Salvatori przedstawia The Village, kolekcję miniaturowych domów stworzonych między innymi przez Patricię Urquiolę, Kengo Kumę, Johna Pawsona i duet Yabu Pushelberg. Projektanci ukazują jak sami wyobrażają sobie domy po pandemii. Serię abstrakcyjnych miniaturowych budynków wykonano z kamieni naturalnych firmy.
W ciągu ostatniego roku wszyscy musieliśmy zmierzyć się z przestrzenią, którą nazywamy domem, żyjąc w niej z niespotykaną dotąd intensywnością. Przyjrzeliśmy na mieszkanie świeżym okiem, zastanawiając się, jak chcielibyśmy go zmienić. I zdaliśmy sobie sprawę, że nasz dom to przystań. A jako taki musi odzwierciedlać, kim jesteśmy i jak żyjemy.” – zauważa dyrektor generalny Gabriele Salvatori.
Każdego współpracownika zaproszono do stworzenia wyimaginowanego domu, a w ten sposób Salvatori pragnie stworzyć eklektyczną mieszankę. Ukaże ona sposoby życia po pandemii, inspirowane zarówno tradycyjnymi domowymi przestrzeniami, jak i pomysłami na przyszłość. Pierwsze przedstawione publiczności elementy z ciągle rosnącej kolekcji to projekty Patricii Urquioli i Yabu Pushelberga. Dają wgląd w różnorodność podejść, których można oczekiwać, z dwoma radykalnie odmiennymi elementami.
Jakie będą domy po pandemii według Urquioli i duetu Yabu Pushelberg?
Wkład Urquioli w tę inicjatywę to dwa kanciaste elementy: Alma z marmuru Rosa Portogallo i Petra z trawertynu. Dwa małe domy po pandemii charakteryzują się prostymi liniami i grą światła i cienia. Natomiast prace projektantki (zbiorczo nazwane Kore, nawiązanie do greckich posągów) powstały, aby przywołać domowe ciepło i intymność.
The Village to refleksja na temat przestrzeni domowych, czegoś, co jest dziś ważniejsze niż kiedykolwiek. Dom stał się centrum naszego życia, naszym miastem, naszym siedliskiem. Wszyscy staliśmy się krajowymi nawigatorami, próbującymi zorientować się w tych nowych szerokościach geograficznych, sposobach życia.” – Patricia Urquiola
Z drugiej strony kolekcja Assembly Yabu Pushelberga (składająca się z trzech elementów, reprezentujących jednostkę, społeczność i ich skrzyżowanie) zawiera kompozycje charakteryzujące się zestawieniem elementów i otworem przypominającym okno. Podczas projektowania swoich projektanci skupili się na właściwościach materiałów, ale także przyjrzeli się
studiom światła i cienia, monumentalnemu projektowi, napięciu i rozszerzalności. Te formy są tajemnicze, ale przystępne, wywołując nieograniczone zdumienie i ciekawość jednostek zamieszkujących ich przestrzeń” – mówią.
Zobacz także:
https://pointofdesign.pl/design/design-for-soul-bottura-lissoni-salvatori/
https://pointofdesign.pl/design/salvatori-2020-nowe-kolekcje-z-kamienia/