie Dries uruchomiła w 2014 roku w Paryżu swoje studio. Natomiast w 2017 roku otworzyła drugie w Mediolanie. Jej pierwsza kolekcja ceramiki zadebiutowała na Salone Del Mobile w Mediolanie, a kolejne kolekcje były prezentowane między innymi na PAD London czy Collectible w Brukseli i The Salon Art + Design w Nowym Jorku.

Sophie Dries – francuski styl w minimalistycznym ujęciu
Uderzając w idealną równowagę między luksusem i komfortem, estetyka Sohie Dries zdefiniowana jest przez elegancję, autentyczność i śmiałość. Dries głęboko ceni wyjątkowe materiały i doskonałe wykonanie, łącząc tradycyjne techniki rzemieślnicze z innowacyjnym know-how. Co więcej, jej szczególna sympatia do Arte Povera i eksploracji naturalnych materiałów, wpływa na jej kreatywność i pragnienie przyjęcia zrównoważonego rozwoju w projektach. Dążąc do osiągnięcia „kosmicznej esencji materii”, koncepcji wyrażonej przez Brancusiego, tworzy meble i przestrzenie na zamówienie, które odzwierciedlają osobowość klienta.
Sophie Dries – kolekcja dla The Invisible Collection
Traces, kolekcja dywanów i obiektów zaprezentowana po raz pierwszy w „Fundacji Jorna Utzona” – Villa Can Lis na Majorce. W kolekcji Traces, Dries przywołuje „blizny” pozostawione na powierzchni gliny podczas wypalania ceramiki. Projektantka bawi się tradycyjnymi technikami rzemieślniczymi i współczesnym traktowaniem form poprzez radykalne proporcje i surowe materiały. Jak na przykład oksydowaną stalą, patynowanym mosiądzem czy nielakierowaną czarną kamionką. „Trace Collection” stworzona we współpracy z ceramikami Thomasem Vivantem i Felixem Gallandem oraz „Songye Collection”, celebruje połączenie drewna i metalu.
Glow to efektowna kolekcja opraw oświetleniowych wykonanych z dmuchanego szkła, mosiądzu i papieru. Zestawienie tych odmiennych materiałów tworzy kinetyczną równowagę między minimalizmem struktury i geometrycznością, między naturalnym i sztucznym, sugerując ostatecznie możliwość harmonijnego współistnienia.
Stół Songye
Podczas poszukiwań dokonała nieoczekiwanego odkrycia, łącząc surowość oksydowanej stali, znanej jako „corten”, z tradycyjnym dębem, grając jednocześnie na kontraście pomiędzy zwietrzałym metalem a spreparowanym drewnem. Najważniejszym elementem kolekcji jest stół, którego krawędzie zostały ręcznie rzeźbione przez stolarza.



Lampa Glow 2 Ceiling
Lampa sufitowa Glow 2 Kaia jest częścią kolekcji opraw oświetleniowych inspirowanych niezwykłym żyrandolem Inner Glow. W tej nowej wersji, wspaniałość Inner Glow została przeformułowana w bardziej kompaktową formę, odpowiednią dla współczesnego domu. Wybór papieru nawiązuje do procesu papier-mâché́, który nadaje przedmiotom surową, teksturową, kamienną jakość.

Klosz Diablo Traces Ceramic
Ceramiczne klosze Traces autorstwa Sophie Dries to kolekcja kinkietów stworzona we współpracy z uznanymi ceramikami Thomasem Vivantem i Felixem Gallandem. Sophie bawi się ostatecznie cyzelowaną fakturą i nieoczekiwanymi kształtami dla uzyskania efektu nakładania się, lustrzanego odbicia.

Świecznik Trace
Świeczniki Traces zostały stworzone we współpracy z uznanymi ceramikami Thomasem Vivantem i Felixem Gallandem. Kolekcja, określona przez wyrafinowaną obróbkę surowców, zainspirowana jest wizualnym efektem „blizn”.

Lampa Glow 5 Ceiling
Kolekcja Glow Lunar autorstwa Sophie Dries zadebiutowała na Milan Design Week 2021. Zamówiona przez pana Lawrence’a i zaprezentowana na aukcji CTMP Design Auction, ma na celu uhonorowanie najbardziej wpływowych głosów współczesnej sceny projektowania kolekcjonerskiego. Wybór papieru przez Sophie Dries czerpie z procesu papier-mâché́, który nadaje pracom surową, teksturową, kamienną jakość.


Lustro Stampa
Lustro Stampa autorstwa Sophie Dries łączy ostatecznie stolarzy i metalowców wokół kilku materiałów – drewna, gipsu i proszku stali Corten. Koncepcja kolekcji Stampa opiera się na puryzmie, a także na oryginalnym podejściu do kontrastu surowych i szlachetnych materiałów. Sophie myśli o swoich projektach jako o alchemicznym spotkaniu między nieprawdopodobnymi materiałami.

Zobacz także: