Marino o sztuce
Peter Marino, słynny pisarz i architekt, w swojej ostatniej książce Art Architecture, poruszył problematyką relacji majestatycznych przestrzeni wystawienniczych i handlowych (które sam projektował) oraz autorskich dzieł malarskich i rzeźbiarskich, które stworzone zostały indywidualnie dla każdego z wnętrz. W swojej nowej wizji skupił się na wielkiej przestrzeni w nowojorskim Soho, która liczy 11,000 stóp kwadratowych i dedykowana jest produktom marki Louis Vuitton. Marino opracował nową estetyką wnętrz budynku, który otwarty został w 1998 roku, starając się przekształcić dom handlowy na przestrzeń łączącą w sobie produkty marki oraz sztukę. W zmodyfikowanej, minimalistycznej przestrzeni pojawiły się szyny oświetleniowe (podobne do tych używanych w galeriach sztuki), ręcznie malowane instalacje oraz abstrakcyjne grafiki japońskiego artysty Mukai Shuji.
Motywy graficzne
Aby stworzyć czarno-białe instalacje, potrzeba było trzech osób, które przez tydzień wykonywały to autorskie dzieło. Nowa ściana zainstalowana została w taki sposób, aby to właśnie przedłużone graficznie kolumny stały się centralnym punktem w optyce wnętrza. Pośród abstrakcyjnych znaków odnaleźć można odniesienia do charakterystycznego monogramy marki czy wzoru Damiera Azura. Marino uzupełnia ten zabieg artystycznym uzasadnieniem, że „słynny monogram Louis Vuitton ma swoje korzenie w grafikach japońskich”.
Artystyczne detale
Włoski artysta Giuseppe Penone stworzył instalację z ondulowanej skóry oraz brązy, która znalazła się na ścianie jednego z pomieszczeń. „Widziałem jego wystawę w Pałacu Wersalskim i byłem zachwycony sposobem w jaki Penone używa skóry oraz drewna, tworząc z nich tak szlachetne i wyraźnie francuskie zestawienia”, przyznaje Marino. „Wykorzystanie jego sztuki w zestawieniu z marką uznałem za tak prawidłowe, jak odwiedzanie francuskich obiektów historycznych z torebką Louis Vuitton na ramieniu”.
Oferta domu handlowego
W przestrzeni znalazły się również meble z ostatniej kolekcji Louis Vuitton Objets Nomades, które stworzyli wiodący projektanci współpracujący z marką. Poza nimi, w nowojorskim obiekcie kupić można produktu mody męskiej, damskiej, skórzane akcesoria, obuwie, zegarki, biżuterię oraz dostępne na rynku od zeszłego roku perfumy sygnowane marką. Charakter każdej ze stref komercyjnych charakteryzują odpowiednio dobranego dodatki – oranże i fiolety krzeseł Raw Edge podkreślają charakter damskiej kolekcji Resort 2017, a wiszące fotele braci Campana wspaniale działają na wizualną estetyką na tle elementów wykonanych z drewna i kamienia. Wszystkie z tych elementów działają w imię architektonicznych filozofii Petera Marino.
Zobacz także: