Gdy Elisabeth Gordon, była redaktorka House Beautiful przedstawiła Franka Lloyda Wrighta, założycielowi marki dekoratorskiej Schumacher, wiele dekad temu, od razu wiedziała, że ta dwójka stworzy kiedyś razem coś niesamowitego. Ich wspólna pasja do niebanalnego wzornictwa przyczyniła się, w 1955 roku, do wykreowania kolekcji tkanin o geometrycznych kształtach.
Pięćdziesiąt lat później, Dara Caponigro, dyrektor kreatywny marki Schumacher, krótko po objęciu stanowiska w 2013 roku, postanowiła odświeżyć słynną kolekcję. „Przywrócenie serii, tak charakterystycznej dla jednego z najważniejszych amerykańskich projektantów było dla mnie priorytetem”, mówi Caponigro. Schumacher zwróciło się z propozycją do fundacji Wrighta i umowa o współpracę została zawarta.
Schumacher celebruje 150-te urodziny architekta
Firma postanowiła pierwszy raz zaprezentować kolekcję właśnie teraz, gdy wypadają 150-te urodziny mistrza. Niektóre z projektów zachowano w oryginale. Najnowsze natomiast nadal mają odrobinę zmienioną paletę kolorystyczną. Mimo wszystko każdy ze wzorów ma zachowany niepowtarzalny klimat kolekcji z lat 50. „Kolory zostały zmienione specjalnie. Te użyte oryginalnie są trochę staromodne, idealnie pasujące do tamtej epoki”, mówi Caponigro. „Natomiast wzory są ponadczasowe, czyste w formie, niedoścignione.”
Ciepła czerwień, zieleń oraz brąz zostały zastąpione bardziej subtelnymi, ciemnoszarymi, niebieskimi i stalowymi kolorami- współcześnie, lecz nadal w wizji Wrighta. „Użyliśmy palety, utrzymanej w estetyce Franka Lloyda Wrighta, ale bardziej wyrazistej”, mówi Pamela Marshall, dyrektor działu wzorniczego.
Odświeżona kolekcja Schumacher & Frank Lloyd Wright jest już dostępna w sklepie.
Zobacz także: