Nowo otwarty niemiecki hotel The Fritz jest doskonałym przykładem tego, jak istotnym aspektem dużego projektu jest jego ogólna spójność. W tym przypadku, projektowanie obejmował zarówno zakres architektonicznej bryły, wnętrza oraz detale takie jak hotelowe pokoje, tkaniny wykorzystane na obrusy oraz identyfikację wizualną.
Wnętrza z klimatem
The Fritz to niewielki hotel w Dusseldorfie. Mieści w sobie 32 pokoje, a jego centralną częścią stał się bar, pełniący równocześnie funkcję recepcji. Projektantka amsterdamskiego studio The Invisible Party, Vivian van Schagen opowiada, że jest to „ekskluzywny hotel w estetyce Wesa Andersona”. „Chcieliśmy stworzyć miejsce, do której mieszkańcy miasta będą mogli przyjść na lunch, obiad, drinka czy występy muzyczne, oraz takie w którym podróżni będą mogli cieszyć się wyśmienitymi daniami bez opuszczania hotelu”, dodaje.
Estetyczne detale
Wnętrza kumulują w sobie całą kolekcję smacznych detali projektowych. Bloki kolorów łamią jednorodne ściany, nowoczesne meble podkreślają drewniane podłogi, balustradę pokrywają wielkie kolorowe ramy i płyty, a wyjątkową teksturę minimalistycznych pokoi tworzy siatka szarości i bieli. Szklane witryny restauracji pokryte zostały kolorowymi kwiatami wykonanymi z jedwabiu.
Hotel cechuje się również doskonałą lokalizacją – oddalony jest jedynie o dwuminutowy spacer od Königsallee – głównej części handlowej niemieckiego miasta.
Zobacz także: