Search

Armani/Silos i Aldo Fallai

Armani Silos - Aldo Fallai per Giorogio Armani

Armani/Silos otwiera nową wystawę Aldo Fallai dla Giorgio Armani, 1977-2021, opowiadającą, w teraźniejszym czasie, historię niemal trzydziestu lat nieprzerwanej artystycznej współpracy między Giorgio Armanim a Aldo Fallai. Kuratorami wystawy są Giorgio Armani, Rosanna Armani i Leo Dell’Orco. Wystawa bada granice unikalnej współpracy, która zdefiniowała istotę estetyki, która wdarła się do zbiorowej wyobraźni.

 

 

Artystyczne partnerstwo Armani-Fallai

Artystyczne partnerstwo między florentczykiem Aldo Fallai a Giorgio Armanim sięga połowy lat 70. Przed tym, jak Giorgio Armani rozpoczął swoją solową przygodę trwało prawie trzydzieści lat, aż do początku lat 2000., by następnie wznowić się w ostatnich latach. Kiedy się po raz pierwszy spotykają, Armani jest młodym niezależnym projektantem, a Fallai, absolwentem Instytutu Sztuki, grafikiem z zamiłowaniem do fotografii. Ci dwaj znajdują natychmiastowe porozumienie. Armani, świadomy zachodzących zmian społecznych, gdzie kobiety zdobywają wpływy, a mężczyźni ubierają się bardziej świadomie, jest zdeterminowany, by przeformułować zasady ubierania i stworzyć nowy styl życia. Fallai pomaga mu w definiowaniu wizualnej reprezentacji, w której kinematograficzne skojarzenia i nawiązania do nowego realizmu łączą się z echem późnego renesansu i manieryzmu w mise-en-scène przypominającym życie i tym samym głęboko autentycznym. Użycie czerni i bieli – i abstrakcji narracyjnej jest ruchem zwycięskim: obrazy są czystym wynalazkiem, a jednak uchwycone w rzeczywistym momencie, są natychmiastowe, ponadczasowe. Para aspirowała do ukazania najlepszego możliwego życia, scen i sytuacji, w których widz mógłby się odnaleźć. Osiągają to dzięki portretom przypominającym prawie klatki z pełnometrażowego filmu: choć stworzone, by prezentować kolekcje, skupiają się na charakterze modeli, czyniąc ubrania subtelnym dodatkiem do ich istnienia i sposobu bycia, odzwierciedlającym ideę projektanta, że elegancja polega nie na byciu zauważonym, ale na zapisaniu się w pamięci.

 

 

Filmowa narracja wystawy Armani/Silos

Ścieżka narracyjna rozwija się na dwóch piętrach i łączy, w ścisłym bezładzie, około dwustu pięćdziesięciu zdjęć, które pojawiły się w magazynach lub zostały przekształcone w bilbordy o ogromnym oddziaływaniu medialnym. Wystawa zestawia obrazy stworzone dla różnych linii: jest zdjęcie z tygryskiem, zrobione w Palermo, gdy trupa schroniła się w cyrku Togni podczas deszczowego dnia; jest kobieta sukcesu, uosabiana przez Antonię Dell’Atte, patrząca prosto w przyszłość pośrodku tłumu na Via Durini, obok biura Armani. A także Laguna Wenecka, przywołana w studiu, i posągi na Foro Italico przetłumaczone na grę ostrych, graficznych cieni. Zdjęcia są jednocześnie znajome i zaskakujące, wykonane z pomysłowością i inteligencją.


Praca z Aldo pozwoliła mi od samego początku przekształcić wizję, jaką miałem w głowie, w rzeczywiste obrazy: komunikować, że moje ubrania nie są tylko zrobione w określony sposób, z określonymi kolorami i materiałami, ale reprezentują pewien styl życia. Bo styl, dla mnie, to totalna forma wyrażania. Razem, dzięki stałemu płynnemu i konkretnemu dialogowi, tworzyliśmy sceny życia, przywoływaliśmy atmosfery i rysowaliśmy pełne charakteru portrety. Dziś, spoglądając na wszystko, co zrobiliśmy, sam jestem uderzony mocą, jaką mają te zdjęcia oraz wielką zdolnością Aldo do uchwycenia niuansów osobowości.

– mówi Giorgio Armani.


Praca z Giorgiem była wynikiem naturalnego, ciągłego dialogu i ogromnego zaufania ze strony jego osoby. Obydwaj interesowaliśmy się podkreślaniem aspektu stylu związanego z charakterem i osobowością, co przekłada się na obrazy, które wydają się równie aktualne dziś, jak wczoraj. Ich jakość podkreślona została układem wystawy, który nie podąża za sekwencją chronologiczną. Mam żywe wspomnienia naszej trzydziestoletniej współpracy; produkcja zawsze była zwinna i uproszczona: osiągaliśmy rezultaty dysponując niewielkimi środkami i bez efektów specjalnych. Myślę, że to przemawiało do publiczności.

-komentuje Aldo Fallai.

Wystawa Aldo Fallai per Giorgio Armani, 1977-2021 będzie otwarta dla publiczności od 5 grudnia 2023 do 11 sierpnia 2024.

Armani/Silos, Via Bergognone 40, Milano

Zobacz także:

Armani Casa ma już 20 lat

Close
© Copyrights by Point of Design
Close