Alessandro Sartori, dyrektor kreatywny marki, prezentuje swoją wizję współczesnego mężczyzny. W zeszłym roku powrócił do włoskiego domu mody Zegna po przerwie, przed którą zarządzał marką w latach 2003-2011.
Wizja sport-lux
Kolekcja Zegna Couture na sezon wiosenno-letni 2018 skupiła się na stylistyce sport-lux. Bomberki, spodnie canneté z mankietami oraz garnitury wykonany zostały z kaszmiru, czystego moheru oraz lejącego jedwabiu. Przesłanie pokazu zdawało się świeże oraz płynne. Najbardziej zapadająca w pamięci sylwetką stał się dopasowany garnitur uszyty z żakardu. Akcesoria powstały przy wykorzystaniu innowacyjnych technik do obróbki skóry. Pelle Tessuta to metoda szewsko-krawiecka, która opiera się na łączeniu ze sobą cienkich pasków skóry, w celu stworzenia artystycznej tkaniny. Wykorzystana została przy produkcji butów.
Wybieg na uniwersytecie
Pokaz Zegna odbył się na historycznych dziedzińcach Uniwersytetu w Mediolanie. Aby znaleźć się w środku, goście musieli przejść przez duży labirynt wykonany z jasnozielonej trawy, luster oraz ekranów multimedialnych, na których prezentowano pracę artystów w atelier. „Nie mogłem wyobrazić sobie lepszego miejsca niż właśnie ten dziedziniec, na którym sam spędzałem czas w młodości na czytaniu, pisaniu i szkicowania”, opowiada Sartori.
Dwanaście z zaprezentowanych sylwetek dostępnych jest na zamówienie w wybranych butikach na świecie. Wchodzą w nie również dodatkowe akcesoria wzbogacone o ręcznie wykonane sploty, malarstwo oraz hafty.