Search

Kobieca strona mody | historia Prady

kobieca_prada_01

Prada to jedna z najbardziej znanych marek w historii mody. Projektanci marki nieustannie sięgają po innowacje, zachowując jednocześnie klasyczny styl. Dom mody udowodnił swoją długowieczność, a nazwa Prada pozostanie obiektem pożądania przez wiele kolejnych lat. Oto od wielu lat już kobieca historia Prady i jej słynnej, równie kobiecej, nazwy.

To, co nosisz, to sposób, w jaki prezentujesz się światu, zwłaszcza dzisiaj, gdy kontakty międzyludzkie są takie szybkie. Moda to język.- Miuccia Prada

Pierwszy sklep Prada

Pierwszy sklep pod marką Prada został otworzył podwoje w 1913 roku w prestiżowej Galerii Vittorio Emmanuele II w Mediolanie. Mario Prada założył sklep z artykułami skórzanymi ze swoim bratem Martino. Sprzedawano w nim torby, kufry, parowce i akcesoria podróżne.

kobieca _prada_02
©archiwumPrada

W 1919 roku Prada otrzymała tytuł oficjalnego dostawcy włoskiego domu królewskiego. To prestiżowe wyróżnienie pozwoliło wykorzystać herb Domu Sabaudzkiego. Dzięki temu powstał projekt wiązanej liny w logo marki. Ten zaszczyt czyni Pradę symbolem włoskiej arystokracji.

Tu historia Prady staje się jeszcze bardziej interesująca. W ówczesnym patriarchalnym stylu Mario Prada nie wierzył, że kobiety mogą pracować poza domem. W związku z tym wyłączył członków swojej rodziny z pracy firmie. Jak na ironię, jego jedyny syn nie był zainteresowany rodzinnym biznesem. Natomiast to jego córka, Luisa Prada, przejęła rodzinną firmę i prowadziła ją przez prawie dwadzieścia lat. W ten sposób nastała kobieca Prada.

Rozwijanie działalności

W połowie lat 70. córka Luizy, Miuccia Prada, dołączyła do matki w rodzinnym biznesie. Miuccia początkowo poświęciła się projektowaniu akcesoriów. Kontynuowała tradycję produkcji wysokiej jakości toreb i bagażu dla rodzinnego biznesu.

kobieca_prada_04
Miuccia Prada i Patrizio Bertelli

W 1977 r. Miuccia Prada spotkała Patrizio Bertelliego, młodego Włocha, który miał własną firmę produkującą wyroby skórzane. Dołączył on do rodzinnego biznesu Prada, a jego współpraca z Miuccią zmieniła historię Prady. Wyrafinowana kreatywność Miucci i przedsiębiorcza intuicja Bertelliego pomogły znacznie rozwinąć biznes.

kobieca _prada_05

Nowe produkty Prada

W 1979 roku, do rosnącej linii produktów, firma po raz pierwszy dodała obuwie. Pierwsza kolekcja damskich butów spotkała się z ciepłym przyjęciem. Prada nieustannie się rozwijała i przyciągała uwagę. Rozszerzyła swoją sieć sklepów bezpośrednich na rynkach całego świata. Sklepy były znane z czystej estetyki, a także z wyjątkowego zielonego odcienia, na który pomalowano ściany. Kolor stał się znany jako „Prada Green”. Pierwszy „zielony sklep” został otwarty w Mediolanie przy Via della Spiga. Następnie pojawiły się butiki w Londynie, Madrycie, Tokio i w Paryżu.

kobieca _prada_06
Sklep Prada w Rio de Janeiro

Globalny sukces marki Prada popchnął Miuccię Pradę i Patrizio Bertelliego na nowe obszary. W związku z tym, pod koniec lat 80., wprowadzono linię odzieży damskiej. Pierwsza kolekcja jesienno-zimowa Prady zadebiutowała na wybiegach Mediolanu w 1988 roku. Projekty były wyraziste ze względu na obniżone talie i wąskie pasy. Świat mody zakochał się w czystych liniach Prady, luksusowych tkaninach i doborze kolorów. Historia ponownie zmieniła bieg, gdy na początku lat 90. została jedną z najbardziej pożądanych marek w świecie mody.

kobieca _prada_07
©archiwum Prada

Dom Prady dzisiaj

Miuccia i Bertelli pobrali się w 1987 roku, a duet nadal stoi na czele rodzinnego biznesu Prada. W branży Prada znajduje się kilka mniejszych marek, takich jak Miu Miu, Church’s, Car Shoe i Pasticceria Marchesi. Sercem biznesu jest wciąż marka Prada. W 2018 roku uruchomiono ponownie klasyczną Prada Linea Rossa, aby zyskała szerokie uznanie. Mimo, że historia Prady jest długa, teraz już wiemy, jak ważna w osiągnięciu dzisiejszej pozycji była kobieca ręka.

 

Write a response

Dodaj komentarz

Close
© Copyrights by Point of Design
Close