NYCxDESIGN 2019
Z okazji NYCxDESIGN flagowy salon marek Molteni & C | Dada | UniFor na Madison Avenue zaprezentował najnowszą ofertę trzech marek Grupy. Symbolizuje ona życie naznaczone włoskim stylem, od intymności prywatnego domu po współczesne otoczenie biurowego świata.
The Collector’s House
Salon flagowy Molteni & C na Madison Avenue – dwa piętra i ponad 1200 mkw- otwarto niedawno, bo w maju 2018 roku. Przeprojektowany przez dyrektora kreatywnego marki Vincenta Van Duysena, aby odpowiednio prezentować meble wyprodukowane przez historyczną włoską firmę. Jako pierwszy na świecie, obok klasyków i równie kultowych nowych produktów, pokazuje także dzieła autorstwa młodych włoskich talentów. Z pewnością design, w połączeniu ze sztuką, tworzy estetyczną całość, a oba zagadnienia wzajemnie się wzmacniają. Razem tworzą środowisko domowe, które jest jednocześnie intymnym schronieniem i przestrzenią społeczną. Eksperyment, którego kuratorem jest Caroline Corbetta, zainicjowany został przez Molteni & C na Salone del Mobile w 2018 r. I zatytułowany The Collector’s House. Idealna kolekcja sztuki, która promuje pracę najmłodszych pokoleń włoskich artystów wśród szerokiej i wymagającej publiczności NYCxDESIGN. Oferuje w ten sposób tym młodym talentom innowacyjną platformę wystawową i handlową. Ale The Collector’s House to także prawdziwa kolekcja, która rozwija się wraz z nowymi nabytkami na każdym etapie projektu. Na czele jej rozwoju stoi Muzeum Molteni. Jest to kreatywne centrum utworzone w 2015 roku przy siedzibie firmy w Brianzie, oraz zwycięzca Corporate Art Award 2017.
Nowa generacja włoskich artystów
Projekt odzwierciedlający kulturalny i zaangażowany styl życia, wprowadza teraz nową wystawę w nowojorskim showroomie Molteni & C we współpracy z młodą mediolańską galerią sztuki Clima.
Gianluca Concialdi (ur. 1981) maluje temperą po obu stronach dużych arkuszy kalki kreślarskiej, zwykle o wymiarach około 2 x 2 metra. Przedstawia tajemnicze, zmienne kształty, które przypominają przedmioty codziennego życia, ale także formy symboliczne. Wszystkie niezmiennie intrygujące, ponieważ pozostają w tym wymiarze zawieszonym między zwyczajnością i wizją. Popiersia z serii Gran Papa Cleo Fariselli (ur. 1982) zdają się czerpać z klasycznej ikonografii. Jednak potężne i intuicyjnie ślepe postaci wyrażają bardzo współczesne poczucie zmienności i niepewności . Ten sam emocjonalny i symboliczny efekt można znaleźć w podwójnej rzeźbie, podobnej do pary oczu. To dzieło z okna salonu stara się nawiązać kontakt wzrokowy z ludźmi przechodzącymi przez Madison Avenue.
Matteo Nasini (ur. 1976) w swoich opracowaniach dotyczących przedstawień krajobrazu w polichromowanych strukturach, inspirowanych językami awangardowymi, prowadzi badania czysto estetyczne. Jednak, jak sam przyznaje, są „zanieczyszczone” przez jego muzyczne tło:
„Zdaję sobie sprawę, że kiedy rysuję, ciągle myślę o dźwięku. Dla mnie ten element jest ściśle powiązany z kolorami i sposobem, w jaki rozwijam linie.
Mieszanka malarstwa, rzeźby i rzeczywistości stworzona przez Valerio Nicolai (ur. 1988) wykracza poza ramy, często nie tylko metaforycznie, w przejmującej próbie przedstawienia świata w skali 1: 1. Pomimo różnych języków i intencji, prace tych czterech artystów są w równym stopniu zdolne do stworzenia pewnego rodzaju zmysłowego tarcia między ich surową energią a wyrafinowanym kunsztem mebli Molteni & C. To sprawia, że dialog między sztuką a designem jest szczególnie znaczący.