Postaci Achille oraz Pier Giacomo Castiglioni reprezentują nietypowe i unikatowe podejście do tematu architektury wnętrz. Achille oraz Pier zyskali miano niezwykłego duetu projektantów, z początku znanych przede wszystkich z artykułów i publikacji na temat domownictwa. W ich działalności, pragmatyzm wnętrzarstwa domowego przeplata się z abstrakcjonizmem oraz artystycznym ekspresjonizmem wystaw. W historii zdarzyły się jednak momenty, w których poruszaną przez nich problematyką wnętrz była interpretacją klasycznych zasad i wątków architektury, odbiegających od nurtów obecnych w czasie powstawania ich realizacji. Bracia Castiglioni projektowali bawiąc się oraz zaskakując.
W wyniku ich pracy, rodziły się nowe idee organizacji funkcjonalności pomieszczeń mieszkalnych, które testowane były w szczególnych warunkach. W eksperymentach towarzyszyli inni projektanci, biorąc udział w powstawaniu niesamowicie unikatowych przestrzeni, które przez lata, aż do dzisiaj, stawały się coraz bardziej doceniane. Ekspozycje efektywnie ukazywały dowody projektowania według intuicji, inwencji, czaru oraz innowacyjności.
Instalacja Ambietne de Soggiorno (przestrzeń salonu) stała się częścią wystawy Colori e Forme nella Casa d’oggi, która miała swoją premierę w 1957 roku, w której zestawiona została z pracami trzydziestu innych projektantów. Projekt braci Castiglioni zaistniał, choć nie od początku został zrozumiany. Pomysł opierał się na projektowaniu przestrzeni na podstawie wykorzystania płaskiej siatki, w pomieszczeniu o trapezoidalnym kształcie oświetlonym przez dwa duże okna. W Pokoju cudów (ang. Room of Wonders) po raz pierwszy odnaleźć można było przykłady włoskiego wzornictwa niezwiązanego z meblarstwem, wykorzystane w praktyczny sposób, istniejące spójnie wraz z wnętrzem. Między innymi, rowerowe siodełko Stella stało się stolikiem na telefon, a siedzenie Mezzandro używane do tej pory w traktorze, zyskało drugie życie pełniąc funkcję modnego salonowego siedziska.
Fundacja Achille Castiglioni zajmuje się obecnie organizacją oraz kuratorstwem wystaw eksponujących wybrane przykłady dziedzictwa, podpisane nazwiskiem Castiglioni. W ostatnich latach, odpowiedzialna była za artystyczne wydarzenia takie jak „L’altra metà dell’avanguardia, 2013”, „Gibigiana, 2013” czy „Camera di commercio, 2014”, które umożliwiły przedstawienie szczegółów związanych z procesami projektowymi Achille oraz Pier’a Giacomo Castiglioni.
16 lutego obecnego roku otwarta została najnowsza wystawa. Jej tematyką jest kontynuacja autorskiego zagadnienia utożsamionego z pracą braci Castiglioni, czyli Dimensione domestica („wymiar domowy”). Wystawa kontynuowana będzie przez ponad trzy lata, do 2018 roku. Sukcesywnie rozwijać będzie kolejne tematy. Tytuły przewidziane na następne lata to Ambietne di Soggiorno (przestrzeń salonu), Ambietne arredato per il Pranzo (pomieszczenie przystosowane do spożywania lunchu) oraz Ambietne per il Pranzo (pomieszczenie na lunch). Wszystkie z tych zagadnień zostały już poruszone w przeszłości, a obecna wystawa ma je pogłębić oraz ukazać sam proces projektowy. Wprowadzenie ostatniego z projektów pokryje się w czasie ze stuleciem istnienia marki Achille. Wystawy będą miały miejsce w pomieszczeniach fundacji Castiglioni w Milanie, a każdej towarzyszyć będzie instalacja zaprojektowania składająca się z materiałów obrazujących kolejne etapy procesu projektowego. Przed zetknięciem z samym produktem i wnętrzem, odwiedzający będzie miał możliwość zapoznania się z filozofią projektu.
Kuratorem wystawy Domestic dimension jest Beppe Finessi, projekt graficzny poprowadzony został przez Italo Lupi, a rozkład pomieszczeń oraz wystaw zakomponował Marco Marzini, który w ten sposób realizuje również swój projekt interpretacji wnętrz. Z okazji otwarcia wystawy, wydany zostaje również katalog Corraini, który będzie zbiorem wszystkich materiałów związanych z projektem Colori e forme nella casa d’oggi.
Pierwszy etap wystawy otwarty został 17 lutego i dostępny będzie do 30 października 2016 roku w Fondazione Achille Castiglioni w Milanie.