Audi A8 wprowadza markę w zupełnie nową erę stylistyczną w której sportowa elegancja łączy się z najwyższą jakością i nowoczesnością. Inspiracje zaczerpnięte z modelu koncepcyjnego Audi Prologue nadają nowemu modelowi okazałą prezencję luksusowej limuzyny. Sportowy duch marki wyrażony lekką konstrukcją i napędem quattro zyskał dodatkowy wymiar dzięki nowym stylistycznym akcentom. To jednak zaledwie przedsmak estetycznych wrażeń przygotowanych przez głównego designera Audi Marca Lichte.
Wnętrze A8 jest jak przestronny apartament dzięki wydłużonej linii w porównaniu do swoich poprzedników. Uwagę przykuwają ręcznie wykonane detale wykończenia, z których każdy, od perforowanych obić siedzeń, po elektrycznie chowane osłony nawiewów, to starannie przemyślany high-end design.
Dłuższa wersja Audi A8L zyskała relaksujące siedzenie tylne z możliwością ogrzewania a nawet masażu stóp. Nastrojowe oświetlenie Ambiente tworzy komfortową przestrzeń sprzyjającą spokojnej rozmowie lub lekturze. Prywatne rozmowy telefoniczne w tym modelu mogą odbywać się przez oddzielny panel sterujący Rear Seat Remote przypominający iPhone’a schowanego w środkowym podłokietniku.
Zaawansowany system autonomicznej jazdy
Nowe Audi A8 jest pierwszym samochodem, który oferuje system autonomicznej jazdy poziomu 3. To przełomowe rozwiązanie pozwala wyłączyć uwagę kierowcy i w pełni zdać się na system Audi AI Traffic jam pilot, który dzięki czujnikom radarowym i skanerowi laserowemu rozpozna całą otaczającą auto przestrzeń i podejmie samodzielną jazdę. To rozwiązanie pozwalające na odprężenie w trakcie jazdy w korkach, ale z równą łatwością i także bez udziału kierowcy Audi AI parking pilot automatycznie wykona kompletny manewr parkowania. Podobne rozwiązanie zaproponowano do parkowania w garażu. Audi AI garage parking pilot inteligentnie oceni wolną przestrzeń parkingową i zaparkuje samochód nawet bez kierowcy w środku pojazdu.
Inteligentna technologia
Audi A8 jest inteligentnym rozmówcą potrafiącym nie tylko komunikować się z kierowcą ale także z innymi pojazdami Audi. Wiele funkcji samochodu może zostać uruchomione z wykorzystaniem głosu. Audi wymienia także informacje m.in. o korkach, wypadkach i warunkach na drodze z innymi użytkownikami podnosząc bezpieczeństwo i płynność jazdy. Potrafi uczyć się także na podstawie wcześniej przejechanych tras podpowiadając optymalne drogi dotarcia do zapamiętanego celu.
Rewolucyjne oświetlenie
Z poprzednią generacją modelu A8 pojawiły się przełomowe reflektory matrix, które wytyczyły kierunek rozwoju dla całej branży motoryzacyjnej. Teraz Audi udoskonaliło LED-owe reflektory o technologię Audi Laser pozwalające uzyskać 10-krotnie większą intensywność strumienia świetlnego. Punktowo rzucane światło zwiększa widoczność nawet do 600 metrów, co stanowi dwukrotnie większy zasięg niż w jakimkolwiek innym samochodzie. Zintegrowany ze światłami system kamer umożliwia na automatyczne wydzielenie danego obszaru dzięki temu Audi A8 nie oślepia nadjeżdżających z naprzeciwka i zapewnia komfortową jazdę w nocy. Jak przystało na luksusowy model, A8 może posiadać organiczne diody OLED otwierające szerokie spektrum zindywidualizowanych wzorów świetlnych witających i żegnających kierowcę.
Intuicyjna obsługa
Prosta forma wnętrza koresponduje z luksusowym charakterem limuzyny. Przejrzystość architektoniczna i pozioma orientacja wszelkich systemów komunikacji z samochodem stanowią jedność dzięki dwóm ekranom dotykowym będącym technologiczną doskonałością. Analogicznie do smartfonów można na nich uzyskać dowolny układ ikon tak by najpełniej odpowiadały potrzebom kierowcy. Serce nawigacji auta stanowi czarny dotykowy wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala, który nieużywany praktycznie pozostaje niewidoczny. Z poziomu ekranów możliwe jest sterowanie wszystkimi funkcjami pojazdu. Są też klasyczne przyciski o przypominającym szkło wykończeniu, które intuicyjnie i szybko pozwalają wybrać dowolną funkcję za pomocą gestów dotykowych znanych ze smartphone’a.
Moc luksusu
Audi A8 to także potężnej mocy silniki V6 turbo o mocy 340 KM w wersji beznynowej i 286 KM w wysokoprężnej. Kolejnym krokiem Audi w kierunku dynamiki i siły będą silniki 4.0 o ponad 100 KM większej mocy. Na topie inżynierii mechanicznej znajdzie się 6.litrowa jednostka W12. A serię zamknie A8 Le-tron quattro z napędem hybrydowym typu plug-in, który będzie można ładować także bezprzewodowo dzięki technologii bezprzewodowej Audi Wireless Charging. Technika mild hybryd i poszerzona funkcja start-stop w znaczący sposób obniżają zużycie paliwa, nawet o 0,7 litra na 100 km.
Zobacz także: