Włoska marka B&B Italia właśnie otworzyła kolejny salon flagowy przy Madison Avenue 135 w Nowym Jorku. 800 metrów kwadratowych powierzchni oraz pięć ogromnych okien pozwalających podglądać aranżację sklepu z zewnątrz wabią klientów luksusowym wzornictwem i wielkimi nazwiskami designerów.
Wizjonerska wizja rozwoju Busnelliego
Nowojorski sklep jest ważnym etapem w procesie internalizacji marek B&B Italia i Maxalto. To swoisty powrót do korzeni firmy i nawiązanie do historycznego wejścia na rynki zagraniczne (w 1976 roku) z pierwszym monobrandowym sklepem, właśnie w Nowym Jorku. Już wtedy założyciel firmy – Piero Ambrogio Busnelli dostrzegł ogromny potencjał amerykańskiego rynku dla rozwoju własnej firmy. Przez wielu krok ten został uznany za szalony i niemożliwy do zrealizowania, ale Busnelliemu udało się zrealizować nietypową misję. Obecnie Nowy Jork ponownie jest najważniejszym rynkiem dla włoskiej marki, dlatego firma właśnie tam świętowała swoje pięćdziesięciolecie, w specjalnie wybranej lokalizacji Morgan Library & Museum.
Sklepy mono brand B&B Italia
Firma obecna jest w 80 krajach całego świata, posiadając ponad 800 specjalistycznych punktów sprzedaży swoich produktów. Na samych kontynentach Amerykańskich posiada aż 15 sklepów flagowych, a pozostałe 7 rozmieszczone są w największych stolicach świata. 40 sklepów monobradowych działa na podstawie umów sprzedaży z lokalnymi przedstawicielami marki w wielu dużych miastach.
Projekt wnętrz – Antonio Citterio
Nowy sklep został zaprojektowany przez Antonio Citterio Patricia Viel Interiors. Mieści się w historycznym budynku z 1910 roku stworzonym przez John B. Snook Sons dla firmy Terry & Tench. Ta sama firma konstruktorska odpowiada za Manhattan Brigde i Grand Central Terminal, tworząc stalowe szkielety dla tych istotnych dla nowojorskiego kolorytu obiektów.
Projekt wnętrz uwzględnia oryginalny charakter pomieszczeń z wysokimi kolumnami i sufitem zawieszonym ponad 4 metry nad podłogą. Wrażenie dodatkowej przestrzeni potęgują także ogromne okna, które zachowane w oryginale stanowią kolejne nawiązanie do historycznych wspomnień.
Interior design wg nowej koncepcji
Wygląd sklepu przy Madison Avenue stanowi odzwierciedlenie nowej koncepcji prezentacji produktów, wprowadzonej przez firmę w trakcie renowacji showroomu w Novedrate sąsiadującego z siedzibą główną firmy.
Produkty B&B Italia i Maxalto prezentowane są odtąd w bardziej scenicznej manierze wyodrębnionych czarnych boksów tworzących niezależne pojedyncze strefy dla konkretnych stylizacji. Specjalne sztuczne sufity wykonane z innowacyjnego materiału podkreślają wrażenie przestrzenności, dodając złudzenie niemal dwukrotnej wysokości ścian. Przestrzeń jest podzielona za pomocą wielkich graficznych ścian oraz metalowych konstrukcji uzupełnionych zimowymi ogrodami w których królują luksusowe hypodroniczne rośliny.
Przestrzenie przenikają się między sobą, mimo wyraźnie zaznaczonych granic. Stanowią sugestywną interpretację dobrze zaprojektowanych wnętrz, w których emocje i towarzysząca im atmosfera biorą górę nad sztucznie zaprojektowanymi tradycyjnymi pomieszczeniami mieszkalnymi.
Zobacz także: