Amerykański Żigolak to film reżyserii Paula Schradera, który zainicjował rozwój kariery Richarda Gere oraz Giorgio Armaniego. Jednak produkcja z 1980 roku powołała jeszcze dwie gwiazdy – modelkę i aktorkę Lauren Hutton w roli obiektu romantycznego zainteresowania Gere’a oraz czerwoną torebkę stworzoną w imię doskonałego rzemiosła marki Bottego Veneta.
Nieodłączny dodatek
W niemal każdej scenie stylizacja aktorki dopełniona była skórzaną torebkę wykonaną przy użyciu autorskiej techniki przeplatania pasm materiału zwaną intrecciato. Ma ją ze sobą, gdy pierwszy raz spotyka swojego przyszłego kochanka w hotelowym barze, tonąc w blasku o odcieniu intensywnej czerwieni. Przez chwilę kamera skupia się na miękkiej skórze torebki, kiedy ta zostaje odrzucona podczas pierwszych miłosnych uścisków.
Obecność marki we włoskiej kulturze
Marka Bottega Veneta wierzy, że produkt stał się kultowym elementem włoskiego kina. W ramach 50 rocznicy powstania firmy, odnosi się do swojej kontrybucji we włoski styl i szyk. Na wydarzenie zaproszono Ferdinando Scarfiotti oraz Bertolucciego, a podczas premiery przedstawiony został powrót wspomnianej torebki pod nową nazwą – The Lauren 1980. Produkt dostępny jest tylko i wyłącznie w charakterystycznym czerwonym odcieniu zapożyczonym z filmy. Sama Lauren Hutton ponownie prezentuje ją na swojej sylwetce w ramach pokazu na sezon wiosenno-letni. Aktorka była bardzo szczęśliwa z możliwości powrotu do swojego znaku charakterystycznego. „Kiedy skończyliśmy zdjęcia, pozwolono mi zatrzymać całą garderobą, jednak nie miałam pojęcia, co stało się właśnie z tą torebką…”, wspomina.
Powrót kultowej formy
Reedycja torebki z szacunkiem podchodzi do oryginału i nie ingeruje w jego formę. Jedynymi modyfikacjami stało się przerobienie boków na jednolite płaty skóry, która przeszła specjalny proces garbowania. Novolatura to zabieg, który pozwolił podkreślić efekt światłocienia oraz przypomina naturalny blask kojarzony ze stylem lat 70.