Bracia Bouroullec prezentują w nowej kolekcji kolorowe, abstrakcyjne spojrzenie na witraż. Opracowana we współpracy ze Skyline Design, gama paneli szklanych zadebiutowała podczas NeoCon i zdobyła srebro w kategorii szkła architektonicznego i dekoracyjnego.
Medytacja i komputer
Najnowsze dzieło francuskiego duetu projektowego, czyli Ronana i Erwana Bouroullec to medytacja nad kolorem, światłem i skalą. Proces projektowania rozpoczął się od wędrówki braci i fotografowania tego, co napotkali – od krajobrazów po dzieci bawiące się na boisku. Ich celem było uchwycenie „wrażeń kolorów i światła”. Ostatecznie wybrali osiem zdjęć i opracowali je za pomocą skryptu komputerowego napisanego przez Erwana Bouroulleca. W rezultacie program pobrał wszystkie informacje o kolorach na zdjęciach i destylował je w unikalny kolor bazowy. Jednocześnie przekształcał ogólny „rytm” obrazu we wzór.
„Ten kolor jest następnie dalej przekształcany przez przezroczystą warstwę wzoru, generując tysiące dodatkowych iteracji kolorów
Wzory zarysowano w ciemniejszym kolorze, który miał imitować linię oprawy tradycyjnego witrażu.
„Witraże są kształtowane przez ołowiane ramy, a kolory są kształtowane i przekształcane przez linie każdego indywidualnego elementu, przez co ich gęstość i rozkład zmieniają się niemal niezauważalnie”
Katedralne inspiracje
Inspiracją dla Bouroulleców były cechy witraży w średniowiecznych katedrach i próbowali przełożyć to doświadczenie na swoje panele atmosferyczne. Te z kolei tworzą poczucie zanurzenia w abstrakcyjnym krajobrazie poprzez złożone interakcje koloru i linii.
„Rezultatem jest wrażenie, że szkło jest prawie żywe z delikatnym pulsem, zdolnym do wywołania tego samego uczucia, co jego średniowieczny odpowiednik”.
Szyby ożywają dzięki cyfrowym drukom i procesom produkcyjnym Skyline Design. Można je dostosować pod względem rozmiaru, skali i koloru, aby pasowały do konkretnego zastosowania. Kolekcja składa się z czterech wariantów wzorniczych – Oblique Regular, Oblique Bold, Chevron Stroke i Chevron Fill. Są one dostępne w czterech monochromatycznych kolorach lub czterech polichromatycznych paletach. Można je stosować przede wszystkim we wnętrzach – na przykład jako ściany obiektów, dzielniki przestrzeni lub balustrady schodów. Znaleźć się mogą także na elewacjach zewnętrznych, balustradach i zadaszeniach.