Na myśl o marce Bugatti, przywołuje się zazwyczaj skojarzenie jedynie z jedną dziedziną, którą się zajmuję – niemieckie ultraszybkie samochody o szesnastocylindrowych silnikach i czterocyfrowych wartościach koni mechanicznych. Jednak założyciel marki, Ettore Bugatti, nie wywodził się z rodziny ani środowiska skupionego jedynie na mechanice samochodowej. Architekt Giovanni Luigi był jego dziadkiem, rzeźbiarz Rembrandt bratem, wuj Giovanni Segantini malarzem pejzażowym, a patriarcha rodziny Carlo Bugatti zajmował się projektowaniem biżuterii oraz mebli.
W związku z tym, marka miała podstawy, aby zająć się zupełnie inną dziedziną projektowania użytkowego, łączącą w sobie inspiracje z różnorakich środowisk.
Premiera mebli z kolekcji Bugatti Home Collection zaprezentowana została podczas tegorocznych targów Salone de Mobile w Mediolanie. Powstała ona jako wynik współpracy z grupą Luxury Living, w przeszłości kooperowała już z markami takimi jak Fendi oraz dekoracją ekskluzywnych hoteli Ritz.
Jedną z atrakcji kolekcji jest sofa Royale, której forma przypomina kultowy model samochodu Type 41 z 1927 roku. Dołącza do niej stolik kawowy Art Deco Atlantic, którego blat zawiera zakodowany w ultrafiolecie zestaw rysunków technicznych kolejnego charakterystycznego dla marki modelu samochodu Type 57SC z 1936 roku.
Jednak za najcenniejszy element kolekcji, uważa się przeprojektowany fotel Cobra Chair. Mebel ten został zaprojektowany już w 1902 drugim roku przez samego Carlo Bugatti. Jego główną konstrukcję stanowiła jednoelementowa spirala wykonana z pojedynczego bloku drewna, a innowacyjny kształt zachęcał do wprowadzenia nowego sposobu siedzenia. Uważa się je za ucieleśnienie stylu Art Nouveau z elementem zaskoczenia oraz sprytu projektanckiego. Krzesło stało się wtedy wizytówką Carlo.
Tegoroczna wersja fotela, łączy w swoim designie sztukę z technologią. Obite skórą w koniakowym odcieniu brązu, składa się z konstrukcji wykonanej z błękitnych włókiem węglowych. Niemal 120 lat później, marka Bugatti nadal prezentuje geniusz i zmysł łączenia dziedzin sztuki i projektowania, wywodzący się z jednej z najwybitniejszych Europejskich rodzin.