Search

Louis Vuitton – osłona przed pandemią i słońcem

louis-vuitton-face-shield-1

Francuski dom mody Louis Vuitton zaprojektował osłonę na twarz chroniącą przed koronawirusem z charakterystycznym monogramem LV. Można ją również podnieść i wykorzystać jako osłonę przed słońcem. Element osobistego wyposażenia ochronnego nazwano LV Shield – Osłoną LV. Składa się z wizjera wykonanego z materiału podobnego do tworzywa sztucznego z wykończeniem z tkaniny i elastycznego paska. Zaprojektowano go tak, aby ściśle przylegał do głowy użytkownika.

louis-vuitton-face-shield-3

Złote ćwieki z wygrawerowaną nazwą firmy pozwalają użytkownikowi odchylić wizjer do góry, zmieniając go z osłony twarzy w czapkę z daszkiem. Zarówno na wykończeniu, jak i na pasku na głowę nadrukowano firmowy monogram LV w klasycznej brązowo-złotej kolorystyce.

Ponieważ wizjer jest wykonany z fotochromatycznego materiału, który jest wrażliwy na światło, ciemnieje pod wpływem bezpośredniego światła słonecznego. Zmienia się z przezroczystego na przyciemniany, aby chronić oczy i twarz użytkownika.

louis-vuitton-face-shield-2

Osłona LV Shield to przyciągające wzrok nakrycie głowy, zarówno stylowe, jak i ochronne (…) płynnie przechodzi od świtu do zmierzchu, dodając dyskretny, ale wyrafinowany akcent do ochrony osobistej”.

Pandemia i świat mody

LV Shield będzie można kupić od 30 października 2020 roku w wybranych sklepach Louis Vuitton na całym świecie. Chociaż marka nie podała jeszcze ostatecznej ceny osłony ochronnej, szacunkowy koszt może wynieść około 700 funtów. Taki wniosek nasuwa się na myśl o innym produkcie w stylu wizjera – Strawgram Visor, który kosztuje 705 funtów. Z drugiej strony zwykłe czapki Louis Vuitton kosztują od 460 do 705 funtów.

Ponieważ maski na twarz i osłony w coraz większym stopniu stają się częścią codziennej stylizacji, coraz więcej marek modowych wypuszcza własne wersje osobistego wyposażenia ochronnego. Na przykład firma Burberry niedawno wprowadziła na rynek gamę bawełnianych masek na twarz. Zdobi je nadruk w niebieską lub beżową wersję jej klasycznego wzoru w kratę.

face-shield-coronavirus-joe-doucet-_
Design: Joe Doucet

Inną marką, której celem jest stworzenie modnych osłon na twarz, jest nowojorski projektant Joe Doucet. Stworzył on osłonę, którą można nosić jak okulary przeciwsłoneczne. Firma Portwear Adidas wypuściła również własną maskę na twarz wielokrotnego użytku, wykonaną z oddychającego materiału pochodzącego z recyklingu. Także inna marka odzieży sportowej ASICS stworzyła osłonę twarzy dla biegaczy ze zintegrowanymi otworami wentylacyjnymi. Jeszcze inni zdecydowali się na bardziej unikalne projekty osłon twarzy. Na przykład Plastique Fantastique – kolektyw artystyczny, stworzył otwartą, retro-futurystyczną osłonę twarzy w kształcie kuli na złotą rybkę.

 

Zobacz także:

louis-vuitton-x-160-lat-domu-mody

maseczki-z-lancuszkiem-akcesorium-sezonu

nowe-obiekty-objets-nomades-louis-vuitton

 

Write a response

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Close
© Copyrights by Point of Design
Close