Search

Muzeum Designu w Londynie i wystawa „Connected”

Connected exhibition_Detail of The Kadamba Gate_American red oak and cherry_Credit David Cleveland
Projekt „Connected”, który do 11 października można oglądać w Muzeum Designu w Londynie, opowiada historię o tym, jak można być razem, choć osobno. Jedną z twórczyń prezentujących swoją pracę zrealizowaną na potrzeby instalacji jest Maria Jeglińska, która zaprojektowała „Arco” z wiśni amerykańskiej. 
Projektanci i partnerzy projektu
Projektanci i partnerzy projektu „Connected” podczas inauguracji w Muzeum Designu w Londynie | zdjęcia: David Cleveland
Dziewięć oryginalnych i pomysłowych projektów stołów i siedzisk, stworzyło dziewięciu czołowych projektantów z całego świata. Uroczyste otwarcie wystawy odbyło się w dniu 11 września 2020 roku w Muzeum Designu w Londynie.
Connected_Arco by Maria Jeglinska_American cherry_credit David Cleveland Muzeum designu w Londynie
„Arco” | design: Maria Jeglińska

Zrównoważony rozwój w Muzeum Designu w Londynie

Do stworzenia swoich przedmiotów projektanci wybierali spośród trzech zrównoważonych gatunków amerykańskiego drewna liściastego. To oczywiście czerwony dąb, klon oraz wiśnia. Inicjatorem projektu jest Stowarzyszenie Handlowe Amerykańskiego Przemysłu Drewna Liściastego (American Hardwood Export Council – AHEC). Towarzyszy mu wiodący zakład produkcji mebli Benchmark Furniture oraz Muzeum Designu w Londynie.
Stem by Heatherwick Studio_American cherryConnected exhibition_Credit David Cleveland Muzeum Designu w Londynie
Stem | design: Heatherwick Studio
Razem rzucili projektantom wyzwanie stworzenia stołów i siedzisk na użytek własny. Jednak chodziło przede wszystkim o to, aby meble dostosowały się do nowego trybu życia i pracy w lub z domu. Przesłanie zrównoważonego rozwoju to zawsze podstawa projektów realizowanych wspólnie przez Benchmark i AHEC. Nie inaczej jest w przypadku projektu „Connected”.
Connected exhibition_Sebastian Herkner with his piec_Stammtisch_American maple and red oak_credit David Cleveland muzeum designu w Londynie
Sebastian Herkner przy swojej pracy zatytułowanej „Stammtisch”
Pandemia koronawirusa istotnie zmieniła sposób, w jaki wszyscy żyjemy, pracujemy i nawiązujemy kontakty z innymi ludźmi. W związku z tym sytuacja zmusiła twórców projektów użytkowych oraz ich wykonawców do dostosowania swoich metod działania i wykorzystania w pracy nowych technologii.
Connected exhibition_Candy Cubicle_American maple_by Sabine Marcelis_Credit David Cleveland
Candy Cubicle | design: Sabine Marcelis
Pozwoliły im one na współpracę na odległość, a często także wykonywanie zadań w improwizowanych na szybko w domowych biurach. Niezwykła instalacja w londyńskim Muzeum Designu prezentuje efekty wyjątkowego eksperymentu. Ma on na celu nie tylko przesuwanie granic twórczych związanych z wykorzystaniem amerykańskich gatunków drewna liściastego. Chodziło także o zbadanie, w jaki sposób projektanci i wykonawcy mebli dostosowali swoją pracę do ograniczeń wynikających z lockdownu.
Humble Administrator’s Chair and Table by Studio Swine_American cherry and red oak_credit David Cleveland muzeum designu w Londynie
Humble Administrator’s Chair and Table | design: Studio Swine

Projekt na miarę nowych czasów

Od projektantów oraz rzemieślników zakładu Benchmark projekt wymagał innowacyjnego podejścia do realizacji zadań, opierającego się wyłącznie na komunikacji zdalnej. Dzięki licznym wideokonferencjom możliwe było urzeczywistnienie wizji twórczych projektantów. Takie podejście oznaczało konieczność obdarzenia rzemieślników w zakładzie pełnym zaufaniem. Bowiem projektanci pozbawieni byli fizycznego kontaktu ze swoimi przedmiotami podczas ich wytwarzania w zakładzie.
Connected_Mesamachine by Jaime Hayon_Design Museum launch_credit David Cleveland
Mesamachine | design: Jaime Hayon
Projektanci zaproszeni do udziału w projekcie „Connected” to: Maria Jeglińska-Adamczewska (Polska), Ini Archibong (Szwajcaria), Maria Bruun (Dania), Jaime Hayon (Hiszpania), Heatherwick Studio (Wielka Brytania), Sebastian Herkner (Niemcy), Sabine Marcelis (Holandia), Studiopepe (Włochy) oraz Studio Swine (WielkaBrytania/Japonia).
Connected exhibition_Pink Moon by Studiopepe in American maple_credit David Cleveland
Pink Moon | design: Studiopepe
Reakcje projektantów na wytyczne projektu okazały się niezwykle różnorodne, a przy tym osobiste. Wśród nich znalazły się odważne wykończenia naturalne oraz barwione. W zupełnie nowy sposób nadają niespotykanego charakteru amerykańskim gatunkom drewna użytym w projekcie.
Connected_Nordic Pioneer_by Maria Bruun_American maple_credit David Cleveland
Nordic Pioneer | design: Maria Bruun
Każdy z projektantów podszedł do zadania nieco inaczej. Jednak wszyscy uwzględnili w swoich propozycjach wysoki poziom złożoności wykonania oraz kładli ogromny nacisk na dbałość o szczegóły.
Connected_The Kadamba Gate by Ini Archibong_American red oak and cherry_credit David Cleveland
The Kadamba Gate | design: Ini Archibong

 

Zobacz także:

ahec-projektuje-z-tomkiem-rygalikiem

legacy-dziedzictwo-zamkniete-w-drewnie

kalida-sant-pau-w-barcelonie-tulipanowiec-amerykanski

Write a response

Dodaj komentarz

Close
© Copyrights by Point of Design
Close