Świat marki Bentley, przeżywający swój renesans od początku obecnego wieku to świat luksusu, w którym status oraz rozmiar współgrają ze sobą. Nieprzewidywalność żywiołów i warunków drogowych przyczyniają się do wzrostu zainteresowania samochodami wywodzącymi się od terenowych.
Choć sprzedaż najnowszego modelu Bentleya Bentayga rozpocznie się dopiero na początku roku 2016, maszyna będąca kwintesencją największych zalet i ikonicznego charakteru marki już cieszy się ogromnym zainteresowaniem. To nie tylko esencja klasy wyższej i zamożnej, ale również doskonała technologia, która gwarantować ma możliwość przemieszczania się po wszelkich rodzajach nawierzchni, po różnych ukształtowaniach terenu bez jakiegokolwiek odczucia dyskomfortu.
Mimo, że współczesny rynek oferuje bardzo wiele modeli luksusowych samochodów wyższej półki, marka Bentley zyskuje przewagę na starcie, dzięki swej wszechstronności w projektowaniu i użytkowaniu. Bentayga to masywny, pięciometrowy, prawdopodobnie najszybszy z obecnie dostępnych luksusowych samochodów typu SUV. Pomimo wprowadzenia bardzo wielu unowocześnień, umożliwiających wyższy komfort jazdy, całość nie przytłacza. Projektanci dbają, aby wszystkie modele były oczywistymi wizytówkami firmy – rozpoznawalne, bez potrzeby sprawdzania logo.
Wnętrze modelu Bentayga to przekrój stanowczych decyzji dotyczących materiałów najwyższej jakości oraz urządzeń najbardziej zaawansowanych technologicznie. Sangyup Lee, dbający o zewnętrzny wygląd oraz konstrukcję samochodów marki Bentley, kładzie nacisk na obecność materiałów autentycznych oraz klasycznych – drewno, metal i skóra. W skład wyposażenia wchodzi także zegar marki Breitling, co stanowi dodatkowy smaczek dla fanów wielkich marek. Całość wnętrza jest konfigurowalna, w zależności od potrzeb użytkownika.
To samochód, którego nie da się nie zauważyć. Projektanci marki doskonale zdają sobie sprawę z mocy działania tradycji oraz potrzeb klientów klasy wyższej – to luksus dostrzegalny w pierwszym momencie i luksus, od którego nie można oderwać oczu. Przyjmuje się jednak, że rynek ten ulega zmianie. Być może to ewolucja, która doprowadzi do zmiany świadomości luksusu w ludzkim postrzeganiu i umożliwi jego kondensację w formie bardziej subtelnej i ukrytej.