Search

Kvadrat Febrik na 3 Dniach Designu

Kvadrat_Febric Design Days 2020 © Luke Evans 02

Talent i tkaniny łączą się w nowym projekcie Kvadrat Febrik. 28 początkujących projektantów z całego świata stworzyło meble i przedmioty korzystając z linii tkanin Kvadrat Febrick. Niedawno duński gigant w dziedzinie tekstyliów – Kvadrat, przejął młodą holenderską markę – Febric.

Kvadrat_Febric Design Days 2020 © Luke Evans 01
© Luke Evans

Podczas tegorocznych 3 Dni Designu, które odbywają się w Kopenhadze w dniach 3–5 września, Kvadrat Febrik odkryje potencjał swoich dzianin na wystawie zatytułowanej „Knit! By Kvadrat”.

knit-project_benja-harney_interpersona_2020_copyright-christopher-morris_4
Interpersona | design: Enja Harney | © Christopher Morris

Tkanina jest bohaterem; dajemy projektantom swobodę robienia tego, co im się podoba ”- mówi Njusja de Gier, starszy wiceprezes ds. marki i komunikacji w Kvadrat Group oraz kurator wielu projektów firmy.

Kvadrat _Febric Design Days 2020 © Luke Evans 07
© Luke Evans

„Knit! By Kvadrat” to czwarta z serii Design Projects, po instalacjach poświęconych seriom tekstyliów Hallingdal 65, Divina i Canvas. Dla współzałożycielki i dyrektora kreatywnego firmy Febrik, Renee Merckx, nowa wystawa stanowi hołd dla innowacji dziewiarskich.

  Kvadrat_Febric Design Days 2020 © Luke Evans 03
© Luke Evans

Technika dziania daje nam wiele możliwości i sposobów projektowania tkaniny. Nie tylko możemy pracować z kolorami, ale możemy też bawić się trójwymiarowością dzianiny, tworząc nowe struktury wiązania ”- mówi.

knit_digital_project_adam_goodrum_conversation_series_2020_copyright_benjamin_lund-low_srgb_jpeg
Conversation Series | design: Adam Goodrum | © Benjamin Lund

Prace, z których cztery przybliżamy – są eklektyczne, kolorowe i radosne.

Kvadrat Knit Berg | design: Lim + Lu
Berg | design: Lim + Lu

Berg | design: Lim + Lu

Duet z Hongkongu Elaine Lu i Vincent Lim zwrócił uwagę na specyficzną tkaninę, kiedy tworzyli Berg, który nawiązuje do majestatu gór lodowych. Jednocześnie zaakcentowali rzeźbiarskie właściwości dzianin Febrik. Odchodząc od typowej dla pary, żywej kolorystyki, Berg wykorzystuje śnieżnobiały materiał, aby podkreślić sploty. Całość uzupełnia polerowana podstawa ze stali nierdzewnej. Tworzy ona wrażenie, jakby tkanina zmieniała się w pianę. Projekt czerpie inspirację z podróży poślubnej Lim i Lu na Islandii. Zdumiała ich tam przede wszystkim architektura lodowców.

Góra lodowa jako przedmiot ma uniwersalną mistykę, którą przyciąga wszystkich” – mówi Lim.

knit-project_studio-truly-truly_coalesce_2020_copyright-luke-evans_1
Coalesce | design: Studio Truly Truly | © Luke Evans

Coalesce | design: Studio Truly Truly

W pracach duetu męża i żony – Kate i Joela Booyów z Studio Truly Truly w Rotterdamie, często pojawiają się zmanipulowane materiały. Urzekła ich elastyczność dzianin Febrik, a ich dzieło bada kreatywne sposoby tapicerowania.  przedmiotu.

Ta technika jest interesująca – szukanie reguł, a następnie zastanawianie się, jak się nimi bawić” – mówi Joel.

Krzesło Coalesce reprezentuje ich podwojone impulsy twórcze: badanie procesów materialnych, ale także tworzenie elementów estetycznie dopracowanych. Krzesło przykręcono do szklanego dna, tak jakby było w nie wciśnięte. W rzeczywistości wyczuwa się także dialog między elementami twardymi i miękkimi.

Kvadrat Ofset | design: Ana Kraš
Ofset | design: Ana Kraš

Ofset | design: Ana Kraš

Kiedy Ana Kraš otrzymała próbki tkanin i położyła je na swoim biurku, spodobało się jej jak ze sobą współgrają.  Postanowiła więc skonstruować coś z wielu tkanin.

Decydując się na krzesła, pomyślałam o czymś bardziej koncepcyjnym – czymś, co naśladowałoby doświadczenie związane z wizytą w galerii, czymś tymczasowym” – mówi nowojorska projektantka.

Jej kolekcja miejsc przywołuje na myśl poczekalnię, a krzesła obejmują liniowe motywy, z których znana jest Kraš. Wykorzystała szeroką gamę barw – od brązowej, morelowej po intensywny błękit i szarość.

Chroma Columns od Raw Color _copyright-luke-evans_3 (1)
Chroma Columns | design: Raw Color | © Luke Evans

Chroma Columns od Raw Color

Kolor był naturalnym punktem wyjścia dla tego multidyscyplinarnego studia projektowego z siedzibą w Eindhoven. Jednocześnie Raw Color postawił sobie za cel stworzyć coś coś bardziej zabawnego niż standardowy mebel. Chroma Columns to pionowy ekran, który podkreśla zmienny charakter koloru. Studio zainstalowało serię tapicerowanych trójkątnych pryzmatów na zmotoryzowanych cokołach, które obracają się, tworząc efekt kalejdoskopu.

Kvadrat_Febric Design Days 2020 © Luke Evans 06
© Luke Evans

Odczuwasz wrażenie pięknych kombinacji kolorów. A także poczucie, że przedmiot jest otwarty na interpretację w przestrzeni, w której żyje, czy to jako ekspozycja, parawan lub Inaczej” – mówi współzałożyciel studia Christoph Brach.

Kvadrat _Febric Design Days 2020 © Luke Evans 04
© Luke Evans
kvadrat knit-project_marie-sloth-rousing_dressed-up_2020_copyright-luke-evans_1
Dressed Up | design: Marie Sloth | © Luke Evans
If I Had Wings | design: Zaven | © Luke Evans
If I Had Wings | design: Zaven | © Luke Evans

 

Zobacz także:

dunski-projekt-z-lat-80-po-raz-pierwszy-w-produkcji

cassina-perspective-ikony-designu-wczoraj-dzis-i-jutro

nouvelles-vagues-sztuka-plazowania

Write a response

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Close
© Copyrights by Point of Design
Close